Конспектом вважають стислий виклад будь-якої інформації. Коли до текстових записів додаються візуальні елементи (символи, образи, картинки), то такі конспекти називають візуальними. Скетчноутинг допомагає закріпити на папері важливі ідеї у вигляді текстів, схем, графічних елементів тощо. Також це спосіб структурування інформації, що сприймається на слух, і метод фіксування власних ідей. Саме поняття «скетчноутинг» походить від англійських слів sketch — «ескіз» і note — «нотувати».
Номер слайду 3
Найважливіше у візуальних конспектах — передати головну ідею твору чи будь-якої іншої прочитаної або почутої інформації за допомогою тексту та картинок. Те, які образи, малюнки, графіки учні зображуватимуть у скетчноутах, має другорядне значення, адже важливо, щоб ці образи були насамперед зрозумілими для них самих
Номер слайду 4
Існують різні моделі розташування (структурування) інформації у скетчноутах:
Номер слайду 5
Лінійна модель: скетч показує інформацію по діагоналі з верхнього лівого кута до нижнього правого кута сторінки. Такий формат підходить для скетчноутингу книжок, розповідей та інших творів, де є лінійний сюжет.
Номер слайду 6
Вертикальна модель: інформація у скетчі подається зверху вниз. Такий скетч зазвичай дуже нагадує комікси.
Номер слайду 7
Променеподібна модель: скетч нагадує сонце чи велосипедне колесо. У центрі такого скетчу може бути назва твору, ім’я героя чи головна ідея матеріалу, а між промінням (чи спицями) будуть зафіксовані різні етапи, події тощо
Номер слайду 8
Модульна модель: скетч розділяє простір на сторінці на окремі частини (модулі), кожна з яких містить певну групу інформації. Таким чином зручно структурувати і групувати розкидані по твору дані.
Номер слайду 9
Модель хмарочосів: скетч розділяє сторінку на кілька високих «хмарочосів», які містять різну інформацію. За допомогою такої моделі зручно фіксувати інформацію під час круглих столів чи конференцій, де є кілька лекторів. У кожен із «будинків» упродовж події можна записувати думки, висловлені різними лекторами в різний час.
Номер слайду 10
запорукою успішного створення візуального конспекту є: вміння уважно слухати інформацію, яку треба законспектувати; розділення конспекту на частини (використовуючи різні моделі скетчноутингу); створення начерків, ескізів малюнків під час прослуховування інформації (а не повноцінних картинок, щоб і далі активно слухати інформацію); фіксування ключових слів, фраз, цитат (якщо ви захотіли використати цитування, то варто не забути позначити цитати відповідним чином); доопрацювання конспекту після завершення прослуховування інформації (тексти, картинки, кольори).
Номер слайду 11
Створення візуальних конспектів, візуальних заміток, або скетчноутинг, допомагають структурувати дані, краще їх запам’ятати й осмислити. У таких конспектах обов’язково мають поєднуватися два канали сприйняття інформації: вербальний (слова, логіка) і візуальний (образи, малюнки, позначки, уява).