Презентація "Медіація як спосіб врегулювання конфліктів"

Про матеріал

Медіація як спосіб врегулювання конфліктів

У всьому світі медіація є однією з найпопулярніших форм урегулювання конфліктів.

Педагогічні працівники освітніх закладів мають володіти методом медіації, бо саме вони є представниками при наданні як професійної послуги так і послуги соціально-орієнтованого характеру, пов'язаної із взаємодією з різними людьми, суб'єктами навчального процесу (здобувачами освіти, батьками, роботодавцями), тобто заздалегідь з прогнозованим конфліктним середовищем. Сучасний викладач чи то майстер виробничого навчання повинен уміти знаходити саме рушійні мотиви, що призвели до конфлікту

Завдання практичного психолога – навчити усіх учасників освітнього процесу не тільки основам медіативного підходу, як інструменту ефективної людської взаємодії, а й засадам контрольованого, свідомого, позитивного спілкування.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Медіація як спосіб врегулювання конфліктів Тренінгове заняття з педагогами

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Медіація — це процес, в якому нейтральна третя сторона, медіатор, допомагає вирішити конфлікт, сприяючи виробленню добровільної угоди між конфліктуючими сторонами

Номер слайду 4

Медіатор має виконувати свою роботу об'єктивно і чесно. Він повинен проводити медіацію тільки тих справ, в яких він може залишатися неупередженим і справедливим. Ідея неупередженості є центральною в процесі медіації. Принципи медіації Неупередженість

Номер слайду 5

Конфіденційність Медіатор повинен забезпечити очікування сторін відносно конфіденційності, яка залежить від обставин медіації та будь-якої угоди, до якої прийдуть сторони. Медіатор не повинен розголошувати хід і результати медіації, якщо на це немає дозволу всіх сторін або якщо цього не вимагає закон.

Номер слайду 6

Добровільність Процедура медіації є суто добровільною. Ніхто не може примусити сторони скористатися медіацією або хоча б спробувати це зробити. Медіація - це добровільний процес, заснований на прагненні сторін досягти чесної та справедливої угоди.

Номер слайду 7

Добровільність проявляється в тому, що: • жодну сторону не можна примусити до участі в медіації; • кожен учасник може вийти з процесу медіації на будь-якому етапі; • згода з результатом процесу медіації є також суто добровільною; • сторони самі контролюють хід і результати медіації; • послуги медіатора протягом усієї процедури приймаються обома сторонами добровільно.

Номер слайду 8

Медіація необхідна в таких випадках: 1. Коли потрібно прийти до того чи іншого рішення в результаті переговорів і зафіксувати його документально. 2. Коли між сторонами є домовленості, котрі вони не можуть або не бажають розкривати третім особам і хочуть зберегти конфіденційність. 3. Коли роздратування та емоції конфліктуючих сторін перешкоджають ефективному спілкуванню сторін. 4. Коли сторони обмежені часовими межами. 5. Коли сторони хочуть залишатися в партнерських або дружніх відносинах.

Номер слайду 9

Тактика дії медіатора: • тактика почергового вислуховування учасників конфлікту - застосовується для з'ясування ситуації та вислуховування пропозицій; • директивна дія - акцентування уваги на слабких моментах у позиціях опонентів з метою схилити їх до примирення; • операція - медіатор веде переговори при одночасній участі обох сторін; • тиск на одного з опонентів - посередник доводить одному з учасників конфлікту помилковість його позиції; • човникова дипломатія - медіатор розділяє конфліктуючі сторони і постійно курсує між ними, погоджуючи їхні позиції.

Номер слайду 10

Стадії медіації Стадія 1. Формування структури і довіри. Ця стадія закладає основу взаємин і робить процес медіації зрозумілим і прийнятним для учасників. Стадія 2. Аналіз фактів і виявлення проблем. Стадія 3. Пошук альтернатив. На цій стадії медіатор виконує два важливих завдання: 1. Допомагає сторонам краще сформулювати ті пропозиції, які у них вже є. 2. Стимулює учасників конфлікту до пошуку нових пропозицій, що могли б задовольнити всіх краще, ніж попередні.

Номер слайду 11

Стадія 4. Переговори й ухвалення рішення. Стадія 5. Складання підсумкового документа. Медіатор організує складання плану, уточнює формулювання і записує ухвалені рішення

Номер слайду 12

Ідеальна підсумкова угода – це такі рівноправні, законні та міцні зобов'язання, що вироблені в результаті переговорів і з якими погоджуються конфліктуючі сторони. Особливу увагу слід приділити процедурі підписання спільно розробленого і прийнятого сторонами документа. Потискання рук послужить тут символом того, що сторони подолали конфронтацію.

Номер слайду 13

Стадія 6. Затвердження угоди. Медіатору разом зі сторонами угоди слід визначити, які механізми забезпечать найбільш швидке й ефективне затвердження прийнятого документа, які представники сторін цим займатимуться і які ресурси для цього будуть потрібні.

Номер слайду 14

Таким чином, медіація — це процес урегулювання конфлікту між двома конфліктуючими сторонами за участю третьої нейтральної сторони

Номер слайду 15

Щиро дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Каркач Андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Федосов Сергей
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
8620
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку