Презентація слугує чудовим доповненням до конспекту уроку. В презентації відображені всі етапи уроку. Завдання відповідають віковим особливостям учнів та дозволять вчителю організувати цікаву та змістовну роботу школярів на уроці.
Завдання уроку: Поглибити знання про видатну українську поетесу; Розвивати техніку читання та вміння оцінювати вчинки персонажів; Цікавитися народною мудрістю.
Номер слайду 3
Життя і творчість поетеси Ле́ся Украї́нка (справжнє ім'я: Лари́са Петрі́вна Ко́сач-Кві́тка) ( 1871 – 1913) — українська письменниця, перекладач, культурний діяч. Писала для дітей вірші та казки. Свої вірші вона підписувала так: Леся з України
Номер слайду 4
Здібності Лесі Українки У 4 роки Леся вміла вже читати. У школі не навчалася, але знала 8 іноземних мов. У 6 років вона вишила сорочку для батька. У 9 років дівчинка почала писати вірші.
Номер слайду 5
Леся Українка. «Біда навчить» Уважно перегляньте мультфільм «Біда навчить» і дайте відповіді на запитання: Чому казка має таку назву? 2. До кого звертався горобчик з проханням навчити його розуму?
Номер слайду 6
Робота з чистомовкою Ив-ив-ив – горобчик на світі жив. Ув-ув-ув – дуже нерозумним був. Ав – ав – ав – як зиму перезимував, ав- ав – ав – то мудрим й господарським став.
Доберіть синоніми до слів Мешкає Дбає Живе, проживає Турбується, піклується
Номер слайду 9
Визначити зайве слово Крук, сорока, сова, ґава, бузько, зозуля, курка, пані.
Номер слайду 10
Читання тексту ( І ) Яким був горобчик? Скільки зерняток знайшли горобчики? Чому вони почали битися? Хто скористався з бійки горобчиків? Над чим замислився горобчик?
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Читання тексту ( ІІ ) Чому зозуля відмовила горобчику? Що зробив бузько? Яку пораду горобчик отримав від ґави? Чи навчила мудра сова розуму? Чого вчила його сорока? Хто був останнім, до кого звернувся горобчик? Чия порада вам сподобалася? Чому?
Номер слайду 13
Читання тексту ( ІІІ ) Чи стала в пригоді горобчику чиясь порада? Яким стало його життя взимку? Що змусило його порозумнішати? Коли почали горобчика поважати?
Номер слайду 14
Підсумок уроку Що змусило горобчика шукати розуму? Визначте позитивні та негативні якості характеру головного героя казки. Перелічи, з ким мав розмову горобчик відповідно до змісту?
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Закінчити прислів»я Дурні билися, а….. Розум на дорозі…. Поки біди не знатимеш, то Хто дурнем вродився, той…… розумні поживилися не валяється. й розуму не матимеш дурнем й загине.
Номер слайду 17
Домашнє завдання Читати і переказувати першу частину казки Лесі Українки «Біда навчить» с. 103 - 104