Презентація . Кроссенс-асоціативна головоломка нового поколінняметод візуалізації навчального матеріалу

Про матеріал
Кроссенс-асоціативна головоломка нового поколінняметод візуалізації навчального матеріалу. Презентація містить рекомендації щодо використання сучасного інтерактивного прийому у викладанні навчального предмета та виховній роботі. Пропонуються авторські та учнівські приклади кроссенса для вивчення окремих тем і творів зарубіжної літератури
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кроссенс-асоціативна головоломка нового поколінняметод візуалізації навчального матеріалу презентація методичних наробок учителя зарубіжної літератури Прилуцького ліцею № 6 Страх Людмили Михайлівни. Ярчук Світлана Сергіївна, вчитель початкових класів

Номер слайду 2

Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл, тож кроссенс – перехрестя значень, понять) – це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожен з яких пов’язаний з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд». Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління

Номер слайду 3

Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея  належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу та художнику Володимиру Бусленко. 

Номер слайду 4

Ідея кроссенса проста. Це  асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти    картинок.  1    2    3 4    5    6 7    8    9 Зображення розташовують так, що кожна  картинка має зв'язок із попередньою і наступною. Центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс - знайти асоціативний  зв'язок  між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.Ідея кроссенса

Номер слайду 5

1. З’ясуйте, що зображено на кожному із малюнків кроссенсу.2. Установіть асоціації, які виникають у вас з кожним із зображень. Подумайте, що може об’єднувати ці різні зображення.3. Розкрийте зв’язки між центральним зображенням кросенсу, що міститься під номером 5 та сусідними за схемою: 5-2; 5-8; 5-6; 5-4. Ці зв’язки між зображеннями утворюють своєрідний візуальний хрест: 2 4 5 6 84. Простежте зв’язки між зображеннями по периметру кроссенсу, що є його «основою», за схемою: 1-2; 2-3; 3-6; 6-9; 9-8; 8-7; 7-4; 4-1. 1 2 3 4 6 7 8 95. Зверніть увагу, що розпочинати розв’язувати кроссенс можна з будь-якого зображення і з різною послідовністю:спочатку по «хресту», а потім за його «основою» і навпаки. Як розв’язати кроссенс?

Номер слайду 6

по спіралі зв’язок з головним по основі поняттям і хресту. Способи читання кроссенса

Номер слайду 7

Кроссенс до повісті В. Бикова «Альпійська балада»

Номер слайду 8

- навчальну (сприяє засвоєнню навчального матеріалу);- мотиваційну (забезпечує інтерес до навчальної теми);- комунікативну (створює мікро і макродіалогів між різними учасниками навчального процесу – учителем, учнями, підручником тощо);- соціальну (пояснює причини і закономірності певного явища, його елементи, протиріччя тощо). Кроссенс – це сучасний методичний прийомвізуалізації навчального матеріалу, який виконує такі функції:

Номер слайду 9

1. Продумайте, на яку тему ви хочете створити кроссенс.2. Встановіть асоціації, що розкриватимуть обрану тему.3. Доберіть взаємопов’язані між собою словесні символи і образи, які будуть створювати своєрідний «перетин смислів» у кроссенсу.4. Запишіть обрані символи і образи, встановлюючи послідовність за типом зв’язку «по хресту» (за схемою: 5-2; 5-8; 5-6; 5-4) і «за основою» (за схемою: 1-2; 2-3; 3-6; 6-9; 9-8; 8-7, 7-4, 4-5).5. Пам’ятайте, що центральний символ чи образ розміщується під номером 5. Він може бути пов’язаний зі змістом не тільки с сусідніми, а й, при бажанні, з усіма іншими образами/символами.6. Замініть словесні образи і символи зображеннями, які їх ілюструють.7. Перевірте, чи правильно розташовані зображення,наскільки легко встановлюються взаємозв’язки між ними. Як створити кроссенс?

