Презентація курсу "Фінансова грамотність для дітей та дорослих: практичний курс"

Про матеріал

У сучасному світі кожна людина повинна мати хоча б мінімальні знання про грошовий обіг та інвестування, а також володіти навичками поводження з грошима. На цю тему видано безліч літератури як зарубіжних, так і вітчизняних авторів. Але багатшими від цього стають хіба що видавці. Щоб змінити якість свого життя, не достатньо просто знати, як це зробити. Головне - це системне практичне впровадження отриманих знань в повсякденне життя, вироблення правильних звичок, мислення і словникового звернення.

Представляємо вашій увазі презентацію нашого практичного курсу фінансової грамотності для дітей, який ми презентували на EdCamp Ukraine. Ми - це підприємці, фінансові консультанти та педагоги з багатим досвідом роботи.

В даному практичному курсі фінансової грамотності ми спробували в інтерактивній формі донести школярам дуже серйозну і важливу тему - грамотне управління своїми особистими грошима.

Дуже сподіваємося, що Ви також розумієте важливість і актуальність даної теми і ми разом будемо нести фінансову грамотність нашим дітям.



 
Перегляд файлу

Презентація практичного курсу

“Фінансова грамотність для дітей та дорослих”

                                                      Авторський колектив:

                  Ольга Бубир                                         Тетяна Логінова                                   Лариса Петрова

Підприємниця Викладачка                                                                 Підприємниця

Фінансова експертка                                                 Ведуча гри-тренінгу ЖК                                    Менеджерка-координаторка

Старша тренерка гри-тренінгу ЖК                                Фінансова консультантка                                    Тренерка гри-тренінга ЖК

Керівниця ГІ”Клуб Плідних Дій-KPDua” Бізнес-тренерка                                  Керівниця ГІ”Клуб фин.грамотності”          

РП ГО ”Діловий клуб”Партнер”                                         ГІ ”Клуб Плідних Дій-KPDua”                                        м.Маріуполь  РП ГО

м.Харкова                                                                         м.Харкова ”Діловий клуб”Партнер” м.Харкова

               

«... Набуває контурів новий варіант катастрофи освіти: вона полягає в тому, що педагогічній науці практично нічим відповісти на масове

безробіття. Уся, в більшій мірі, освіта, лише в тому випадку буде означати підйом по соціальних сходах, а точніше, впевненість у завтрашньому дні, якщо люди навчаться розвивати в собі підприємницьке бачення. Крім іншого, це означає, що професійні педагоги повинні нарівні з іншими розвивати його в собі і публічно доводити.

Недостатньо обмежувати свою підготовку звичайними кваліфікаційними вимогами і триматися за видимість повної зайнятості. У набагато більшій мірі необхідно виховання підприємницького духу, яке розуміє підприємництво не стільки як біографічну дивину, скільки як основну кваліфікацію».

Професор Юрген Циммер,

провідний дитячий психолог в німецькомовних країнах

                                                                                                                                                                                     

У сучасному світі кожна людина повинна мати хоча б мінімальні знання про грошовий обіг та інвестування, а також володіти навичками поводження з грошима. На цю тему видано безліч літератури як зарубіжних, так і вітчизняних авторів. Але багатшими від цього стають хіба що видавці. Щоб змінити якість свого життя, не достатньо просто знати, як це зробити. Головне - це системне практичне впровадження отриманих знань в повсякденне життя, вироблення правильних звичок, мислення і словникового звернення.   

 

В даному практичному курсі фінансової грамотності ми спробували в інтерактивній формі донести школярам дуже серйозну і важливу тему - грамотне управління своїми особистими грошима.

 

Курс складається з двох смислових блоків: «Основ фінансової грамотності» і «Основ фінансового планування». Кожен блок, в свою чергу, ділиться на п'ять тематичних занять.   Крім короткої теоретичної інформації, заняття включають в себе ігри, практичні вправи, мультфільми та рекомендовану сімейну практику в якості домашнього завдання.

