Ерік Хомбургер Еріксон його біографія.
Розвиток особистості Еріксон розділив на вісім стадій, під час яких розгортається процес формування Его-ідентичності.
Ерік Хомбургер Еріксон
Можливо, саме із-за своєї нелегкої долі Еріксона так хвилювало питання ідентичності. У дитинстві йому не розповідали про батька. У єврейських школах однолітки дражнили Еріксона за світле волосся і блакитні очі («нордичну зовнішність»), а у світській школі – за іудаїзм. Все більше він здогадувався, що його батько мав неєврейських коріння. Після переїзду в Америку вчений продовжив свої дослідження в Гарвардському університеті, а потім – в Єльському. З 1960 по 1968 роки Еріксон працює професором Гарварду. Еріксон був учнем Ганни Фрейд. Але фрейдовской теорії Еріксон вирішив протиставити власну. Людське життя вчений розділив не на 5, а на 8 ступенів. «Генітальну стадію» він перейменував в «Юність». Також Еріксон додав ще три стадії, що відносяться до періоду дорослості. Він вважав, що вплив розвитку особистості на її становлення в суспільстві – це заслуга не підсвідомих потягів, а роботи Его. Ерік Еріксон також є автором концепції «Его-психології». В ній Его – це не служниця несвідомих мотивів. Еріксон був переконаний, що саме людське Его відповідає за організацію життя, спілкування з людьми, особистісне зростання. Від 6 до 12 років дитина перебуває на стадії шкільного віку, коли неуспішність протиставляється компетентності. Потенційним джерелом енергії для психіки тут є впевненість, а відчуження провокується застоєм діяльності. Далі слідує стадія юності, яку Еріксон ранжирував від 12 до 21 років. Саме на ній відбувається протиборство ідентичності і змішування ролей. Криза виражається питанням: хто я є? Підліток прагне до незалежності, і бажає бути вільним від відповідальності за своє життя. Юність – це вік, під час якого визначається майбутнє професійне розвиток особистості, вперше робляться спроби побудувати романтичні взаємини. |
Розвиток особистості Еріксон розділив на вісім стадій, під час яких розгортається процес формування Его-ідентичності. 1.Перша стадія – дитинство – триває від народження до 1 року. Базисний криза полягає у формуванні довіри або недовіри до зовнішнього світу. Джерелом енергії тут є надія. Відчуження провокує тимчасову сплутаність.
3.Стадія від 3 до 6 років, або ігровий вік. Криза полягає в протиборстві ініціативи і відчуття провини. Джерело енергії на цьому етапі – це вміння формувати цілі і завдання. Відчуження відбувається внаслідок жорсткої зумовленості соціальної ролі. |
Текст абзаца
|