Леся Українка. «Давня казка» Порівняльна характеристика поета і Бертольдо
Номер слайду 5
Немає людини, яка б не любила свободу, але справедлива людина вимагає її для всіх… Вольтер
Номер слайду 6
Чим повчальна "Давня казка" для поетів усіх епох? Яким має бути поет, на думку Лесі Українки?
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
МАНДОЛІНА-музичний струнний інструмент
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Декларація – це документ, офіційна заява, яка проголошує основні принципи внутрішньої та зовнішньої політики
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
+-+-+-Як відповісти на пропозицію Бертольдо?Не дати відповіді й переїхати в іншу країну Прийняти пропозицію графа Відмовитись і залишитись вільним*можливість вільно висловлювати свої думки, *радість від творчості,*повага простих людей,*самоповага,*гармонійне життя*неприєм-ності з боку влади,*бідність (матеріа-льна невлаш-тованісь),*загроза життюматері-альні блага*життя в конфлікті зі своєю совістю,*неповага людей,*неможли-вість вільно висловлювати свої думки,*неволя,*страх за своє життя*спокійне життя,*радість від творчості,*воля*втрата друзів, однодум-ців,*матеріальна незабезпеченість,*немає поваги простих людей
Номер слайду 15
З поданих прислів’їв виберіть ті, які стосуються поета, і ті, які – графа: - Не зробиш людям добра, не побачиш від них лиха. - Ти його борони від собак, а він тобі покаже кулак. - На моїй шиї сидиш, а мені добра не твориш. - Не сподівайся дяки від приблудної собаки. - Як напився, то до криниці задом обернувся. - Я на його хлібом, а він на мене каменем. - Для нашого Федота не страшна робота. - Не плюй у криницю, бо прийдеться напитися. - Коли є до чого жагота, то кипить в руках робота. - Забули воли, як телятами були.
Номер слайду 16
Самопрезентація Поета і Бертольдо
Номер слайду 17
Вибіркова робота за варіантами Випишіть із хмаринки слів риси характеру Поета і Бертольдо
Номер слайду 18
«КОЛА ВЕНА»Мужній, сміливий, чесний, волелюбний, стійкий, відданий народові, безкорисливий, талановитий, має підтримку народу Самовпевнений, боягузливий, недобрий,корисливий, зверхній, пихатий, підступний, гордий, улесливий, прагне до збагачення, бездушний.молоді люди, розуміють силу слова, дотепні, гострі на язик, визнають красу почуття кохання. Поет. Бертольдо
Номер слайду 19
ЛИ́ЦАР1. іст. Західноєвропейський середньовічний феодал, який належав до військово-дворянського стану. // Воїн з важким озброєнням і спорядженням. 2. іст. Вільний козак-запорожець, якому властиві козацька доблесть і воєнне мистецтво. 3. перен. Самовідданий, благородний захисник кого-, чого-небудь. // перен. Людина, яка самовіддано служить певній справі, віддається їй. 4. перен., розм. Вихована, підкреслено чемна людина
Номер слайду 20
«Психологічна консультація» (робота в групах)Уявіть себе психологами. Сформулюйте поради поетові, як зберегти психологічне здоров’я. Уявіть себе психологами. Сформулюйте поради лицарю, як зберегти психологічне здоров’яІ групаІІ група
Номер слайду 21
Вибіркова робота. Запишіть лише ті слова та словосполучення, які характеризують роль поетичного слова в поемі. Перемогти, руйнувати, зневажати, піднімати народ на боротьбу, забути про обов’язки, розважати, навести лад, стати зброєю, завоювати прихильність, розбагатіти, утверджувати силу мистецтва
Номер слайду 22
Чим повчальна "Давня казка" для поетів усіх епох? Яким має бути поет, на думку Лесі Українки?
Номер слайду 23
«Незакінчене речення» - На уроці ми працювали над…- В образі поета зображено людину, яка…- В образі Бертольдо ми бачимо людину, яка…- Я дізнався (дізналась), що слово здатне... -Я впевнений (впевнена), що слово не можна ув’язнити, тому що...- Я вважаю, що поет для суспільства — це... - За допомогою поеми можна виховувати такі риси характеру, як... —
Номер слайду 24
Домашнє завданя:1. Порівняльна характеристика поета і Бертольдо.2. На вибір: написати лист герою або створити рекламу поемі «Давня казка».