У презентації подано інформацію про різні методи та прийоми навчання літератури в школі.
Описано алгоритми роботи, етапи проведення. А також зазначено схеми створення деяких методів.
Віршована форма з семи рядків, перший і останній з яких є поняттями з протилежним значенням. Схема:1 рядок – тема (іменник).2 рядок – означення (два прикметники).3 рядок – дія (три дієслова).4 рядок – асоціації (чотири іменники).5 рядок – дія (три дієслова).6 рядок – означення (два прикметники).7 рядок – тема (один іменник). Діаманта
Алгоритм побудови:1 – Ім’я героя твору.2 – Два слова, що описують героя.3 – Три слова, що описують місце події.4 – Чотири слова, що описують проблему.5 – П’ять слів, що описують подію, яка відбувається з героєм упродовж сюжету.6 – Шість слів, що описують подію, яка сприяє переосмисленню проблеми.7 – Сім слів, що описують подію, яка відбувається задля розв’язання проблеми.8 – Вісім слів, що описують розв’язання проблеми. Піраміда твору
Схема:1 рядок – слово, яке називає те, що описується (об’єкт, подія чи явище).2 рядок – спостереження за описуваним, висловлене через відчуття (зір, слух, дотик).3 рядок – думка, оціночне судження про те, що описується.4 рядок – ще одне спостереження, висловлене засобами іншої молальності відчуттів (відмінних від використаних у другому рядку).5 рядок – смислова ознака об’єкту, що описується, висловлена одним словом. Сінту
Вільне письмо, або Гронування. Етапи гронування: Написати центральне слово (словосполучення чи фразу) посередині аркуша, на дошці. Записати слова, фрази, які спадають на думку учням з обраної теми. Записати стільки ідей, скільки дозволить час, або доти, доки вони не будуть вичерпані. Коли всі ідеї записані, встановити там, де це можливо, зв’язки між поняттями. Або Асоціативний кущ
Це етап знайомства з новою інформацією. З англійської – виставка, вклейка; вставляти, вносити. Це прийом такого маркування тексту, коли учні значками помічають те, що відоме, що заперечує їхні уявлення, що є цікавим і несподіваним, а також те, про що хочеться дізнатися більш детально. INSERT
Поставити учням питання для обговорення, дискусії. Об'єднати їх у пари вдати час на обговорення питання. Вони мають досягти згоди щодо відповіді на питання. Об’єднати пари у четвірки. Обговорення попередніх рішень та ухвалення спільного рішення. Об’єднати четвірки в більші групи. Знову повинні ухвалити спільне рішення.«Два-чотири-вісім»
Прочитати текст, запам'ятати його. Два учні виходять до дошки. Один переказує зміст прочитаного. Другий уважно слухає. Потім все, що було пропущено, показує за допомогою рухів, жестів, міміки. А перший учень намагається доповнити розповідь тим, про що ще не було сказано. Доповідач-респондент
Учитель називає тему та пропонує учням висловити свою думку по досліджуваній темі. Учням потрібно стати біля плакату (три плакати у різних куточках класу «Згоден», «Не згоден», «Не можу визначитися»), який збігається з їхньою точкою зору. Обґрунтування позицій. Якщо після обговорення дискусійного питання учні змінили точку зору, вони можуть перейти до іншого плакату і пояснити причину свого переходу, а також назвати найбільш переконливу ідею або аргумент протилежної сторони. Займи позицію
Мозкова атака. Перший етап. Крок 1 Вступ. Окреслення проблем, завдань. Формулювання проблем, завдань, задач (через проміжок часу 5-10 хв.). Крок 2 Висловлення думок, ідей. Реєстрація ідей. Другий етап. Крок 3 Обгрунтування своєї ідеї тими, хто висловив пропозиції щодо розв’язання проблеми. Загальна дискусія над запропонованими ідеями (правильність, реальність, оригінальність). Остаточний вибір найкращої ідеї. Крок 4 Обгрунтування остаточного вибору. Підсумовування проведення заняття, підкреслення моментів, що мають важливе дидактичне значення.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Запитання для аналізу. Джерело 1 Джерело 2 Хто є автором джерела?Як автор ставиться до написаного?Які аргументи наводить автор для доведення своєї точки зору?Про що свідчать факти, наведені у джерелі?Який висновок можна зробити після аналізу джерела? Чи викликає воно у вас довіру?Подвійний погляд
