Презентація "Картини природи в повісті М. Гоголя"

Про матеріал

Проаналізувати пейзажі повісті, визначити їх роль у тексті. Засоби художньої виразності, які використовує автор: розвивати навички усного мовлення, виразного читання, переказу тексту; виховувати любов до радної природи

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Картини природи у повісті М. В. Гоголя «Тарас Бульба»

Номер слайду 2

Степи … які ж бо ви з біса гарні! М. Гоголь

Номер слайду 3

Асоціації

Номер слайду 4

Робота з текстом повісті Пригадайте, як закінчується 1розділ. З яким настроєм відправляються в далеку путь герої повісті? Про що думав Тарас? Чому задумливо опустив голову Остап? Які думки займали Андрія?

Номер слайду 5

Тут вперше з’являється опис степу. Прочитаймо його («А між тим степ вже давно прийняв їх усіх в свої зелені обійми…») Як же зустрів степ вершників? Який образ виникає при цих словах? Якими словами Гоголь описує матір в І розділі?З яким птахом автор порівнює матір?

Номер слайду 6

Що розвіяло сумні думки вершників? Яку назву дасте ІІ розділу повісті? Про що мріють Остап й Андрій, відправляючись на Січ? Якого символічного значення набуває степ в повісті?

Номер слайду 7

Робота з художнім описом. Уявіть себе у безкрайньому українському степу. Вам допоможуть репродукції картин Архипа Куїнджи «Степ» і «Сутінки у степу». ppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 8

Довідкове бюроІм'я при народженні Куїнджі Архип Іванович. Дата народження 15 (27) січня 1842 Місце народження Маріуполь. Дата смерті 11 (24) липня 1910 (68 років)Місце смерті Петербург. Національність грек. Громадянство Російська імперія. Жанр пейзаж. Навчання Петербурзька Академія мистецтв. Напрямок Реалізм. Роки творчості 1865—1908 Вплив на Микола Реріх

Номер слайду 9

«Степь днём»«Степь, чем далее, тем становилась прекраснее... Вся поверхность земли представлялася зелёно-золотым океаном, по которому брызнули миллионы разных цветов. Сквозь тонкие, высокие стебли травы сквозили голубые, синие и лиловые волошки; жёлтый дрок выскакивал вверх своею пирамидальною верхушкою; белая кашка зонтикообразными шапками пестрела на поверхности; занесённый бог знает откуда колос пшеницы наливался в гуще. Под тонкими их корнями шныряли куропатки, вытянув свои шеи. Воздух был наполнен тысячью разных птичьих свистов. В небе неподвижно стояли ястребы, распластав свои крылья и неподвижно устремив глаза свои в траву. Крик двигавшейся в стороне тучи диких гусей отдавался бог весть в каком дальнем озере. Из травы подымалась мерными взмахами чайка и роскошно купалась в синих волнах воздуха. Вон она пропала в вышине и только мелькает одною чёрною точкою. Вон она перевернулась крылами и блеснула перед солнцем... Чёрт вас возьми, степи, как вы хороши!..»

Номер слайду 10

«Степь вечером»«... Вечером вся степь совершенно переменялась. Всё пёстрое пространство её охватывалось последним ярким отблеском солнца и постепенно темнело, так что видно было, как тень перебегала по нём, и она становилась тёмно-зелёною; испарения подымались гуще, каждый цветок, каждая травка испускала амбру, и вся степь курилась благовонием. По небу, изголуба-тёмному, как будто исполинскою кистью наляпаны были широкие полосы из розового золота; изредка белели клоками лёгкие и прозрачные облака, и самый свежий, обольстительный, как морские волны, ветерок едва колыхался по верхушкам травы и чуть дотрогивался до щёк. Вся музыка, звучавшая днём, утихала и сменялась другою. Пёстрые суслики выпалзывали из нор своих, становились на задние лапки и оглашали степь свистом. Трещание кузнечиков становилось слышнее. Иногда слышался из какого-нибудь уединённого озера крик лебедя и, как серебро, отдавался в воздухе».

Номер слайду 11

- Що об’єднує твори Гоголя і Куїнджи?

Номер слайду 12

Робота у групах Завдання 1-ї групи. Дослідження уривку «Степь днём»1. Вкажіть фрази, що характеризують кольорову палітру степу.2. Якими звуками сповнений степ?3. Визначте засоби виразності, які допомагають передати красу українського степу.4. Чому пейзаж завершується описом чайки?Завдання 2-ї групи. Дослідження уривку «Степь вечером»1. Вкажіть фрази, що характеризують кольорову палітру степу.2. Якими звуками сповнений степ?3. Визначте засоби виразності, які допомагають передати красу українського степу.4. Чому пейзаж завершується описом лебедя?

Номер слайду 13

Домашнє завдання. Повідомлення про життя та творчість Р. М. Рільке. Читати “Пісня про правду”.

pptx
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
1447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку