У натюрморті, як і у пейзажі, можна не лише зобразити красу життя звичних нам речей, а й відтворити настрій, стан душі. Влучно обране освітлення, кольорова гама, оточення — і «учасники» натюрморту ніби оживають, наповнюються диханням життя, відповідним настроєм. Вільям Гарнет. Натюрморт зі скрипкою
Окрім тематики, живописні натюрморти розрізняють за:колоритом (теплий, холодний),кольоровими сполученнями (нюансний чи контрасний),місцем розташування в середовищі (на столі, на підвіконні, на полиці) Натюрморт, більш ніж будь-який жанр живопису, не залежить від зовнішнього сюжету, він уникає словесних описів. Його потрібно уважно розглянути, поступово занурюючись в нього. У цьому сенсі натюрморт є ключем до будь-якої картини, він вчить нас не відволікатися на зовнішнє, звертати увагу на сам живопис, милуватися красою зображення, його барвистістю, силою виразності.
За ілюстраціями визначте натюрморти, побудовані на кольорових контрастах і нюансах. Охарактеризуйте колорит картин. Зверніть увагу на середовище, у якому розміщені зображені предмети1. Мартирос Сар'ян. Дарунки осені.2. Макс Шодл Натюрморт зі срібним чайником.3. Жан Батист Шарден. Натюрморт з атрибутами мистецтва.4. Петро Кончаловський. Бузок на підвіконні.3214
Розкажіть про значення кольору у живописному натюрморті. Чому при написанні натюрморту важливо враховувати і відображати середовище. Освітлення предметів?Поміркуйте, чому не бажано розміщувати натюрморт із предметів теплого кольору на яскраво помаранчевому тлі?А ви знали, що можна малювати кавою?
Під час його сну світ невпізнанно перетворюється, і хлопчик починає розуміти, що усе навколо нього наповнене життям — важко зітхає поранене ним дерево, білка скаржиться, що хлопчик мучить її подружку. Дитина щиро дивується раптовим перевтіленням зазвичай мовчазних речей, що були навколо нього — чайник, крісло та інші. Він дивиться на співаючий і танцюючий світ, хоче до усього доторкнутися, погратися із живими предметами, включитися в їхній танець. Під впливом навколишнього в дитині прокидається любов до всього живого і доброго.
1. Назви складові оперного спектаклю. Характер образу головного героя опери найкраще розкривається в арії, ансамблі чи хорі?2. Чи є в опері самостійні оркестрові номери? Назви їх.3. Поміркуй, що потрібно зробити, щоб зацікавити твоїх однолітків оперою. 4. У вільний час поцікався, які композитори писали опери для дітей.5. Колективна робота. «Музичний натюрморт»: за поданими ілюстраціями придумайте й виконайте мелодії персонажів музичного натюрморту.