Презентація представляє досвід роботи Дук Надії Олександрівни, вчителя вищої категорії Запорізької гімназії №107. Педагогічний стаж 20 років. Предмет викладання - основи здоров я. В роботі використовуються інтерактивні методи навчання.
Методи розвитку критичного мислення на уроках основ здоров’я у середній ланціІз досвіду вчителя основ здоров’я Запорізької гімназії №107 Дук Надії Олександрівни
Номер слайду 2
Анотація. В сучасному світі уміння критично мислити набуває важливого значення. У рейтингу навичок, необхідних для успішної кар’єри, у 2020 році уміння критично мислити знаходиться на другому місці. Тому, щоб учні сформувалися , як конкурентно спроможна особистість, їм необхідно вміти трансформувати свої знання та навички відповідно до змін навколишнього середовища, бути стійкими до викликів сучасного світу. Методи, які я використовую на уроках основ здоров’я, спонукають до пошуку, аналізу, розуміння, розвитку та творчої діяльності.
Номер слайду 3
Сенкан. Вірш у п’ять рядків, у якому людина висловлює своє ставлення до проблеми чи поняття. Використовується на стадії актуалізації знань, перевірки домашнього завдання, усвідомлення, закріплення, повторення матеріалу. Вимагає від учнів уміння знайти та виділити найбільш суттєві елементи, проаналізувати їх, зробити висновки і коротко сформулювати.
Номер слайду 4
Алгоритм написання сенкану
Номер слайду 5
Учнівські роботи
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Концептуальні карти або карти пам’ятіАвтор – психолог Тоні Б’юзен. Спрямованість – систематизація знань з певної проблеми, створення цілісного образу навчального матеріалу. Забезпечують збалансовану роботу півкуль головного мозку. Доцільно використовувати: На стадії актуалізації – для стимулювання розумової діяльності школярів. На стадії осмислення – для структуризації навчального матеріалу. На стадії рефлексії – для підбиття підсумків того, що учні вивчили.
Номер слайду 12
Як це робити: Покладіть аркуш горизонтально (в альбомному форматі). У центрінапишіть назву теми і намалюйте її символ. Від центра проведіть лінії, над якими напишіть чи намалюйтеключові поняття, що стосуються теми. Стежте, щоб довжина лініїприблизно дорівнювала довжині ключового слова. Кожна лінія може мати розгалуження, необхідні для розкриттяконкретного поняття. Робіть лінії плавними, а головні лінії — жирнішими, ніж їхпродовження. Написи мають бути лаконічними (не більш як два-три слова). Писати краще друкованими літерами, такий текст легше читати ізапам'ятовувати. Намагайтеся розміщувати написи горизонтально або під кутом небільш як 45°. Використовуйте різні кольори — це сприяє запам'ятовуванню,стимулює процеси мозку. Логічні зв'язки між поняттями позначайте стрілками різного кольоруі форми. Використовуйте підкреслення, геометричні фігури (прямокутники,овали) для виділення понять, що повторюються або на які требазвернути увагу.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Дерево рішень. Дерево рішень – це чарівне дерево, яке має різні контури зліва і справа. Корні цього дерева – це ваші рішення. Плоди – результат рішень: соковитий плід або суха мертва гілка. Все залежить від вас!
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Хмари слів. Хмара слів – це один із способів візуалізації текстової інформації, який успішно можна використати в навчальній роботі. Кольорова хмара зі слів приковує погляд до об'єкта і змушує зосередиться на матеріалі. Хмара містить в собі як візуальну інформацію (наприклад, форма хмари), так і смислове навантаження – сам текст.
Номер слайду 24
Як це використати?в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити; попросити скласти пропозиції з певної теми,«хмара» виступає в якості опорного конспекту;можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на який необхідно знайти відповідь протягом уроку;скласти пропозиції або розповідь, використовуючи якомога більше слів із хмари;створити словникову «хмару» на основі невеликих недавно вивчених навчальних текстів, і попросити учнів пригадати, про що були ці тексти, і в якому саме контексті використовувалися слова;показати «хмару», складену зі слів, узятих з незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст.
Номер слайду 25
Номер слайду 26
Прийом Фішбоун (Риб'яча кісточка)Свою назву цей інструмент дістав через те, що його візуальне вираження нагадує рибну кістку. Він дозволяє учням «розбити» загальну проблемну тему для причин та аргументів. Застосування цього прийому допомагає зрозуміти важливість аргументації, а також те, що кожна проблема – багатогранна, може мати кілька причин, що впливають одна на одну.
Номер слайду 27
Номер слайду 28
Для чого їх писати?Тавтограма – це літературна форма тексту, особливістю якої є те, що всі слова починаються на одну букву. Тавтограми сприяють розвитку відчуття ритму, розширює словниковий запас, систематизує слова за звучанням, класифікує за аналогією.монофон пишеться на певну тему;тема відповідає предмету викладання;службові слова можуть починатися на будь-які звуки, але повинні бути односкладовими або двоскладові. Наприклад, «в», «у», «на», «до», «поряд», «і», «та» тощо. Тавтограма. Вимоги при написанні: