Презентація "комічне, смішне у повісті В, Нестайка "Тореадори з Васюківки"

Про матеріал
Допоможе виявити особливості смішного, комічного, в пригодницькому творі, характеризувати вчинки героїв; розвивати вміння виразно читати, грамотно висловлювати свої думки, виділяти з інформації головне; виховувати активну життєву позицію, позитивні риси характеру.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Комічне, смішне та романтичне в повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».

Номер слайду 2

Літературний диктант1. Хто був винен у тому, що ідея з прокладанням метро не вдалася? 2. Скільки коштував би, за задумом хлопців, проїзд у метро? 3. Чому івана реня звали Явою? 4. Чим славився дід Яви? 5. Хто присоромив Яву? 6. Дід салимон назвав хлопців орлами, соколами, гангстерами. Що тут зайве? 7. Чому ява весь час вигадував різні «штуки-викаблуки»? 8. Що зробили хлопці під час лекції в клубі? 9. Що надихнуло хлопців провести бій биків? 10. Якою була перша кандидатура на роль бика? 11. Хто був другою кандидатурою на роль бика? 12. Чим закінчився вибір кандидатур?

Номер слайду 3

Теорія літератури Явища та образи в художній літературі, що викликають сміх через невідповідність між дією й наслідками, між метою й засобами досягнення її, називають комічним.

Номер слайду 4

Проблемне питання: З якою метою В. Нестайко у своєму творі використовує комічні ситуації?

Номер слайду 5

Рольова гра Переказати комічні епізоди від імені дійових осіб: яви, павлуші, міліціонера та інших.

Номер слайду 6

Робота з текстом. Подумайте, будь ласка, і скажіть, за допомогою яких засобів творення комічного автор досягає того, що читаючи повість «тореадори з васюківки», ми не можемо стримати сміх?

Номер слайду 7

Засоби творення комічного( заповнення таблиці) {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 Надання предмету зображення невластивих йому рис«Таке катання було, на мою думку, образою для велосипеда»2 Неграмотна дитяча мова3 Уживання приказок, прислів’їв, фразеологізмів4 Несподівані порівняння5 Надання незвичних для тварин кличок6 Використання зниженої лексики7 Перебільшення8 Використання наукової і професійної лексики в буденній ситуації

Номер слайду 8

Висновок: Комічне у художньому творі поглиблює наші знання про світ, допомагає боротися з недоліками в характері окремих людей і в суспільстві

Номер слайду 9

ЗАГАДКОВІ СЛОВАКлуня – будівля для зберігання сіна. Почовгав – пішов. Халепа – неприємність. Плескачів надавати – побити. Залопотіти п'ятами – втекти. Бугай – великий бик. Калабаня – невелике озерце. Заклякли – застигли. Плоскодонка – різновид човна. Цеберко – відро П’ятипудова свиня (1 пуд дорівнює 16 кг) - 80 кг.

Номер слайду 10

Робота з текстом твору. Робота у групах1 група – епітети, 2 група – метафори, 3 група – порівняння.)Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; очі, наче тракторні фари; землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; репаються смугасті бомби; страшнюче мурмило.

Номер слайду 11

Епітети. Прекрасна, благородна ідея. Найкращий друзяка. Мисливець завзятий. Розлючений бик. Смугасті бомби. Страшнюче мурмило. Метафори. Нам’яти вуха. Сталь, а не характер. Репаються смугасті бомби. Порівняння. Причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста. Червоний, мов рак. Очі, наче тракторні фари. Схожий, як свиня на коня. Землю гребе, як екскаватор

Номер слайду 12

Пригадайте та розташуйте в правильній послідовності усі пригоди тореадорів. А. Рятування Собакевича Б. Повінь В. Будівництво метро «Васюківка» Г. Селянська корида

Номер слайду 13

1. Будівництво метро «Васюківка» 2. Селянська корида 3. Рятування Собакевича 4. Повінь

Номер слайду 14

Гра “Визнач риси характеру героїв”Веселі не люблять навчатися. Кмітливі боягузи. Розумні добріНеслухняні люблять усе живе. Несерйозні сміливіДопитливі покірніНеобережні недисциплінованіДотепні із почуттям гумору

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Засоби творення комічного. Комічне – те, що здається нам не таким, яким, на нашу думку, має бути. Засоби творення комічного у творі: Дитяча етимологія – неправильна вимова дітьми деяких звуків (картавість, шепелявість). Народна етимологія – перекручування персонажем слів, вживання у неправильній граматичній формі. Використання вульгаризмів. Використання політичних або наукових термінів. Використання русизмів.

Номер слайду 17

Робота з таблицею “Мрія – дійсність, смішне – сумне, романтичне – буденне”Мрія. Дійсністьзбудувати метро в селі; влаштувати кориду; змайструвати підводний човен; ...«метро» насправді – канава, в яку провалилася свиня; корида – роздратована корова;... Смішне, комічне. Сумнеяк хлопці закопували «метро», боячись діда; як намагалися розізлити корову;... хлопці крадіжку вважають геройством; не дуже старанні в навчанні;... Романтичне. Буденнепрагнення створити чудо техніки – метро; організувати екзотичне видовище – кориду;...батьки карають дітей; хтось жорстоко повівся із цуценям;...

Номер слайду 18

Творча робота. Завдання: записати слова-асоціації, які виникають у вас від таких слів: Ява та Павлуша – Романтика – Пригоди –Оптимізм –

Номер слайду 19

Яким має бути справжній друг? Запишіть за допомогою прикметників, яким, на вашу думку, має бути справжній друг? Використовуйте і риси дружби героїв трилогії і, зрештою, власний досвід. Святе це діло – дружба. Найсвятіше і найчистіше почуття в світі, найчистіше воно в дитинстві. Бережіть і шануйте його! Бо найвірніші, найбільші, найкращі друзі в світі – це друзі дитинства. І той, хто на все життя збереже друга дитинства, той щасливий! А той, хто не збереже, тому гірко буде. Бо дитинство не повторюється… І проживе той своє життя без дружби. І буде воно безрадісним, хоч, може, й довгим. І не відчує він себе по-справжньому Людиною. Бо найбільше ти Людина, коли щось робиш для друга. Пам’ятай про це!ЗАПОВІТ ДРУЖБИ ВІД ВСЕВОЛОДА НЕСТАЙКА 

Номер слайду 20

МЕТОД НЕЗАКІНЧЕНИХ РЕЧЕНЬ «Сьогодні на уроці я зрозумів (ла)…»«Мені твір сподобався тим, що навчає…» Після вивчення повісті «Тореадори з Васюківки» я зробив (ла) такі висновки…

Номер слайду 21

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Скласти кросворд за твором «Тореадори з Васюківки»Написати листа улюбленому герою

pptx
Додано
15 березня 2023
Переглядів
2071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку