Завдання: 1. Виховання патріотизму, любові до життя, гуманного ставлення до всього, що нас оточує.2. Допомогти учням усвідомити, що історія - це історія людей. 3. Формування найважливіших духовно-моральних і соціальних цінностей, а також громадянської активності. 4. Навчити школяра усвідомити проблеми мікросвіту, який його оточує.
5. Виховання в учнів почуття поваги до справ і звершень наших сучасників, гордість за успіхи і досягнення земляків. 6. Вивчення історії рідного краю сприяє формуванню пізнавального інтересу до процесу навчання.7. Розвивати вміння самостійно знаходити потібну інформацію про об’єкт, що зацікавив, про діяльність людей, підприємства, установ, про перспективи працевлаштування. 8. Збір інформації про наш час.
Форми й методи:- методичні схеми і рекомендації вивчення краєзнавчих об'єктів; - екскурсії до краєзнавчого музею, тематичні розповіді екскурсовода і керівника факультативу;- навчально-практичні роботи, лабораторні (з документами, архівними матеріалами з історії краю);- зустрічі з ветеранами війни, національно-визвольних рухів, народними умільцями; -практикуми в місцевому архіві;
-тематичні походи та експедиції;- конференції з історії краю;- організація книжкових тематичних виставок і занять з бібліографії краю;- робота з краєзнавчими текстами;- дидактичні ігри з краєзнавства, брейн-ринг «Люби, вивчай свій рідний край», аукціони, ярмарки народних пісень, приказок, предметів побуту;- тематичні бесіди і діалоги учителя та учнів.