Алгоритм проведення: Оголошення проблемного питання. У групі одна пара обирає позицію «За», інша – «Проти». Кожна пара обговорює свою позицію, добирає аргументи на її підтримку. Утворення нових пар, які складаються з учасників, що займали одну і ту ж позицію, але з інших груп. Учасники в нових парах порівнюють свої аргументи, додають за необхідності нові. Учасники повертаються до своїх початкових пар, маючи «удосконалений список» аргументів. Проводиться дискусія у своїй групі серед двох пар. Кожен учасник викладає власну позицію, скориговані у ході дискусії, у вигляді есе. Дискусія
Прості запитання (фактичні) – вимагають знання фактичного матеріалу, тобто орієнтовані на роботу пам’яті. Уточнюючі запитання – «Наскільки я зрозумів...», «Чи правильно я Вас зрозумів, що...».Інтерпретуючі запитання (пояснюючі) – підштовхуючи учнів до інтерпретації, ми навчаємо їх навичок усвідомлення причин різних вчинків чи думок (Чому?). Оцінювальні запитання (порівняння) – необхідно використати, коли ви чуєте, що хтось із учнів висловлює сусіду по парті своє незадоволення чи задоволення від того, що відбулося на уроці. Творчі запитання (прогноз) – «Як ви думаєте, що відбудеться далі?». Практичні запитання – «Як ви можете...?», «Як би ви вчинили...?». Ромашка Блума
Завдання: Намалювати предмет, що символізував би твір чи був символом літературного героя. Визначити колір настрою поезії. Намалювати ілюстрацію до твору, допустивши помилку в зображено у та запропонувати однокласникам знайти цю помилку. Створити діафільм за сюжетом твору (робота в групах). Символ твору
Суть. Учень, який розпочинав обговорення твору чи описаної у тексті події, вчинку героя тощо, передає естафету обговорення іншому. Після повного обговорення слово повертається до того, хто починав. Таким чином, він отримує право підбити своєрідний підсумок, погодившись з тим, що говорили інші, чи заперечити, доводячи свою думку. Як правило, таке право отримує невпевнений у собі учень, до думки якого в колективі не прислухаються. Останнє слово за мною
Текст читається фронтально. Учитель у момент зупинок задає питання. Варто використовувати запитання на прогнозування, розуміння та інтерпретацію. Через фактичні питання відбувається зосередження уваги на деталях. Цей прийом дає можливість утримувати увагу протягом усього читання тексту. Читання зі «Стоп»
Встановлення партнерських взаємовідносин між учителем та учнями. Спільне визначення завдань для досягнення конкретної мети. Дослідження поточної ситуації чи проблеми. Визначення внутрішніх і зовнішніх перешкод на шляху до результату. Вироблення і аналіз можливостей для подолання труднощів у вирішенні проблеми. Вибір конкретного варіанту дійі складання плану дій. Домовленість про те, що конкретно повинно бути зроблено і у які терміни, тобто кожне наступне коучинг-заняття завжди починається з огляду: Що зроблено,Що вдалося,Що можна було зробити краще. Коучинг
Визначте теми. Виберіть сайт, на якому розміщена матриця (шаблон) для створення веб- квесту. Надайте завдання, вибравши одну із форм: у вигляді презентації; у вигляді тексту; візуальний матеріал. Придумайте систему оцінювання. Знайдіть джерела інформації, якими користуватимуться учні для пошуку відповідей. Маючи на аркуші приблизний план і основну інформацію приступайте до розміщення веб-квесту на сайті. Веб-квест
СИКВЕЛ – художній твір, який продовжує сюжет іншого відомого твору. ПРИКВЕЛ – художній твір, у якому описують події, що сталися до подій іншого художнього твору. МІКВЕЛ - це будь-який інший художній твір, який доповнює сюжет уже створеного твору, не продовжуючи його. Сиквел. Приквел. Міквел
Фанфік. Це літературний твір, заснований на якомусь оригінальному творі, що використовує його ідеї, сюжет або персонажів. Види: Передісторія. Продовження. Пародія«Альтернативний всесвіт»Кросовер («переплетення» кількох творів)Особливості: Оповідь від імені героя. Введення реальних людей. Додавання вигаданих персонажів. Введення в текст самого себе.
Порушена послідовність. Коректор, або Злови помилку. Правильні-неправильні твердження, або Правда-неправда. Кросворд. Ребус. Шарада. Анаграма. Головоломка. Судоку. Бінго. Доміно. Пазли. Квест. Тест. Диктант. Вікторина. Тихе опитування. Опитування по ланцюжку. Колоквіум. Показуха. Хто я?Склади історію. Незавершені реченняІнтерв’юІнсценування. Акваріум. Метод кутів. Різні методи та прийоми. Світлофор. Ротаційній трійки. Дебати Рольова гра