Наш курс, як конструктор, можна застосовувати в різних варіаціях з різним набором інструментів, відповідно до віку та інтересам конкретної аудиторії.

Молодшим  зазвичай дуже подобаються мультфільми, а практику з ними краще виконувати колективно або малими групами.

Аудиторію старшокласників рекомендуємо занурювати в практику індивідуально, але, обов'язково, з тьютерськім супроводом, а не контролем.

 

 

Кожен блок ми рекомендуємо супроводжувати фінансовим тренінгом «Життєвий капітал» (український сертифікований варіант знаменитої американської гри «Кеш Флоу»

Роберта Кійосакі).Таким чином, діти зможуть застосувати отримані на заняттях знання і напрацювати навички в користуванні різних фінансових інструментів на ігровому полі. Що значно полегшить розуміння того, як це може бути застосовано в реальному житті і з реальними грошима. Причому, в першому блоці ми рекомендуємо тренінг-гру проводити на третьому занятті, а в другому блоці на передостанньому занятті. Обов'язково після тренінгу проводиться аналіз гри, розбір ситуацій та фіксування отриманих фінансових уроків.

Курс призначений для школярів від 10 до 17 років.

 

Однак, дітям 10 - 12 років ми рекомендуємо тільки перший блок, беручи до уваги їх психологічну та фізіологічну неготовність до системного планування в тривалому періоді.

Акцентуємо увагу, що в другому блоці досить багато інформації спеціально для тренера (педагога), для його глибшого розуміння питання, щоб йому легше було доносити інформацію для учасників курсу.

Пройшовши цей курс, кожен учасник отримає набагато більше, ніж спочатку чекає! Адже кожному відкриється його особиста    ФІНАНСОВА ПЕРСПЕКТИВА.

Стати фінансово вільним - це РЕАЛЬНО!

Реально для кожного з нас.

Після проходження цього практичного курсу слухачі отримають безцінні знання, не тільки про те, ЯК це зробити, але і про те, КОЛИ цього можна досягти!

Фінансова незалежність сьогодні стала доступною кожному.

Сенека говорив з цього приводу:

«Ми не починаємо не тому, що це важко.

Навпаки: це важко, тому, що ми не починаємо».

Ключова мета: підлітки отримують уявлення про суть і ролі грошей, про управління особистими фінансами, про основи фінансового планування та інвестування.

Тривалість повного курсу : 28 академічних годин

Формат повного курсу: Курс 10 занять по 2 академічні години

+ 2 дні фінансовий тренінг по 4 академічні години

(Або 6-12-денний табір по  1-2 тижні по 6 днів)

Місце проведення:

З урахуванням підходу до ігрового навчання дітям повинно бути комфортно. Заняття максимально інтерактивні, зміна діяльності кожні 15-20 хвилин.

Структура заняття:

1.        Теоретична частина

2.        Тематичний мультфільм

3.        Практичне завдання

4.        Ігрова практика

5.        Рекомендована сімейна практика

Харчування:

1.   Протягом заняття необмежений доступ до питної води.

2.   Можливо легкий перекус (чай, печиво, фрукти).

   Програма презентована у наступних закладах:

1.        "Центр соціально-психологічної реабілітації дітей” м. Харкова        18 підлітків від 10 до 17 років.

 

2.        ГО "Асоціація багатодітних сімей "АММА" м. Харкова -

       10 дітей віком 10-14 років

3.        Школа-інтернат №2 Донецької обласної Ради м. Маріуполь -       14 вихованців віком 14-15 років.

4.        БФ “Карітас Маріуполь” - 13 підлітків віком 12-16 років 

5.        Фінансовий табір “Пласт” м.Кременець Тернопольскої області -        28 підлітків віком 12-17 років та їх вихователи    

ПРОГРАМА КУРСУ:

1 блок (5 тем + гра)

Тема 1. Гроші: коротка біографія.

