Тема: Ярослав Стельмах «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Характеристика образів Сергія та Митька.
Мета: предметні: переказувати зміст уривка твору; визначити елементи сюжету в ньому; характеризувати образи головних персонажів, їхню поведінку в складній ситуації; ключові: висловити судження про місце уяви, фантазії в житті сучасної людини, необхідність навчатися впродовж життя, здобувати досвід; про важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього; загальнокультурні: усвідомлювати значення романтичності, життєлюбства в житті людини.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, портрет Я. Стельмаха, роздатковий матеріал, презентація.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми й мети заняття
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
IV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу
Епіграф
Святе це діло – дружба.
Той хто на все життя збереже
друга дитинства, той щасливий.
В. Нестайко
Гра «Хто швидше».
Гра «Вгадай героя»
Робота з текстом
Робота над ІХ розділом твору Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» («Таємниця лісового озера». Виразне читання та переказування епізоду.
Словникова робота.
Химера – у давньогрецькій міфології – страховище з головою лева, тулубом кози і хвостом дракона, з пащі якого вивергається полум`я.
Обговорення сюжету
Робота зі схемою Заповніть схему, указавши головних і другорядних героїв.
Робота в парах. Прийом "Тренування".
Запишіть у вигляді грона, які риси характеру притаманні головним героям Сергієві і Митькові.
Робота в групах. Характеристика образів Сергія Стеценка і Дмитра Омельчука. Заповніть досьє на головних героїв
Ім’я |
Сергій Стеценко і Дмитро Омельчук |
Місце народження |
|
Освіта |
|
Сім’я |
|
Місце перебування |
|
Мета приїзду |
|
Улюблені заняття |
|
Висновки про характер |
|
Бесіда за питаннями.
- Що свідчить про те, що Сергій з Митьком мають велике бажання пізнати світ, історичне минуле?
- Яким чином хлопці захопилися книгами, зоологією?
- Як Сергій з Митьком ставилися до бабусі, мешканців села?
- Яке значення має те, що юні дослідники вміють орієнтуватися на місцевості?
- У чому виявляється любов хлопців до природи, довкілля?
- Чому Сергій з Митьком мріяли про власну славу?
- Якими були стосунки між хлопцями?
- Як поводять себе друзі, перебуваючи в складних ситуаціях?
V. Узагальнення та систематизація знань.
1. Назва села, у якому відбувалися пригоди героїв В. Нестайка. 2. Ім’я одного з героїв повісті Я. Стельмаха, який запропонував назву химері лісового озера. 3. Тварини, з яких мала складатися колекція. 4.Шкільний предмет, який вивчатимуть у 6 класі Сергій і Митько. 5. Ім’я героя повісті Я. Стельмаха, у майбутньому майстра велоспорту. 6. Ім’я Сергієвого друга. 7. Ім’я героя повісті Я. Стельмаха, любителя музики.
Відповіді: 1. Васюківка. 2. Сергій. 3. Комахи. 4. Ботаніка. 5. Василь. 6. Митько. 7. Гнат.
Метод «Мікрофон»
"Сьогодні на уроці я зрозумів…» «Щоб зберегти справжню дружбу, потрібно…» «Після прочитання повісті "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера" я зробив (ла) такі висновки…»
Підсумок уроку
Повість Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» розповідає про веселі, незвичайні, таємничі пригоди Сергія та Митька. Історія розпочинається з того, що учні шостого класу одержали від учительки ботаніки завдання на літо — зібрати колекцію комах, а замість цього почали полювати на страшного Митькозавра. Наприкінці твору той виявився простим хлопцем Василем, який вирішив розіграти двох друзів.
VI. Оцінювання
VІ.Домашнє завдання Напишіть міні-твір “Чи хотіли б ви відпочивати влітку так, як Сергій з Митьком?