Презентація до уроку «Київські князі. Запровадження християнства». Після цього уроку учні зможуть: установлювати хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносити подію, історичне явище і століття; знаходити на карті території, пов'язані з історією Київської Русі; розповідати про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручник
1. Що таке історія?2. Назвіть групи історичних джерел, з яких ми дізнаємось про минуле.3. Назвіть приклади писемних історичних джерел.4. Що таке Київська Русь?5 . Які племена засиляли Київську Русь? (робота з картою)6 . Звідки походить назва «Русь»?7 . Чому державу в Середньому Подніпров’ї назвали Київською? (робота з картою).
За літописним переказом князь Кий разом з братами Щеком і Хоривом та сестрою Либіддю заснував Київ — майбутню столицю східнослов'янської держави та сучасної України. У середньовічних джерелах Київську Русь називали Руссю або Руською землею. Давньоруська держава постала внаслідок об’єднання розрізнених східнослов'янських племен у племінні союзи та племінні княжіння навколо території Середньої Наддніпрянщини та Великого Новгорода. Заснування Києвакнязь Кий. Скульптурна композиція на честь легендарних фундаторів Києва — Кия, Щека, Хорива і їх сестри Либіді
Княгиня Ольга впорядкувала систему збирання данини (створювались спеціальні укріплені пункти (стано -вища), на яких представники княгині приймали данину за визначеними розмірами — "уроками"). Тим самим вона заклала основи у створенні державного апарату. У ключових містах держави влаштовувались спеціальні опорні пункти, де зосеред-жувалась адміністративна і судова влада княгині.
Завдання 1: Як ви гадаєте, яка була головна політична мета цього правителя Русі? Завдання 2: Чому було необхідно офіційно охрестити всю Русь?Робота над фільмом. Завдання 3: Хрещення Русі - це добро чи зло?Метод – прес: Я вважаю, що це добро (зло) тому що: по-перше…по-друге:…по-третє:.. Таким чином, я вважаю, що хрещення Русі…
Ці князі залишили яскравий слід в нашій історії, як писали візантійці «Народ не славний, народ, про який до сих пір ніхто не згадував, народ, який ми ставили на рівні з невільниками, - а таке добув собі ім’я, такий став славний. Ганебний і бідний – дійшов до такого значення і багатства». Про все це ми дізналися з вами завдяки легендам, переказам та літописним свідченням минулого.