Класифікація дидактичних ігор дітей молодшого шкільного віку. Особливості ігрової технології на уроках математики
Номер слайду 2
Дидактичні ігри наголошуються учбовими завданнями, які реалізуються в процесі гри, правилами ігрових дій, формою організації гри, часом проведення, оснащенням тощо. Цінність дидактичних ігор полягає в тому, що в процесі гри діти в значній мірі самостійно набувають нові знання, активно допомагають один одному.
Номер слайду 3
У всьому різноманітті ознак, властивостей, функцій дидактичних ігор можна виділити такі, які можуть лягти в основу їх класифікації залежно від дидактичного завдання гри:на підготовку до вивчення нового матеріалу;на вивчення нового матеріалу;на закріпленні нового матеріалу.
Номер слайду 4
Залежно від виду дії: 1) розраховані на розумову діяльність;практичного характеру;змішаного типу, що передбачають виконання як практичних, так і розумових дій. За формою організації:1) загальнокласні;групові;індивідуальні.
Номер слайду 5
Важливо чітко розрізняти дидактичні ігри та ігрові прийоми, які використовуються при навчанні дітей. Згодом значення дидактичних ігор як способа навчання дітей знижується, тоді як ігрові прийоми, як і раніше, використовуються вчителями. Вони потрібні для розвитку уваги школярів, зняття в них напруги, вони під силу навіть слабким учням.
Номер слайду 6
Умови проведення дидактичних ігор на уроках Організувати та провести дидактичну гру - завдання достатньо складне для педагога, тому при її організації необхідно дотримуватися наступних положень:1) наявність у педагога певних знань і вмінь щодо проведення дидактичних ігор;2) виразність проведення гри - що забезпечує інтерес дітей, бажання слухати, брати участь у грі;3) правила гри повинні бути простими, точно сформульованими, а математичний зміст наочного матеріалу - доступний розумінню школярів. Інакше гра не викличе інтересу та проводитиметься формально;4) дидактичний матеріал для гри повинен бути зручний у використанні, інакше гра не дасть належного ефекту; 5) у дидактичній грі пізнавальний елемент повинен поєднуватися з цікавістю; 6) при проведенні гри, пов'язаної зі змаганнями команд, повинен бути забезпечений контроль за її результатом з боку всього колективу учнів або вибраних осіб. Облік результатів змагання повинен бути відкритим, ясним і справедливим. Помилки в обліку, неясність у самій організації обліку приводить до несправедливих висновків про переможців, а отже, і до незадоволення учасників гри.
Номер слайду 7
Дидактичні ігри на вивчення властивостей та відношень предметів Гра «День-ніч»Учитель виставляє на дошці 6 предметів. Наприклад: груша, яблуко, слива, морква, капуста, помідор. Назвіть, які предмети ви бачите на дошці. Скільки їх? Запам’ятайте ці предмети.«Ніч» - діти заплющують очі, а вчитель прибирає один предмет.«День» - діти розплющують очі. Який предмет зник?
Номер слайду 8
Дидактичні ігри на вивчення чисел першого десятка Гра називається «Скільки?»Учитель плескає в долоні кілька разів, а учні, полічивши кількість оплесків, мовчки піднімають картку з відповідною цифрою. Гра «Домалюй квітку»На дошці намальовані серединки квітів із цифрами всередині: 3; 4; 5. Намалюйте стільки пелюсток скільки вказано в серединці.
Номер слайду 9
Дидактичні ігри на вивчення практичних дій в межах 10 Гра «Допоможи звірятам» На дошці – малюнки звірят, під ними приклади. Учитель. Білочка, зайчик і їжачок на уроці математики у лісовій школі розв’язували приклади. Підкралася хитра лисичка і вкрала цифри. Допоможіть звірятам відновити приклади. Клас поділено на три команди. Одна команда допомагає білочці, друга – зайчику, а третя – їжачкові. Перемагає команда, яка правильно виконала завдання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}5 + = 74 + = 6 + 2 = 5 + 4 = 7 + 1 = 64 + = 5 6 + = 73 + = 62 + = 4
Номер слайду 10
Дидактичні ігри на вивчення нумерації чисел другого десятка Гра «Продовжи лічбу» Вчитель пояснює учням зміст гри, продемонструвавши її для прикладу з одним з учнів. Вчитель починає лічбу (11, 12), учень продовжує (13, 14…). Далі називає будь-яке число (в межах вивченого матеріалу) і пропонує учням (то одному, то другому) продовжити лічбу. Перемагає той учень (ряд учнів), який не помилився або ж допустив найменше помилок. Можна пропонувати і в зворотному порядку. Важливо підняти учнів і дати їм можливість показати класу, вміють чи не вміють вони лічити.
Номер слайду 11
Дидактичні ігри на вивчення геометричного матеріалу Гра «Трикутники»- проведіть одну лінію так, щоб вийшло 9 трикутників.