Лепбук ( lapbook) – в дослівному перекладі з англійської означає « наколінна книга» (lap-колінний, book-книга). Це невелика саморобна папка, яку діти можуть зручно розкласти у себе на колінах і переглянути її зміст. Lapbooking- процес виготовлення лепбуку як форми організації навчального матеріалу, явище нове, але вже набуло популярності та широко використовується у всьому світі. Лепбук – це папка або міні-книжка, в якій систематизовані знання з якоїсь теми. У ньому багато кишиньок, конвертиків, що містять необхідний, систематизований матеріал для вивчення і закріплення тем. ЛЕПБУК
Діна Зайк запропонувала використовувати так звані foldables – складні аркуші паперу для легкого запам’ятовування інформаціїдітьми. Вона детально описала в своїй книзі різні способи їх створення. Теммі Даббі запропонувала вкласти ці міні-книжки в в одну оригінально оформ- лену папку. Витоки виникнення
сприяння розвитку партнерської проектної діяльності (педагоги – учні; батьки – учні; учні-учні);забезпечення рівності можливостей, повноцінний розвиток кожної дитини;розвиток допитливості, пізнавальної мотивації та навчальної активності;розвиток креативного мислення, творчої ініціативи;можливість самостійного вибору теми, видів роботи. Мета використання
На першому етапі обираємо тему, яка повинна бути цікавою дитині і доступною, відповідати вікові;Тема може бути будь-якою ( знайома, над якою працюєте певний час; зовсім новою, яку можна дослідити, готуючи проект);Залежно від віку дітей подумайте, наскільки глибоко ви збираєтеся занурюватися в тему. Від цього і буде залежати кількість розгорток й деталей вашого лепбука. Обрання теми
Продумайте основу для лепбуку. На основі розташуйте різноманітні міні –книжки, книжки-розкладачки, кишеньки , конверти тощо. Ви повинні чітко уявляти, що і в якому місці буде розташовано . Малюємо усе це від руки на звичайному листі паперу. Розмір лепбука– це папка формату А 3, А4. Такі формати вважаються найзручнішими, однак це не є догмою. СТВОРЕННЯ МАКЕТУ
підвищення пізнавальної активності учнів;співпраця з однолітками;прояв підвищеного інтересу у дітей до змісту;прояв самостійності при роботі з лепбуком;прояв інтересу з боку батьків;розвиток спостережливості, навичок критичного мислення, аналіз проблемної ситуації;відпрацювання навичок дослідницької роботи. Очікувані результати використання лепбука
сприяє кращому розумінню та запам’ятовуванню матеріалу;зручний спосіб повторення і узагальнення вивченого;сприяє оформленню результатів спільної проектної діяльності і може бути формою представлення підсумкового проекту;лепбук може бути змістовним елементом розвивального середовища класу;це прекрасний спосіб подати всю наявну інформацію в компактній формі. Переваги використання лепбука