Тема уроку: Вибір об'єкта проєктування - органайзер. Виготовлення деталей аплікації.
Мета уроку:
- навчальна: формування вміння планувати й виконувати технологічні операції, забезпечити засвоєння учнями знань про технологічну послідовність виготовлення органайзера.
- виховна: виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з деревини та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.
- розвиваюча: розвиток образного мислення та творчої уяви, вмінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки.
Тема уроку: Вибір об'єкта проектування - органайзер. Виготовлення деталей аплікації.
Мета уроку:
Обладнання: ноутбук, проектор, дошка, зошити з трудового навчання, олівці, лінійки.
Дидактичне забезпечення: навчальний посібник, навчальні презентації, стенд з етапами проектування, роздаткові матеріали з зображеннями об’єктів, що вивчаються.
Об’єкт праці: органайзер.
Тип уроку: комбінований.
Література:
План уроку
Хід уроку
Фронтальне опитування:
Хочу нагадати вам прислів’я «Як роботу розпочнеш, так її і закінчиш» та «Чим більше науки, Тим розумніші руки». Ці прислів’я говорять, що перш ніж щось розпочати робити, потрібно ретельно з’ясувати, обдумати, спланувати послідовність своєї роботи, тому й тема сьогоднішнього уроку така — «Вибір об'єкта проектування. Планування проектної діяльності. Поняття про комбінаторику. Моделі-аналоги органайзера.» (учні записують у робочий зошит тему уроку). На цьому уроці ми розробимо завдання проекту, спробуємо спроектувати, проаналізувати майбутній виріб.
Мета проекту:
З давніх-давен людина прагнула до краси. Вона не тільки бачила й відчувала її, а й відтворювала у своїх виробах. Завжди цінувалися й цінуються речі, зроблені власноруч. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання.
1. Пригадайте поняття творчого проекту (прийом «продовжіть речення»).
Проектування – процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація:
Базова модель – форма виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.
Модель-аналог – це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.
2. Можливі теми творчих проектів
Обговорення запропонованих учителем тем проектів .
3. Пригадайте етапи проектування (Стенд з етапами проектування)
І. Організаційно – підготовчий етап.
ІІ. Конструкторський етап.
ІІІ. Технологічний етап.
VІ. Заключний етап.
4. Поняття про комбінаторику
Нас оточує нескінченна кількість різноманітних форм. Водночас світ, у якому ми живемо, влаштований дуже економно: багато форм -це поєднання одних і тих самих елементів.
До природного формоутворення близький такий метод проектування, як комбінаторика -вона дає можливість багато разів і по-різному використовувати елементи конструкції. Як зауважив американський архітектор, творець одного з перших хмарочосів Луїс Генрі Салліван, «три елементарні форми - стовп, поперечина й арка... лише три букви, з яких розрослось мистецтво архітектури - мова така велична й чудова, що людина з покоління в покоління оприявнює з її допомогою мінливий потік думок».
Комбінаторика - це метод проектування, що полягає у знаходженні різних сполучень (комбінацій), поєднань, розміщень з обмеженої кількості елементів у певному порядку.
Основною одиницею комбінування є модуль.
Модуль (від лат. modulus - маленька міра) - це величина, яку беруть за основу розрахунку розмірів деталей чи будь-яких частин і елементів, з яких складається виріб.
Слід зважати, що модульний об’єкт або виріб не обов’язково має складатися лише з модулів одного типу - їх може бути кілька. Сам модуль може бути закінченим виробом чи складовою виробу, зокрема й іншого призначення.
Фронтальне опитування:
Перш ніж приступимо до виконання практичної роботи проведемо дослідження:
План роботи з виконання проекту
Перелік необхідного обладнання, інструментів, пристосувань, матеріалів, їхнє розміщення на робочому місці (за зонами).
Рефлексія:
Аналіз кращих робіт учнів.
Мотивація оцінок.
Контроль за прибиранням робочих місць
Робота зі щоденником (виставлення оцінок, повідомлення домашнього завдання: удосконалити аналіз моделей - аналогів спроектованого виробу; дібрати матеріали, інструменти та обладнання; підготовитись до конструкторського та технологічного етапів; уточнити технологічну послідовність виготовлення виробу)