Мета уроку: Повторити, узагальнити та систематизувати знання і вміння щодо означення та властивостей квадратних коренів; знання, вміння і навички щодо перетворення виразів, що містять корені; щодо виконання операцій з арифметичними квадратними коренями; знання і вміння щодо функції у= , її графіка та властивостей.
Варіант 1 Варіант 2 3. Розв’язуючи графічно рівняння = , слід побудувати в системі координат такі лінії: А Б В Г Д Дві прямі Параболу і вітку параболи Гіперболу і вітку параболи Вітку параболи і пряму Вітку гіперболи і пряму 3. Розв’язуючи графічно рівняння = 2+х, слід побудувати в системі координат такі лінії:
"ОДИНИЦЯ ДОРІВНЮЄ ДВОМ" Простим обчисленням легко переконатися в справедливості рівності 1 – 3 = 4 – 6. Додавши до обох частин цієї рівності число, отримаємо нову рівність : 1 – 3 + = 4 – 6 + , в якій, як неважко помітити, права і ліва частини є повні квадрати, тобто (1 – )2 = (2 – )2 Добуваючи із правої і лівої частин попередньої рівності квадратний корінь, одержуємо рівність: 1 – = 2 – звідки випливає, що 1 = 2.
За означенням, √х2 представляє собою деяке невід'ємне число, яке при піднесенні до квадрату дасть х2. Зрозуміло, що це означення задовольняють два числа, а саме х і -х. Отже, якщо число х невід'ємне (х≥0), то √х2 = х; якщо ж число х від'ємне (тобто число -х додатне), то √х2= - x. Звідси висновок, що √х2=х (властивість арифметичного квадратного кореня), що не враховується в змісті софізму і призводить до помилкових висновків.