Номер слайду 10

Готуємося створювати кроссенс до повісті «Пригоди Тома Сойєра»,збираємо робочий матеріал

Номер слайду 11

Кроссенс до повісті «Шинель» М. В. Гоголя

Номер слайду 12

1. Дає завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, продумати, виконати самостійні підготовчі завдання;2. Підбирає для уроку або заняття такий матеріал, який би  давав учням «ключ» до освоєння теми;3. Дає учням час подумати над завданням, щоб вони сприйняли його серйозно, а не механічно або «граючись» виконали його;4. На одному занятті використовує одну (максимум — дві) вправи, а не їх калейдоскоп;5. Проводить спокійне глибоке обговорення за підсумками завдання,  зокрема акцентуючи увагу й на іншому матеріалі теми, прямо не порушеному в кроссенсі;6. Проводить швидкі опитування, самостійні домашні роботи з різноманітних матеріалів теми, які не були пов'язані із завданням. Для ефективного застосування методу «кроссенс» вчитель планує свою роботу:

Номер слайду 13

Номер слайду 14

При формулюванні  теми і мети уроку При вивченні нового матеріалу, в якості постановки проблемної ситуації При закріпленні і узагальненні вивченого матеріалу При підведенні підсумку роботи на уроці, включити рефлексію Повністю урок побудувати в формі  кроссенса, тобто дев’ять  елементів кроссенса можуть представляти собою структуру уроку Кроссенс можна запропонувати учням як творче домашнє завдання. Застосування кроссенса на уроці різноманітне. Його можна використати:

Номер слайду 15

До якого твору створено кроссенс?

Номер слайду 16

Метод «кроссенс» можна поєднати із інтерактивними методами:- робота в малих групах; - робота в парах; - «мозковий штурм»; - «коло ідей»; - «мікрофон»

Номер слайду 17

Порівнюємо кроссенси до одного твору «Пісня про віщого Олега»Від долі не втечеш

Номер слайду 18

   . Кроссенс - елемент диференціаціїта індивідуалізації навчанняспосіб поглибити розуміння вже вивченого шкільного поняття (явища, теми); можливість показати неординарне практичне застосування знань і зв'язок вивченого з життям  можливість встановити  міжпредметні зв’язки з іншими шкільними дисциплінами

Номер слайду 19

Кроссенс «Тварини-помічники»

Номер слайду 20

Кроссенс до уроку «Мова тіла»(Навчаємося разом «Інтелект»)

Номер слайду 21

 Робота з кроссенсом для учнів

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Кроссенс – головоломка нового покоління, яка поєднує в собі найкращі якості відразразу декількох інтелектуальних розваг: загадок, ребусів, головоломок. Кроссенс є прекрасним засобом розвитку логічного і творчого мислення учнів, який потрібно використовувати в навчанні, періодично чергуючи з іншими.

Номер слайду 26

Проспер Меріме «Кармен» .

Номер слайду 27

Кроссенс до новели Проспера Меріме «Кармен»1. Проспер Меріме – француз, досліджує особливості іспанського характеру, природу, національний колорит.2. Іспанія у творі виступає тим екзотичним місцем, де є всі умови для розвитку фатального романтичного конфлікту.3. Іспанська циганка Кармен – багатогранна натура, непередбачуваність її поведінки, експресія почуттів.4. Історія Хосе і Кармен.5. Динаміка розвитку подій – пристрасть і ревнощі.6. Конфлікт характерів, непримиримість різних типів поведінки.7. Паралелізм у творі - іспанська корида і трагедія взаємин Кармен і Хосе.8. Внутрішня свобода, непокора, бунт проти будь-якого насилля, в тому числі і кохання.9. Смерть героя як один із способів вирішення конфлікту у романтичному творі. Проспер Меріме «Кармен». Кроссенс «Фатальні герої-фатальні обставини»

Номер слайду 28

відбувається у формі схвалювання будь-яких, навіть щонайменших успіхів та зусиль учнів коментарі щодо учнівських дій, навіть такі, що містять критику, мають починатися з позитивних зауважень коригування неточних, неправильних відповідей та дій можливе лише у формі пропозицій діяти інакше: «Можлива інша відповідь»... , «Існує інша точка зору»..., «Можна сказати (написати, зробити) інакше».... передусім необхідно дати право самому учневі переглянути свій початковий варіант дій. Оцінювання навчальних досягнень учнів за умов застосування цього методу

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Використані ресурси:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вашева Галина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
3 травня 2022
Переглядів
2926
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку