Дайте відповідь у зворотному зв’язкуІІ Актуалізація опорних знань і досвіду учнів1 На якому з етапів відбувається визначення оптимальної технології виготовлення проектного виробу? 2 На якому з етапів відбувається підготовка історико - технічної довідки про об'єкт проектування?На технологічному. На організаційно – підготовчому етапі
Робота в зошитіТема уроку : ІІІ Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація навчально-трудової діяльності учнів«Консервування - спосіб тривалого зберігання харчових продуктів. Причини псування харчових продуктів. Квашення і соління - спосіб тривалого зберігання продуктів. Технологія приготування засолених і квашених овочів. Вимоги до якості засолених та квашених овочів»
Метод «Рюкзак»IV Вивчення нового матеріалузапишіть у зошити : Консервува́ння — будь-який технологічний процес, що значно подовжує строк збереження продуктів у придатному для вживання в їжу вигляді з повним або частковим збереженням їхньої харчової цінності. В випадку довготривалого консервування, наслідком консервування є виготовлення консервів.
Історична довідка. IV Вивчення нового матеріалу. У Стародавньому Римі продукт, який заслужив честь бути законсервованим є вино. А одним з перших винахідників консервів став римський сенатор Марк Порцій Катон Старший, який запропонував в книзі «Про сільське господарство» спосіб консервування вина на цілий рік.
Історична довідка. IV Вивчення нового матеріалу. Перші консерви з'явилися не в Римській Імперії, а в Стародавньому Єгипті. Рівень знань стародавніх єгиптян дозволив приготувати м'ясні консерви, зберегли протягом трьох тисяч років відносну придатність. Перші консерви представляли собою глиняні чаші з двох половинок, скріплених смолою. Всередині знаходилися смажені качки в оливковій олії. На думку вчених, ці консерви, незважаючи на поважний вік, до сих пір їстівні для тварин.
Історична довідка. IV Вивчення нового матеріалу. Наполеону Бонапарту ми зобов'язані появою консервів в їх сучасному вигляді. Великий імператор вів багато войн, для перемоги армію треба було добре годувати, і, по можливості, м'ясом. У 1795 році французький уряд оголосив конкурс на кращий спосіб консервування - тривалого збереження продуктів. Переможцю був обіцяний чималий гонорар - дванадцять тисяч франків, і результат не змусив себе чекати. У 1809 році Ніколя́ Франсуа Аппер, після проведення декількох дослідів, відправив на адресу міністра внутрішніх справ Франції листа, у якому запропонував новий спосіб консервування. У 1810 році Аппер одержав нагороду за винахід особисто з рук Наполеона Бонапарта.
Історична довідка. IV Вивчення нового матеріалу. На Україні капусту квасили та солили ще з 15 століття . Чим відрізняється соління від квашення? Різниця видів соління пов'язано з різними видами розсолу для консервації. Якщо розсіл складається з солі, причому концентрація його не нижче 6 - 8%, а часом 20 - 30% і трохи більше, то ми маємо справу з солінням.
Метод «Рюкзак»IV Вивчення нового матеріалузапишіть у зошити : Соління - спосіб консервування за допомогою солі, високий вміст якої в продуктах ускладнює розвиток бактерій і цвілі, продукти життєдіяльності яких роблять їжу неїстівної для людини, або призводять до псування нехарчових продуктів
Метод «Рюкзак»IV Вивчення нового матеріалузапишіть у зошити : Квашення - це різновид консервації овочів, ягід і фруктів, в ході якого, під впливом фізико-хімічних чинників молочнокислі бактерій які перетворюють цукор в результаті утворюється молочна кислота, яка є природним консервантом
Вступний інструктаж. VІ Практична робота. Основні правила роботи з ножем:- не працювати з ножем в напрямку до свого тіла;- міцно тримати рукоятку ножа;- використовувати тільки добре заточені ножі та інструменти;- стежити, щоб руки і рукоятка ножа були сухими;- не залишати ніж в положенні ріжучої кромкою вгору;- не залишати ніж вколоти в продукти або між ними;- не намагатися зловити падаючий ніж;- не використовувати кухонний ніж не за призначенням;- мити ніж після кожного застосування.
Вступний інструктаж. VІ Практична робота. Правила техніки безпеки при виконанні нарізок.при роботі з ножем тримати ніж лезом від себе;при нарізанні пальці тримати на відстані від леза ножа;передавати ніж один одному тільки ручкою від себе;консервні банки відкривати спеціальним ключем;дотримуватися обережності при роботі з ручними тертками;нарізку харчових продуктів виконувати на обробній дошці
Вступний інструктаж. VІ Практична робота. Правила санітарії та гігієни , які необхідно виконувати перед початком роботи. Надягти спецодяг, застебнути на всі ґудзики, волосся сховати під головний убір (косинку). Звільнити робоче місце від сторонніх предметів. Перевірити справність електроприладів. Вимити руки з милом.Інструменти розташовувате на столі так, щоб запобігти їх падіння. Не захаращувати проходи між столами сторонніми предметами.
Завдання до практичної роботи. VІ Практична робота. Кожен самостійно повинен заквасити капусту. Перед початком роботи одягти фартух і косинку,руки вимити милом. Підготуйте необхідний посуд, інвентар, інструмент. Oрганізуйте робоче місце, а саме:а) сировину викладіть в підготовлений посуд, дотримуючись товарного сусідства;б) вимити стіл та інструмент гарячою водою
Інструкційна картка. VІ Практична робота{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Порядок виконання. Дія Малюнок5 Додаємо в миску з капустою нашу натерту моркву. Також ми додаємо гострий і запашний перець горошком до нарізаних овочів.6 Перекладем у емальований посуд. Зверху покласти тарілку і притиснути гнітом .
Метод «Сенкан»VІ Практична робота1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
Домашнє завдання . Додому завдання буде різнорівневе та індивідуальне. Запишіть у щоденник : 1 Перекласти заквашену капусту в банку і надіслати фото;2. За бажанням Знайти прислів’я та приказки про капусту;3. За бажанням . Знайти у інтернеті твори письменників у яких описується процес квашення капусти. Двом ученицям приготувати повідомлення за темами: «Народні прикмети при квашенні чи солінні капусти»;«Бабусин рецепт квашення капусти»;