Презентація Література рідного краю. І. Сенченко. «Діамантовий берег»

Про матеріал
Ознайомити школярів із дитячою літературою письменника-земляка, на прикладі повісті “Діамантовий берег”, продемонструвати ставлення автора до дітей, до їхнього світосприйняття, проблем і турбот.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Література рідного краю. І. Сенченко. «Діамантовий берег»

Номер слайду 2

Мета: Ознайомити школярів із дитячою літературою письменника-земляка, на прикладі повісті “Діамантовий берег”, продемонструвати ставлення автора до дітей, до їхнього світосприйняття, проблем і турбот; поглибити знання про повість; розвивати вміння характеризувати героїв, висловлювати власну думку щодо прочитаного, коментувати найвагоміші епізоди, визначати виражальні засоби; виховувати любов до рідного краю.

Номер слайду 3

«Ні, я , мабуть, таки не вибагливий до химерної долі своєї. Я ніколи не вимагав від життя багато і, проте, ніколи не жалкував за цим. В самому процесі життя, як би не склалося воно, я бачив тільки те, що хороше. І як на нього жадібне моє серце!» (Іван Сенченко)

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Гра “Вірю - не вірю”1. с. Наталине — це Шахівка? 2. Батька Сенченка звали Юхим? 3. “Лихі люди” - повість Сенченка? 4. І. Ю. Сенченко був перекладачем? 5. Він працював на заводі? 6. Писав дитячі творі? 7. Учителював у Наталиному? 8. Знайомий із Шевченко Т. Г?9. Згадує в оповіданні “Кінчався вересень 1941 року” про те, як крав кавуни в дитинстві? 10. Захоплюється війною? 11. Автобіографічний твір — це твір про епізоди із життя?

Номер слайду 11

Повість — це епічний твір оповідного характеру, значний за обсягом, у якому докладно розповідається про події, що відбувалися з героями протягом довгого часу.

Номер слайду 12

Діамантовий берег. Жанр – повість

Номер слайду 13

Головні проблеми твору: 1. Проблема дорослих, взаєморозуміння дорослих і дітей.2. Проблема першого кохання.3. Проблема народної моралі та авторитету у суспільстві.4. Проблема дружби, взаємовиручки. 5. Проблема сприйняття світу дітьми.

Номер слайду 14

Про що твір «Діамантовий берег»? Повість розповідає про Хому і Пилипа – двох археологів, які одного разу задумали знайти діамант. Вирішивши перетворити мрії у реальність, вирушили на пошуки дорогоцінного каменю. Коштовність вони не знайшли, але світ побачили.

Номер слайду 15

Тести за І, ІІ розділом твору І. Сенченка “Діамантовий острів” 1. Що зробили хлопці (Хома та Пилип) зі своєю знахідкою (черепком)?а) віднести до краєзнавчого музею;б)розтовкли й кидалися ним;в) обміняли.2. Спробувавши на смак жабу і пригостивши нею бабу Теклю, хлопці сказали, що їли:а)голубів;б)куріпок;в)перепеленят.3. Яка пристрасть була у Тимофія?а) красти;б) грати у квача;в)дарувати друзям різні речі.

Номер слайду 16

4. Хто збирався проводити з дітьми екскурсію?а)один із батьків;б)учитель Григорій Савич;в)директор школи.5. Яке захоплення було у молодого вчителя?а)грати на сцені Мартина Борулю;б)грати на гітарі;в)грати в шахи.6. Як звали кохану дівчину молодого вчителя?а)Ієреміада;б) Соломонида;в) Єфросинія.7. Чим займалася обраниця Григорія Савича?а) також працювала вчителькою;б)вчилася в місті;в) працювала в колгоспі.

Номер слайду 17

8. Що робив Григорій Савич в шкільній майстерні, коли до нього прийшли діти?а) ремонтував парти;б) читав газету;в) ремонтував шкільну дошку.9. Ким мріяв стати Куприк?а)матросом;б) трактористом;в) директором колгоспу.10. Кого взяли з собою у похід?а) кота і курку;б)вовкодава і віслюка;в) вола та віз.11. Куди діти пішли у похід?а)у зону кристалічного щита;б) у гори;в) у ліс.12. Назвіть жанр твору І. Сенченка “Діамантовий острів”:а) романтичне оповідання;б) фантастичний роман;в)пригодницька повість.

Номер слайду 18

Метод “Мікрофон” - Чи вдалося авторові у повісті “Діамантовий берег” розкрити проблеми й турботи дітей?- В чому полягає особливість світосприйняття дітьми?

pptx
Додано
25 червня 2019
Переглядів
5094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку