У народному календарі 10 січня – Мардонія . День своєрідних людей (унікальність, незвичність, дивацтва)10 січня: прикмети і повір’я:Іній на деревах – хлібородного року. Снігопад обіцяє хороший врожай грибів і ягід. Якщо день сонячний і морозний, то рік буде врожайним. Якщо ворони на снігу гніздяться, то скоро потеплішає. А ось якщо вони збираються на верхівках дерев в зграї, гряде похолодання. На вулиці не видно маленьких пташок – буде снігопад. Гуси лапи підтискають – до холодів. Туман стоїть над полем – до тепла. Заєць прибіг до людського житла – до сильних морозів.
«Ялинка»Раз я взувся в чобітки,Одягнувся в кожушинку,Я — сюди, а він — туди...«Не віддам, — кричить, — нізащо!Ледве став ялинку брати, Сам запрігся в саночкиІ поїхав по ялинку. Ледве я зрубати встиг,А на мене зайчик — плиг!Став ялинку віднімати. Ти ялинку посади,А тоді рубай, ледащо!Не пущу, і не проси!Порубаєте ліси —І цяцьками можна гратись: Ніде буде і сховатись. Порушена послідовність. ЯЛИНКАРаз я взувся в чобітки,Одягнувся в кожушинку,Сам запрігся в саночкиІ поїхав по ялинку. Ледве я зрубати встиг,Ледве став ялинку брати,А на мене зайчик — плиг!Став ялинку віднімати. Я — сюди, а він — туди...«Не віддам, — кричить, — нізащо!Ти ялинку посади,А тоді рубай, ледащо!Не пущу, і не проси!І цяцьками можна гратись: Порубаєте ліси —Ніде буде і сховатись.
17 ФАКТИПРИЧИНИПРОБЛЕМАВИСНОВОКжителі Києва боялись зміявін щороку забирав собі молодого парубка або дівчинукнязь послав свою дочку в дань змієвінастала черга доньки князя йти до зміязмій полюбив доньку князявона була дуже гарнакнязівна підлестилась та поговорила зі зміємвона хотіла дізнатись, хто може здолати зміякнязівна послала звістку батьку. Князівна хотіла, щоб батько. Знайшов Кирила Кожум’ку. Кирило Кожу’яка здолав Змія. Кирило кожум’ка був чоловіком з надзвичайною силою. Добро перемагає зло. Стосунки людей та змія
Чому історія Історії легше сприймаються учнями, ніж описи, визначення;реалізується принцип доступності навчання. Сучасні діти з «кліповим» мисленням краще сприймають динамічну історію, ніж текст іншого виду. В історії є герой, який в процесі боротьби та наполегливої праці змінюється і мотивує до цього ж дітей.Історія впливає на почуття дитини, а це підвищує рівень концентрації уваги. Історія викликає асоціації, адже при розповіді використовуємо малюнки, презентації; реалізується принцип наочності.
Використання технології «сторітелінг» на урокахукраїнської мови Дуже цікавим та ефективним є заучування на уроках рідної мови словникових слів шляхом включення їх у зв’язну розповідь, що супроводжується схематично-малюнковою мнемонікою. Чим кумедніші і простіші ці історії -небувалиці, тим швидше запам’ятають їх діти, переказуючи один одному. Спочатку переказ спирається на малюнок, до речі, малюнки діти можуть складати і самі . Згодом лише історія переказується дітьми. І потім з історії вибирають тільки ті слова, які слід запам’ятати. Використання мнемотехнічних прийомів дає змогу дітям в грі, без особливих зусиль, запам'ятовувати необхідний матеріал.