Кросворд “ Методи виховання ” Бесіда Прийом (по горизонт.), приклад (по вертик.) Лекція Методи Засоби Диспут Громадська думка Вправи Переконання Самовиховання Вимога Навіювання Виховні ситуації
Номер слайду 3
* Методи стимулювання діяльності та поведінки Гра Змагання Заохочення Покарання
Номер слайду 4
Робота в парах Завдання 1. Чому змагання може викликати позитивні та негативні реакції з боку дітей? Поясніть. Завдання 2. Запропонуйте якийсь вид змагань для проведення в школі, визначте його структуру, вид та значення для виховної роботи.
Номер слайду 5
Робота в групах Запропонуйте для проведення гру, виходячи з даних обставин, проведіть її. Учасники інших груп – спостерігають, аналізують і визначають, чи дотримано правил проведення гри.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
* Заохочення – схвалення позитивних дій та вчинків з метою спонукання вихованців до їх повторення Види заохочення: схвалення; похвала; нагорода; важливе доручення; авансування особистості; подяка директора (за наказом), вміщення фото на дошку пошани, нагородження грамотою, золотою чи срібною медаллю
Номер слайду 8
* Умови використання заохочення: своєчасність похвали за позитивні зрушення; о’бєктивність заохочувального впливу; опора на громадську думку; гласність; врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів; важливо знати міру, гідну вихованця.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
* Покарання – несхвалення, осуд негативних дій та вчинків з метою їх припинення або недопущення у майбутньому. Види покарань: покарання-вправляння; покарання-обмеження; покарання-осуд; покарання-умовність; покарання-зміна ставленя; догана за наказом директора школи, зауваження у щоденнику, зниження оцінки за поведінку, виключення зі школи.
Номер слайду 11
* Умови використання покарання: Сила покарання збільшується, якщо вона виходить з колективу. Не рекомендується застосовувати групові покарання. Покарання є дієвим, якщо воно зрозуміле учневі і сприймається як справедливе. Використовуючи покарання, не можна ображати вихованця; формула “провина-покарання” повинна дотримуватись неухильно. Застосовувати обережно, лише за умови повної впевненості у справедливості та користі покарання. Не можна перетворювати покарання у зброю помсти. Покарання вимагає педагогічного такту, знання вікової психології і розуміння того, що одними покараннями справі не допоможеш.
Номер слайду 12
* Робота в групах. Проблемні завдання Завдання 1. Висловте коментар до слів Конфуція: “ Не застосовуй гармати, щоб вбити комара ”. Завдання 2. Уявіть себе на місці батьків в такій ситуації: Дитина вранці відмовляється йти в школу (дитячий садок) і влаштувала істерику. Ви дуже поспішаєте на роботу. Як ви примусите дитину вас послухати? Обґрунтуйте відповідь. Завдання 3. Поясніть вислів Ціцерона: “ Найбільше заохочення злочину – це безкарність ”. Завдання 4. Прокоментуйте вислів Сенеки: “ Можна уникнути покарання, але не можна уникнути страху перед ним ”.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
* Домашнє завдання Опрацюйте теоретичний матеріал сьогоднішнього заняття і повторіть тему “ Методи виховання ” , підготуйтесь до контрольної роботи. Зверніться до творів В. О.Сухомлинського (згідно літератури до теми) і випишіть його судження про методи виховання. Випишіть 4-5 педагогічних ситуацій використання методів виховання. Скористайтесь власним педагогічним досвідом навчання в школі і опишіть конкретну педагогічну ситуацію, в якій мало місце використання методів виховання (вдале чи невдале) і проаналізуйте її. Відвідайте уроки вчителі музики і проаналізуйте використання методів виховання. Перегляньте щоденники учнів і проаналізуйте, як вчителі використовують їх для заохочення чи покарання школярів. Прокоментуйте вислови: Дені Дідро “ Нагороджуючи хороших, ми тим самим караємо поганих ”; “ Поки сам себе не похвалиш, ніхто тебе не похвалить ”.
Номер слайду 17
Номер слайду 18
* Боги і діти живуть там, де їх хвалять. Народна мудрість