· Знайомство: презентація учасників і проекту.

· Що таке гроші? Для чого вони нам потрібні?

· Історія грошей.

· Правила безпеки в світі фінансів.

Тема 2. Основи фінансової грамотності.

· 10 причин, чому я хочу бути багатим?

· Звідки беруться гроші в сім'ї? · Різновиди доходів та витрат. · Що таке активи і пасиви?

Тема 3. Фінансовий тренажер «Життєвий капітал» (3 години) Тема 4. Формула створення капіталу.

· Облік доходів і витрат - розумна економія.

· Звідки беруться гроші на створення капіталу.

· Вчимося розставляти пріоритети у витратах. · Правила покупок.

 Тема 5. Як правильно планувати бюджет на 1 місяць · Участь у формуванні сімейного бюджету. · Особистий бюджет школяра.

Тема 6. Секрети накопичень.

· Вибираємо підходящі варіанти для накопичень грошей.

· Де брати гроші для заощаджень? . 4 правила накопичень

2 блок (5 тем + гра)

Тема 7. Основи фінансового планування · Критерії фінансово грамотної людини.

· Що таке фінансова подушка безпеки - ФПБ. · План фінансового захисту.

Тема 8. Інвестування для початківців · Види інвестування.

· Банки. Розрахунковий рахунок.

· Кредити. Депозити.

. Мобільні додатки, електронний гаманець . Інтернет-банкінг.

 Тема 9. Інвестування в своє майбутнє.

· Основи пенсійної реформи

· Пенсійні фонди

· Страхові компанії

Тема 10. Постановка мети.

· Мрія, бажання і мета.

· Техніка постановки мети.

. Створюємо власну формулу успіху

Тема 11. Фінансовий тренажер «Життєвий капітал» (3 години)

Тема 12. Мистецтво бути багатим.

· Мислення багатої людини.

. Якості успішної людини.

. Благодійність.

. Робота зі своєю підсвідомістю.

Демоверсія теми № 2:

1.        Бажання, мрії та візуалізація.         Практичне завдання :

1.1.  Написати 10 причин, чому я хочу         бути багатим?

1.2. 


Вправа «5 пальців».

2.        Звідки беруться гроші в сім'ї? 2.1. Різновиди доходів

        (показ м/ф ”Робота і зарплата”)

 2.2. Квадрант грошового потоку

        Роберта Кійосакі (показ м/ф “Огляд книги

        “Багатий тато,бідний тато”)

  

 

3.        Витрати.

3.1.  Різновиди витрат.

3.2.  Великі покупки.

3.3.  Мультфільм “Про потреби”

4.        Що таке активи і пасиви?

4.1.  Різновиди активів та пасивів 4.2. Практичне завдання: рознести види         витрат по потрібним стовпцям  4.2. Різниця активного і пасивного доходу.

 4.4. Практикум

5.        Підводимо підсумки заняття

6.        Рекомендована сімейна практика.

6.1.  Зробити альбом(карту) мрій

6.2.  Зробити скарбничку мрії

  Всі вправи знаходяться в Додатку

   “Робочий зошит”

Ольга Бубир       - конт. тел. 066-907-1-507, 067-502-95-40,

тел/вайбер 067-918-917-2,

ФБ https://www.facebook.com/olgabubyr1

Тетяна Логінова - конт.тел. 068-341-73-02, тел/вайбер 066-180-01-15,

                                          ФБ  https://www.facebook.com/ledytaty

Лариса Петрова - конт.тел/вайбер 098-287-50-56, тел. 095-509-39-86

                                          ФБ https://www.facebook.com/larisa.g.petrova

Електронна  пошта  klubkpd.ua@gmail.com

НАШІ КОНТАКТИ

pdf
Додано
16 липня 2018
Переглядів
2327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку