Ярослав Стельмах «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Характеристика образів Сергія та Митька.

Про матеріал
Мета: предметні: переказувати зміст уривка твору; визначити елементи сюжету в ньому; характеризувати образи головних персонажів, їхню поведінку в складній ситуації; ключові: висловити судження про місце уяви, фантазії в житті сучасної людини, необхідність навчатися впродовж життя, здобувати досвід; про важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього; загальнокультурні: усвідомлювати значення романтичності, життєлюбства в житті людини. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, портрет Я. Стельмаха, роздатковий матеріал, презентація.
Перегляд файлу

Тема:   Ярослав Стельмах «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Характеристика образів Сергія та Митька.

Мета: предметні: переказувати зміст уривка твору; визначити елементи сюжету в ньому; характеризувати образи головних персонажів, їхню поведінку в складній ситуації; ключові: висловити судження про місце уяви, фантазії в житті сучасної людини, необхідність навчатися впродовж життя, здобувати досвід; про важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього; загальнокультурні: усвідомлювати значення романтичності, життєлюбства в житті людини.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, портрет Я. Стельмаха, роздатковий матеріал, презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

IV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

                                                                 Епіграф

                                               Святе це діло – дружба.

                                                           Той хто на все життя збереже

                                                          друга дитинства, той щасливий.

                                                                     В. Нестайко

Гра «Хто швидше».

  1. Як звали…
  • Головних героїв? (Сергій та Митько)
  • Учительку ботаніки? (Ірина Семенівна)
  • Маму Сергія? (Оксана Павлівна)
  • Бабусю Митька? (Демидівна)
  • Сусіда-музиканта? (дядько Гнат).
  1. Скільки років було Васі-велосипедисту? (чотирнадцять)
  2. У якому класі навчалися хлопці? (у шостому)

Гра «Вгадай героя»

  1. «Любі дітки!» - вона завжди казала «діти» чи «діточки». – Ви вже учні шостого класу, з чим я вас і вітаю» (учителька ботаніки Ірина Семенівна).
  2. «Уявляєш собі? Ліс. Кругом не душі. А в лісі озеро. А на березі курінь. А в курені – ми. А поруч багаття. І казанок з юшкою. І роби собі що хочеш. Хоч на голові стій. А кругом не душі» (Митько).
  3. «А, мандоліна. Тромбон – оце, я тобі скажу, да!» (дядько Гнат)

 

Робота з текстом

Робота над ІХ розділом твору Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» («Таємниця лісового озера». Виразне читання та переказування епізоду.   

Словникова робота.

Химера – у давньогрецькій міфології – страховище з головою лева, тулубом кози і хвостом дракона, з пащі якого вивергається полум`я.

Обговорення сюжету

  1. З чим був пов’язаний сум хлопців-дослідників? (Митькозавр тривалий час не подавав про себе жодних ознак)
  2. Опишіть чудовисько, яке хлопці зненацька побачили. («Водою пливло щось надзвичайне, неймовірне і дуже доісторичне... На поверхні видніла лише голова, але що то була за голова!.. Ось потвора повернулась до нас, і блимнули червонясто два великих ока. Між ними стирчав хижий ріг. З напіврозкритої пащі виглядали гостренні білі зуби...»)
  3. З чим було пов’язано те, що хлопці не злякалися потвори?
  4. Чому Митько допоміг Василю? Чим пояснити його вчинок?

Робота зі схемою                  Заповніть схему, указавши головних і другорядних героїв.

                                                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в парах. Прийом "Тренування".

Запишіть у вигляді грона, які риси характеру притаманні головним героям Сергієві і Митькові.

 Робота в групах. Характеристика образів Сергія Стеценка і Дмитра Омельчука.                                                                                                                                                           Заповніть досьє на головних героїв

 

   Ім’я     

Сергій Стеценко і Дмитро Омельчук

Місце народження

 

Освіта

 

Сім’я

 

Місце перебування

 

Мета приїзду

 

Улюблені заняття

 

Висновки про характер

 

Бесіда за питаннями.

- Що свідчить про те, що Сергій з Митьком мають велике бажання пізнати світ, історичне минуле?

- Яким чином хлопці захопилися книгами, зоологією?

- Як Сергій з Митьком ставилися до бабусі, мешканців села?

- Яке значення має те, що юні дослідники вміють орієнтуватися на місцевості?

- У чому виявляється любов хлопців до природи, довкілля?

- Чому Сергій з Митьком мріяли про власну славу?

- Якими були стосунки між хлопцями?

- Як поводять себе друзі, перебуваючи в складних ситуаціях?

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Назва села, у якому відбувалися пригоди героїв В. Нестайка.            2. Ім’я одного з героїв повісті Я. Стельмаха, який запропонував назву химері лісового озера.                                                                                                                                                   3. Тварини, з яких мала складатися колекція.                                                                                     4.Шкільний предмет, який вивчатимуть у 6 класі Сергій і Митько.                                              5. Ім’я героя повісті Я. Стельмаха, у майбутньому майстра велоспорту.                                6. Ім’я Сергієвого друга.                                                                                                                                      7. Ім’я героя повісті Я. Стельмаха, любителя музики.

Відповіді: 1. Васюківка. 2. Сергій. 3. Комахи. 4. Ботаніка. 5. Василь. 6. Митько. 7. Гнат.

Метод «Мікрофон»

"Сьогодні на уроці я зрозумів…»                                      «Щоб зберегти справжню дружбу, потрібно…»                                                                       «Після прочитання повісті "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера" я зробив (ла) такі висновки…»

Підсумок уроку

Повість Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» розповідає про веселі, незвичайні, таємничі пригоди Сергія та Митька. Історія розпочинається з того, що учні шостого класу одержали від учительки ботаніки завдання на літо — зібрати колекцію комах, а замість цього почали полювати на страшного Митькозавра. Наприкінці твору той виявився простим хлопцем Василем, який вирішив розіграти двох друзів.

VI. Оцінювання

 VІ.Домашнє завдання         Напишіть міні-твір “Чи хотіли б ви відпочивати влітку так, як Сергій з Митьком?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2023
Переглядів
3092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку