Урок з математики 4 клас на тему :"Співвідношення між одиницями довжини . Перетворення одиниць довжини .Робота над задачами .

Про матеріал
Розробка уроку з математики призначена для вчителів початкових класів загальнощсвітньої школи.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА   4 клас

Розробка уроку

Тема   :Співвідношення між одиницями довжини . Перетворення одиниць довжини .Робота над задачами .

Мета : актуалізувати знання про одиниці вимірювання довжини та їх співвідношення ; формувати вміння перетворювати більшу одиницю довжини в меншу і навпаки ; удосконалювати вміння розв’язувати задачі ; формувати вміння обчислювати  значення виразів на декілька арифметичних дій ; розвивати логічне мислення ; математичне мовлення ; виховувати охайність .

Обладнання : підручник Н. Листопад , Робочий зошит Н.Листопад,ілюстративний та роздавальний матеріал , презентація.

Тип уроку : засвоєння нових знань

Освітні галузі : математична

Хід уроку

І .Вступна частина

  1. Організація класу

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба нам налаштуватись!

Вліво, вправо повернутись,

Один одному всміхнутись

Всі  до уроку готові? Молодці!

То ж тихесенько сідайте,

Працювати починайте!

Идеи на тему «Формувальне Оцінювання нуш» (20) | школа, идеи для  обустройства класса, школьные идеи

Визначення настрою на початку уроку

ІІ.Актуалізація опорних знань

1.Усні обчислення .  Цеглинки Лего.

 

 

 345 *2 – 245=       

 500 * 2 – 500=      

968 :2 + 125=      

93 : 3 + 147=

 

      180                     605                       500                     435             

 

 

Записати     дату                                           24 жовтня

Класна робота

  1. Каліграфічна хвилинка

Запишіть число  970.542

 Скільки у числі  всього одиниць, десятків , сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч.

  1. Математичний диктант

1000 зменшити в 5 разів              200

1000 зменшити на 5                      995

700 збільшити в 6 разів                4200

У скільки разів 50000 більше 10 ?    5000

Ділене 99 , дільник 9 . Обчисліть частку .     11

Запишіть число , у якому 42 десятки тисяч .    42000

Взаємоперевірка 

ІІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.Повідомлення теми і мети уроку

1.Актуалізація знань про одиниці вимірювання  довжини.

Вправа «Мікрофон »

2.Мотивація навчальної  діяльності.

Навіщо нам знати одиниці вимірювання довжини?

Де ми можемо застосувати ці знання?

№ 398  Назвіть одиниці вимірювання в порядку зростання і спадання.

№ 399 Які об’єкти ще можна виміряти в мм, см, дм, м, км?

РОБОЧИЙ ЗОШИТ СТ. 15 №1

2.Поглибленння знань про одиниці довжини .

1. №   400

Зверніть увага на написання слів міліметр , сантиметр , дециметр, метр .

Щоб дізнатися , чому саме так утворилися назви одиниці вимірювання  довжини, прочитаймо інформацію на ст.141.

  • Яка одиниця  довжини   є  основною  в Міжнародній системі одиниць ?
  • Які одиниці довжини є частинними від метра ?
  • Які префікси використовують  для утворення їхніх назв ?
  • Що означає префікс мілі? санти ? деци?
  • Що означає префікс кіло ?

2.Усне виконання  № 400

Скільки мм в 1 см     мм в 1 дм    мм в 1 м ?

Одиниці вимірювання довжини. in 2022 | Mathematics, Math, Education

  1. Хвилинка – цікавинка

Яким інструментом  користуємося  для вимірювання довжини ?

У давні часи мірою довжини була людина (частина  її тіла)

П’ЯДЬ- міра довжини , рівна між великим і вказівним пальцем (мала п’ядь )або між великим і мізинцем .

1 п’ядь= 17,78 см

ЛІКОТЬ-  від пальця до ліктя  від 38 см до  47 см . Ліктями вимірювали  полотно , сукно.

  1. ПРАКТИЧНА РОБОТА  в парі
  1. Поміряйте    ширину підручника . Скільки  п’ядей вийде ?
  2. Поміряйте ліктями  довжину парти?

Чи однакова довжина  у Вас ?

Який висновок можна зробити ? Чи досконалі були  такі мірки  довжини ?

Довжину  можна вимірювати стопами, кроками,  руками.

Ще існує ФУНТ( британська  міра довжини , приблизно 30 см  як стопа людини

                 ДЮЙМ  ( 2см 5 мм – ширина  великого пальця.

Дюймовочка якої довжини ? (3 ячмінних зернятка ) .

Презентація "Що таке фізичні величини і як їх вимірювати"

ІV.  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V.ФОРМУВАННЯ ВМІННЯ ПЕРЕТВОРЕННЯ ОДИНИЦІ ДОВЖИНИ

1. Виконання завдань з підручника

401,402   ,403 взаємоперевірка

404  в парах   оцінювання

  1.            Колективне виконання

 

  1.  РОБОЧИЙ ЗОШИТ  № 4  СТ. 15   РОБОТ В ПАРІ  ОЦІНЮВАННЯ

VI.УДОСКОНАЛЕННЯ  ВМІННЯ РОЗВЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ 

1.Колективне виконання  Задачі  406

  •                   Було- 800 грн
  •                   Знизилась- на ¼
  •                   Стало – ?
  •                   Яка була ціна блендера до акції ? 800 грн
  •                   На скільки знизили ціну на техніку ? на 1\4
  •                   Обчисліть , на скільки знизили ціну ?  800 : 4 = 200
  •                   Якою стала ціна  блендера під час акції ?   800 – 200 = 600
  •                   Як  зміниться розв’язання задачі, якщо число 800 виразити змінною в

в - в : 4

  •                   Де Вам у житті пригодиться така задача ??

2.Формування  вміння обчислювати  значення виразів   на декілька арифметичних дій.

№ 408 Назвіть порядок дій у виразах , обчисліть їх.

Самостійна робота  Варіант 1 і 2 .

4 *(713 -688 ):100 – 4* 25 : 100= 0

  1. – 384 ) : (972- 967 )= 21

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

  1. Групова робота  на час ПІСОЧНИЙ ГОДИННИК
  • 1  учень Виміряти  довжину  долоні  від середнього пальчика до зап’ястя своєму сусіду.
  • 2  учень Виміряти довжину   підошви взуття
  • 3  учень  Виміряти обхват голови
  • 4  учень Виміряти зріст   учасника групи

Результати всіх  вимірювань  внести у таблицю

Записати їх у порядку зростання

 

 

Група 1- ____________________________

 

 

Учень 1

Учень 2

Учень 3

Учень 4

Сума

Виміряти  довжину  долоні 

 

 

 

 

 

Виміряти довжину   підошви взуття

 

 

 

 

 

Виміряти обхват голови

 

 

 

 

 

Виміряти зріст   учасника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запиши всі числа  у порядку спадання

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

№410,411.

VIII. РЕФЛЕКСІЯ   Вправа Незакінчене речення

На уроці я дізнався---

Я легко виконав…

Треба було подумати , коли ….

На уроці мене зацікавило …

Для життя з уроку  я використаю …

IX. САМООЦІНЮВАННЯ

 

 

Идеи на тему «Формувальне Оцінювання нуш» (20) | школа, идеи для  обустройства класса, школьные идеи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kalatalyuk Olga
    Дякую за роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Павлусів Марія
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
1969
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку