Презентація " Конус, його елементи. Бічна та повна поверхня конуса "

Про матеріал
Мета уроку: Навчальна: перевірити рівень засвоєння попереднього навчального матеріалу, ввести поняття конуса, його елементів, розглянути конус як тіло обертання, вивчити формули для площі бічної поверхні та повної поверхні конуса, сформувати вміння застосовувати знання під час розв’язування прикладних задач, показати зв'язок теми з навколишнім світом. Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, навички колективної праці, уміння використовувати сформовані знання, навики і вміння в різних ситуаціях, розвивати культуру мовлення, логічне мислення, пам'ять, вміння раціонально використовувати час та оволодівати принципами організації праці, допитливість, ініціативність. Виховна: виховувати працелюбність, прививати бажання мати якісні глибокі знання, доводити почату роботу до кінця, виховувати зібраність, організованість, відповідальність, увагу, вміння співпрацювати в колективі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Французький архітектор Ле Корбюзі говорив : « Я думаю, що ніколи до цього часу ми не жили в такий геометричний період. Все навколо – геометрія».

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Репродукція картини Шишкіна «Корабельний гай»

Номер слайду 5

Тема. Конус, його елементи. Бічна та повна поверхня конуса

Номер слайду 6

Латинське слово «conus» запозичене з грецької мови (konos - соснова шишка)r

Номер слайду 7

Номер слайду 8

У біології є «конус наростання». Це верхівка пагона і кореня рослин, що складаються з клітин освітньої тканини.

Номер слайду 9

«Конус» називають сімейство морських молюсків підкласу переднежаберних. Раковина конічна (2-16 см), яскраво забарвлена. Конусів понад 500 видів. Живуть у тропіках і субтропіках, є хижаками, мають отруйну залозу. Укус конусів дуже хворобливий, відомі смертельні випадки. Раковини використовують як прикраси, сувеніри

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

У геології існує поняття:

Номер слайду 14

Номер слайду 15

За статистикою на Землі щорічно гине від розрядів блискавок 6 осіб на 1 000 000 жителів (частіше в південних країнах). Цього б не траплялося, якби скрізь були громовідводи, так як утворюється конус безпеки. Чим вище громовивід, тим більше обсяг такого конуса. Деякі люди намагаються сховатися від розрядів під деревом, але воно не провідник. На дереві заряди накопичуються і воно може бути джерелом напруги.

Номер слайду 16

2 м1,5 м. Скільки можна виготовити конусних відер із цього листа, якщо відомо, що діаметр відра становить 28 см, а висота – 39 см?

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Конусом називається тіло, яке складається з круга, точки яка не лежить в площині цього круга, і всіх відрізків, що сполучають задану точку з точками круга.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

З яких частин складається поверхня конуса? Чому дорівнює радіус кругового сектора? Що ви можете сказати про довжину кола основи конуса і довжину дуги кругового сектора?

Номер слайду 22

Розгорткою бічної поверхні конуса є круговий сектор, радіус якого дорівнює твірній конуса, а довжина дуги сектора – довжині кола основи конуса. Площею бічної поверхні конуса будемо вважати площу її розгортки.

Номер слайду 23

Виразимо площу бічної поверхні конуса Sбіч. через його твірну ℓ і радіус основи R. Площа бічної поверхні конуса дорівнює добутку половини довжини кола основи на твірну. Так як довжина кола основи дорівнює: с = 2πR, то Sбіч. = πRℓОсновою конуса є круг, тому площа основи конуса дорівнює: Sосн. = πR2 Площею повної поверхні конуса називається сума площ бічної поверхні та основи. Для обчислення площі повної поверхні конуса Sпов одержуємо формулу: Sпов = Sбіч + Sосн Sпов = πRℓ + πR2

Номер слайду 24

Дано: АB (d ) = 28 см, SO = 39 см. Знайти: n (к-ть відер )1,5 м2 м. Sв

Номер слайду 25

Д. Пойа казав: « Вміння розв’язувати задачі – це практичне мистецтво, подібне до плавання чи катання на лижах, чи грі на фортепіано. Навчитися цьому можна лише постійно тренуючись…».

Номер слайду 26

Задача. Святковий торт має форму конуса. Площа його основи дорівнює 36π дм2, а твірна 10 дм. Чому дорівнює його бічна поверхня? Чи вміститься він на підносі діаметром 12 см?

Номер слайду 27

312 ОАCВSпов - ?восо55

Номер слайду 28

Чи досягли ми цілей поставлених нами на початку уроку? Що нового ми дізналися? Чому навчилися?

Номер слайду 29

Номер слайду 30

{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}КОНУС1.2.3.4.5.6.7.

Номер слайду 31

{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}КОНУСВИСОТА3.6.5.4.7.2.1.

Номер слайду 32

{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}КОНУСВИСОТАТВІРНА3.7.6.5.4.2.1.

Номер слайду 33

{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}КОНУСВИСОТАТВІРНАОСЬОВИЙ3.5.7.1.2.4.6.

Номер слайду 34

{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}КОНУСВИСОТАТВІРНАОСЬОВИЙВІСЬ3.1.2.4.5.6.7.

Номер слайду 35

{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}КОНУСВИСОТАТВІРНАОСЬОВИЙВІСЬВЕРШИНА3.1.7.2.4.5.6.

Номер слайду 36

Номер слайду 37

«Теорія без практики мертва і безплідна, практика без теорії неможлива …»Рене Декарт

Номер слайду 38

Домашнє завдання1. Вивчити формули.2. Задачі на картках.3. Виміряти площу повної поверхні будь-якого предмета, який має форму конуса.

pptx
До підручника
Геометрія (академічний, профільний рівень) 11 клас (Апостолова Г.В.)
Додано
19 січня 2021
Переглядів
2365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку