Теорія будови органічних сполук. гомологи та ізомери.
Номер слайду 2
Мета: - узагальнити та скоригувати знання учнів з теми « Теорія будови органічних сполук»; визначити рівень навчальних досягнень учнів, розуміння основних положень теорії, уміння використовувати їх на практиці, перевірити розуміння явища ізомерії.
Номер слайду 3
Завдання: Вкажіть, як називаються речовини з однаковим якісним і кількісним складом, але різною будовою: А) гомологи; В) ізотопи; Б) ізомери; Г) ізобари.
Номер слайду 4
Завдання: 2. Вкажіть, хто з науковців створив теорію хімічної будови органічних сполук: А) Я.Берцеліус; В) О.Бутлеров; Б) Д.Менделєєв; Г) Ф.Велер.
Номер слайду 5
Завдання: 3. Укажіть правильне закінчення твердження «Ізомери – це сполуки, що мають…» А. однаковий агрегатний стан; Б. однаковий якісний та кількісний склад, але різну будову; В. однакову загальну формулу; Г. однаковий якісний, але різний кількісний склад.
Номер слайду 6
Завдання: 4. Структурна формула показує: А. якісний склад речовини; Б. кількісний склад речовини; В. зв’язки, вказані за допомогою електронних пар; Г. порядок з’єднання атомів у молекулі
Номер слайду 7
Завдання: 5. Фізичні та хімічні властивості речовини залежать від: А. виду атомів, що утворюють речовин; Б. кількості атомів, що утворюють речовину; В. послідовності сполучення атомів один з одним; Г. всі відповіді правильні.
Номер слайду 8
Завдання: 6. Вкажіть структурну формулу пентану:
Номер слайду 9
Завдання: 6. Визначте скільки речовин зображено карбоновими ланцюгами: С – С – С – С – С С – С – С – С C С – С – С – С С С – С – С – С C А) 2 В) 3 Б) 1 Г) 4
Номер слайду 10
Завдання: 7. Визначте скільки речовин зображено карбоновими ланцюгами: А) 2 В) 3 Б) 1
Номер слайду 11
Завдання: 8. Укажіть речовини, які є ізомерами, гомологами: А 1, 4 ,5 В 1, 2 ,3 Б 2, 3 ,5 Г 2, 3 ,4
Номер слайду 12
Завдання: 9. Укажіть конфігурацію атома Карбону в збудженому стані: А. 1s22s22p2; Б1s22s12p3; В. 1s12s22p3; Г. 1s12s12p4.
Номер слайду 13
Завдання: 10. Установіть відповідність температури кипіння сполук їхньому складу. А 126 Б 69 В -0,5 Г 500 Д 162 Температура кипіння, оС Назва сполуки 1 гексан 2 метан 3 бутан 4 октан
Номер слайду 14
Завдання: 11. Укажіть речовини, що утворюються в результаті неповного окиснення метану. А карбон(IV) оксид і вода Б вуглець і водень В карбон(ІІ) оксид і вода Г вуглець
Номер слайду 15
Завдання: 14. Укажіть речовини, що утворюються в результаті нагрівання метану до 1000оС без доступу кисню.. А вуглець і водень Б пропан і бутан В вуглекислий газ і вода Г бензин
Номер слайду 16
Завдання: ЗАДАЧА 1. Спрей «Дип Фріз» застосовують як зовнішній засіб для лікування болю в м'язах, попереку, болю від забиття, розтягнення зв'язок тощо. Знайдіть формулу алкану, що являється головним компонентом препарату якщо його молярна маса становить 72 г/моль.
Номер слайду 17
Завдання: ЗАДАЧА 2. Цей газоподібний вуглеводень дуже легко зріджується використовується у якості побутового та моторного палива. Знайдіть формулу сполуки , якщо масова частка Карбону в ній становить 82,76 %, а відносна густина сполуки за воднем 29. :