колійного розташовується обладнаних
збільшення спроможності дільниць
Рис. 1. Схема колійного поста
Допоміжні пости на перегонах використовують для обслуговування під’їзних колій, що примикають, а також при відхиленні колій на перегонах та в інших випадках.
А
Роз’їзд – роздільний пункт на одноколійній лінії, що має колійний розвиток призначений для схрещення зустрічних і обгону попутних поїздів, посадки та висадки пасажирів, продажу квитків. Іноді в невеликому обсязі на них організовують навантаження-розвантаження в основному навалочних вантажів.
Рис. 3. Роз'їзд.
Для виконання зазначених операцій роз’їзди мають:
• головну і приймально-відправні колії (для виконання навантаження-розвантаження, може вкладатися тупикова колія);
• пасажирську будівлю з приміщенням для чергового по станції, пасажирські платформи для посадки-висадки пасажирів;
• пристрої СЦБ та зв’язку;
• освітлення, контактну мережу на електрифікованих лініях.
В залежності від взаємного розташування приймальновідправних колій схеми роз'їздів розрізняють:
– поперечного типу (рис. 4) – приймально-відправні колії розташовані паралельно одна одній.
Рисунок 4 . Схеми роз’їзду поперечного типу.
В залежності від взаємного розташування приймальновідправних колій схеми роз'їздів розрізняють:
– напівпоздовжнього типу (рис. 5) – приймальновідправні колії зміщені відносно одна одної на довжину пасажирських пристроїв.
Рисунок 5 . Схеми роз’їздів напівпоздовжнього типу.
В залежності від взаємного розташування приймально-відправних колій схеми роз'їздів розрізняють:
:
– поздовжнього типу (рис. 6) розташуванням приймальновідправних колій відносно головної колії.
Рисунок 6 . Схеми роз’їзду поздовжнього типу.