Затяття "Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір. «Гамлет»"

Про матеріал

Конспект заняття може бути корисним викладачам коледжів, вчителям.

Студенти повинні мати на занятті гаджети (1 на парті), де встановлена програма зчитування QR-кодів, щоб не витрачати час на її пошуки. Також повинен бути доступ до інтернету з гаджетів.

Домашнє завдання є двох видів: обов"язкове для всіх студентів та творчого характеру (із зірочкою) для тих, хто хоче отримати високий бал.

Додаток для гри необхідно роздрукувати на одному аркуші з двох сторін, потім розрізати на окремі картки.

Перегляд файлу

Тема заняття: Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір. «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра.

Мета:

  •    дати студентам інформацію про особливості англійської літератури Відродження, про видатних представників ренесенсної культури та їх вплив на українську літературу й світовий літературний процес, про відомих українських перекладачів творів Відродження;
  •    розвивати уміння аналізувати ідейно-тематичний зміст, сюжет, особливості композиції, проблематику трагедії «Гамлет», обговорювати філософсько-етичні проблеми, порушені у творі; навички роботи з цифровими технологіями та створення електронної продукції для популяризації прочитаних творів;
  •    виховувати сприйняття прочитаного твору в контексті доби Відрожєення й сучасної культурної ситуації, усвідомлення ролі Відродження в розвитку української і світової культури.

Вид заняття: практичне заняття.

МТЗ: Комп'ютер, проектор, посібник Горобченко І.В. «Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас» для студентів (1 на парту), постер «Глухівський молодіжний театр «Пілігрим», картки для гри «Роздуми про крилаті вислови».

Джерела та література

  1. Програма для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання / [голова авт. кол. Юлдашева Л.П.]. 2017. 63 с.
  2. Ісаєва О.О. Зарубіжна література. Рівень стандарту : підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / О.О. Ісаєва, Ж.В. Клименко, А.О. Мельник. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 288 с.
  3. Шекспир У. Собрание сочинений в одной книге / У. Шекспир ; сост. А.Ю. Балакин ; худож. Н. Переходенко. — Х. : Книжный Клуб «Клуб Семейного Досуга», 2011. — 960 с.
  4. Коломієць Лада. Українські перекладачі «Гамлета» В.Шекспіра: Пантелеймон Куліш, Юрій Клен, Леонід Гребінка, Михайло Рудницький, Ігор Костецький, Григорій Кочур, Юрій Андрухович [Електронний ресурс] // Режим доступу : http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/15456/10-Kolomiyets.pdf?sequence=1. — Назва з екрана.
  5. Давиденко Г.Й. Історія зарубіжної літератури середніх віків та доби Відродження : навч. посібник / Г.Й. Давиденко, В.Л. Акуленко. — К. : Центр учбової літератури, 2007. — 248 с.
  6. Горобченко І.В. Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас (за новою програмою) / І.В. Горобченко. — 2018. — 30 с.
  7.   Дмитренко К.А. Звичайні форми роботи - новий підхід: розвиваємо ключові компетентності : метод. посіб. / К.А. Дмитренко, М.В. Коновалова, О.П. Семиволос, С.В. Бекетова. — Х. : ВГ «Основа», 2018. — 119 с. — (Серія «Нові формати освіти»).
  8. 10 клас. Зарубіжна література (за програмою 2018). Матеріали для проекту-гри «Чимборасо» [Електронний ресурс] : електронна дошка Padlet / Оксана Єрьоміна // Режим доступу : https://padlet.com/oksana_yeriomina/iff0ybyzc817. — Назва з екрана.
  9. Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка [Електронний ресурс] : експрес-уроки літератури. «Сонети Шекспіра» / Ольга Ніколенко // Режим доступу : http://pnpu.edu.ua/ua/SMCtf_lesson.php. — Назва з екрана.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

2.1. Робота з постером «Глухівський молодіжний театр «Пілігрим».

- Уважно розгляньте постер. Тут зібрані афіші та фото вистав, на прем’єри яких я ходила.

- Чи любите ви театр? На які спектаклі ходили ви?

- Прокоментуйте слова одного з персонажів комедії Шекспіра: «All the world’s a stage, / And all the men and women merely players...»

(Додаток)

 

III. Оголошення теми й мети заняття.

3.1. Слово викладача.

Як ви здогадалися, сьогоднішнє наше спілкування буде присвячене англійській літературі  Ренесансу. Детальніше обговоримо творчість Вільяма Шекспіра, зокрема його трагедію «Гамлет».

 

IV. Актуалізація опорних знань.

4.1. Перегляд відео «Експрес-уроки літератури Ольги Ніколенко «Сонети Шекспіра».

(1-3 хвилини відео)

 

4.2. Перевірка виконання домашнього завдання.

- Ви переглянули відео про В. Шекспіра та його творчість, почули цікаву розповідь. Доповніть її, будь ласка, інформацією, яку ви опрацьовували вдома.

- Поясніть, у чому суть «Шекспірівського питання».

 

V. Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу.

5.1. Робота з підручником. «Ренесанс в Англії».

- Вільям Шекспір – представник англійського Відродження. Про особливості Ренесансу саме в цій країні ви зараз дізнаєтеся.

- Опрацюйте статтю підручника (С. 62-65). На основі прочитаного складіть опорну схему, візуалізуйте матеріал.

- Після завершення роботи обговоріть із сусідом по парті ваші записи.

- Представте вашу роботу всій аудиторії. (Кілька студентів, за бажанням)

 

5.2. Повідомлення студента про перекладачів творів В.Шекспіра українською мовою.

 

5.3. Завдання з QR-кодами.

  • Відкрийте сторінку 7 посібника Горобченко І.В. «Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас». Відскануйте другий QR-код, перегляньте запропоноване відео.
  • Відео озвучене англійською. Чи все вам зрозуміло? Поясніть, які ж особливості має пентаметр і як це повязано з творчістю В. Шекспіра?

 

5.4. Гра «Роздуми про крилаті вислови».

- У мене є кілька карток, на кожній з яких надруковано крилатий вислів з трагедії «Гамлет». Студент, який хоче взяти участь у грі, бере одну картку. Вислів, який на ній записано, поясніть. Можете навести приклад – життєву ситуацію, яка у Вас асоціюється з висловом.

 

5.5. Робота в групах. Створення концепції афіші вистави «Гамлет».

- Як ви вважаєте, яке значення має театральна афіша? Чи залежить від афіші цікавість глядачів до вистави?

- Поділіться на групи. Кожна група має обговорити концепцію афіші, яка, на ваш погляд, зацікавить глядача. А завершите вашу роботу вдома.

 

VI. Закріплення набутих знань, умінь та навичок.

6.1. Метод «Прес».

 - Висловіть письмово ваші думки з приводу фрази одного з персонажів комедії Шекспіра: «Увесь світ – театр, / А всі люди – актори ...».

Алгоритм висловлення:

1) позиція (почніть зі слів «Я вважаю, що ...»);

2) обгрунтування (починаючи зі слів «Тому, що ...»);

3) приклад (продовжте словом «Наприклад, ...»);

4) висновки (завершіть Ваше висловлювання «Отже, ...»).

 

VII. Домашнє завдання.

Підібрати цитати до обазу трагедії «Гамлет», який Вам сподобався найбільше.

* Створити інфографіку з теми заняття.

* Створити афішу театральної вистави «Гамлет». 

* Скласти паспорт персонажу трагедії.

 

VIII. Підбиття підсумків заняття.

8.1. Представлення та аналіз студентських висловлень.

 

Перегляд файлу

 

 

Крилаті вислови

В. Шекспір «Гамлет»

 

Результат пошуку зображень за запитом "гамлет"

 

 

Крилаті вислови

В. Шекспір «Гамлет»

Результат пошуку зображень за запитом "гамлет"

 

 

Крилаті вислови

В. Шекспір «Гамлет»

Результат пошуку зображень за запитом "гамлет"

 

 

Крилаті вислови

В. Шекспір «Гамлет»

 

Результат пошуку зображень за запитом "гамлет"

 

 

Крилаті вислови

В. Шекспір «Гамлет»

 

Результат пошуку зображень за запитом "гамлет"

 

 

Крилаті вислови

В. Шекспір «Гамлет»

Результат пошуку зображень за запитом "гамлет"

 

 

Крилаті вислови

В. Шекспір «Гамлет»

Результат пошуку зображень за запитом "гамлет"

 

 

Крилаті вислови

В. Шекспір «Гамлет»

Результат пошуку зображень за запитом "гамлет"

 

 

«Бути чи не бути,

ось питання.»

 

 

Гамлет

 

 

«Безумство наводить на думку. Із нісенітниці спливає істина.»

 

 

«О жінки, ім’я вам – віроломство!»

 

 

 

«Замкну в душі, а ключ 
Візьми з собою.»

 

 

 

 

«Все гнило у датському королівстві.»

 

 

 

«По званью он себе не господин. 
Он сам в плену у своего рожденья.» 

 

 

«Поки він живий, нема життя для мене.»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Усач Катя
    Прекрасна робота)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
9641
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку