Презентація "Методи та прийоми навчання. Характеристика"

Про матеріал

У презентації подано інформацію про різні методи та прийоми навчання літератури в школі.

Описано алгоритми роботи, етапи проведення. А також зазначено схеми створення деяких методів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методи та прийоми навчання. Характеристика. Лебедюк Ірина Володимирівна

Номер слайду 2

Віршована форма з семи рядків, перший і останній з яких є поняттями з протилежним значенням. Схема:1 рядок – тема (іменник).2 рядок – означення (два прикметники).3 рядок – дія (три дієслова).4 рядок – асоціації (чотири іменники).5 рядок – дія (три дієслова).6 рядок – означення (два прикметники).7 рядок – тема (один іменник). Діаманта

Номер слайду 3

Схема:1 рядок – тема (один іменник).2 рядок – опис (два прикметники).3 рядок – дія (три дієслова), пов'язана з темою.4 рядок – ставлення до теми (фраза з чотирьох слів).5 рядок – перефразування сутності (синоніми до теми). Сенкан

Номер слайду 4

Схема:1 – Я вважаю, ...2 – Тому що ...3 – Наприклад, ...4 – Отже, ... Таким чином, ... Метод «Прес»

Номер слайду 5

Схема:1 рядок – один іменник.2 рядок – два прикметники.3 рядок – три дієприкметники.4 рядок – чотири дієслова.5 рядок – п’ять прислівників (дієприслівників).6 рядок – складносурядне або складнопідрядне речення по темі. Штрихи

Номер слайду 6

Алгоритм побудови:1 – Ім’я героя твору.2 – Два слова, що описують героя.3 – Три слова, що описують місце події.4 – Чотири слова, що описують проблему.5 – П’ять слів, що описують подію, яка відбувається з героєм упродовж сюжету.6 – Шість слів, що описують подію, яка сприяє переосмисленню проблеми.7 – Сім слів, що описують подію, яка відбувається задля розв’язання проблеми.8 – Вісім слів, що описують розв’язання проблеми. Піраміда твору

Номер слайду 7

Схема:1 рядок – слово, яке називає те, що описується (об’єкт, подія чи явище).2 рядок – спостереження за описуваним, висловлене через відчуття (зір, слух, дотик).3 рядок – думка, оціночне судження про те, що описується.4 рядок – ще одне спостереження, висловлене засобами іншої молальності відчуттів (відмінних від використаних у другому рядку).5 рядок – смислова ознака об’єкту, що описується, висловлена одним словом. Сінту

Номер слайду 8

Алгоритм роботи: Опиши.2. Порівняй.3. Встанови асоціації.4. Проаналізуй (власне ставлення).5. Застосуй.6. Запропонуй аргументи «за» і «проти». Кубування

Номер слайду 9

Вільне письмо, або Гронування. Етапи гронування: Написати центральне слово (словосполучення чи фразу) посередині аркуша, на дошці. Записати слова, фрази, які спадають на думку учням з обраної теми. Записати стільки ідей, скільки дозволить час, або доти, доки вони не будуть вичерпані. Коли всі ідеї записані, встановити там, де це можливо, зв’язки між поняттями. Або Асоціативний кущ

Номер слайду 10

Денотатний граф. Спосіб виокремлення з тексту істотних ознак ключового поняття. Ключове поняття. Дієслово. Дієслово. ДієсловоІменник (словосполучення)Іменник (словосполучення)Іменник (словосполучення)ДієсловоІменник

Номер слайду 11

Кластер

Номер слайду 12

Необхідно підібрати синоніми до слова, що знаходиться в ядрі понятійного «колеса», і вписати в сектори колеса. Концептуальне колесо

Номер слайду 13

Кола Вена. Характеристика об’єкта. Характеристика об’єкта. Спільне для двох об’єктів

Номер слайду 14

Т-схема{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Аргумент «за»Аргумент «проти»

Номер слайду 15

Таблиця Алверманна{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}За. Проблема. Проти

Номер слайду 16

Фішбоун. Причини. Факти. Висновок

Номер слайду 17

РАФТ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Роль. Лінка. Аудиторія. Батьки. Форма. Лист-прохання, побажання. Тема. Чому варто розмовляти з дітьми? Говорити правду?Зразок до твору «Кава з кардамоном» Йоанни Ягелло

Номер слайду 18

Метаплан{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Як є (Робота з текстом)Як має бути («Вільне письмо»){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Причини, чому так відбувається («Мозковий штурм»)Висновки. Що робити, щоб це не повторилося в майбутньому?

Номер слайду 19

ЗХД{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався

Номер слайду 20

«Знаю-хочу дізнатись-навчаюсь»

Номер слайду 21

«Що?Де? Коли?Чому?»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Хто?Що робить?Де робить?Коли робить?Чому робить?

Номер слайду 22

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зразу можу застосувати. Усе зрозумів. Ніколи не зможу застосувати. Зовсім не зрозумів. Оцінювальне вікно

Номер слайду 23

Дерево рішень

Номер слайду 24

Це етап знайомства з новою інформацією. З англійської – виставка, вклейка; вставляти, вносити. Це прийом такого маркування тексту, коли учні значками помічають те, що відоме, що заперечує їхні уявлення, що є цікавим і несподіваним, а також те, про що хочеться дізнатися більш детально. INSERT

Номер слайду 25

Товсті-тонкі запитання

Номер слайду 26

ПМЦ («Плюс-мінус-цікаво»){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}+-?

Номер слайду 27

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ідентифікація проблеми. Суть (конкретне питання)Варіанти вирішення. Вибір оптимального варіанту. ВисновкиІдеал

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Поставити учням питання для обговорення, дискусії. Об'єднати їх у пари вдати час на обговорення питання. Вони мають досягти згоди щодо відповіді на питання. Об’єднати пари у четвірки. Обговорення попередніх рішень та ухвалення спільного рішення. Об’єднати четвірки в більші групи. Знову повинні ухвалити спільне рішення.«Два-чотири-вісім»

Номер слайду 30

Прочитати текст, запам'ятати його. Два учні виходять до дошки. Один переказує зміст прочитаного. Другий уважно слухає. Потім все, що було пропущено, показує за допомогою рухів, жестів, міміки. А перший учень намагається доповнити розповідь тим, про що ще не було сказано. Доповідач-респондент

Номер слайду 31

Учитель називає тему та пропонує учням висловити свою думку по досліджуваній темі. Учням потрібно стати біля плакату (три плакати у різних куточках класу «Згоден», «Не згоден», «Не можу визначитися»), який збігається з їхньою точкою зору. