Літературний диктант1. Хто був винен у тому, що ідея з прокладанням метро не вдалася? 2. Скільки коштував би, за задумом хлопців, проїзд у метро? 3. Чому івана реня звали Явою? 4. Чим славився дід Яви? 5. Хто присоромив Яву? 6. Дід салимон назвав хлопців орлами, соколами, гангстерами. Що тут зайве? 7. Чому ява весь час вигадував різні «штуки-викаблуки»? 8. Що зробили хлопці під час лекції в клубі? 9. Що надихнуло хлопців провести бій биків? 10. Якою була перша кандидатура на роль бика? 11. Хто був другою кандидатурою на роль бика? 12. Чим закінчився вибір кандидатур?
Засоби творення комічного( заповнення таблиці) {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 Надання предмету зображення невластивих йому рис«Таке катання було, на мою думку, образою для велосипеда»2 Неграмотна дитяча мова3 Уживання приказок, прислів’їв, фразеологізмів4 Несподівані порівняння5 Надання незвичних для тварин кличок6 Використання зниженої лексики7 Перебільшення8 Використання наукової і професійної лексики в буденній ситуації
ЗАГАДКОВІ СЛОВАКлуня – будівля для зберігання сіна. Почовгав – пішов. Халепа – неприємність. Плескачів надавати – побити. Залопотіти п'ятами – втекти. Бугай – великий бик. Калабаня – невелике озерце. Заклякли – застигли. Плоскодонка – різновид човна. Цеберко – відро П’ятипудова свиня (1 пуд дорівнює 16 кг) - 80 кг.
Робота з текстом твору. Робота у групах1 група – епітети, 2 група – метафори, 3 група – порівняння.)Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; очі, наче тракторні фари; землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; репаються смугасті бомби; страшнюче мурмило.
Епітети. Прекрасна, благородна ідея. Найкращий друзяка. Мисливець завзятий. Розлючений бик. Смугасті бомби. Страшнюче мурмило. Метафори. Нам’яти вуха. Сталь, а не характер. Репаються смугасті бомби. Порівняння. Причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста. Червоний, мов рак. Очі, наче тракторні фари. Схожий, як свиня на коня. Землю гребе, як екскаватор
Засоби творення комічного. Комічне – те, що здається нам не таким, яким, на нашу думку, має бути. Засоби творення комічного у творі: Дитяча етимологія – неправильна вимова дітьми деяких звуків (картавість, шепелявість). Народна етимологія – перекручування персонажем слів, вживання у неправильній граматичній формі. Використання вульгаризмів. Використання політичних або наукових термінів. Використання русизмів.
Робота з таблицею “Мрія – дійсність, смішне – сумне, романтичне – буденне”Мрія. Дійсністьзбудувати метро в селі; влаштувати кориду; змайструвати підводний човен; ...«метро» насправді – канава, в яку провалилася свиня; корида – роздратована корова;... Смішне, комічне. Сумнеяк хлопці закопували «метро», боячись діда; як намагалися розізлити корову;... хлопці крадіжку вважають геройством; не дуже старанні в навчанні;... Романтичне. Буденнепрагнення створити чудо техніки – метро; організувати екзотичне видовище – кориду;...батьки карають дітей; хтось жорстоко повівся із цуценям;...
Яким має бути справжній друг? Запишіть за допомогою прикметників, яким, на вашу думку, має бути справжній друг? Використовуйте і риси дружби героїв трилогії і, зрештою, власний досвід. Святе це діло – дружба. Найсвятіше і найчистіше почуття в світі, найчистіше воно в дитинстві. Бережіть і шануйте його! Бо найвірніші, найбільші, найкращі друзі в світі – це друзі дитинства. І той, хто на все життя збереже друга дитинства, той щасливий! А той, хто не збереже, тому гірко буде. Бо дитинство не повторюється… І проживе той своє життя без дружби. І буде воно безрадісним, хоч, може, й довгим. І не відчує він себе по-справжньому Людиною. Бо найбільше ти Людина, коли щось робиш для друга. Пам’ятай про це!ЗАПОВІТ ДРУЖБИ ВІД ВСЕВОЛОДА НЕСТАЙКА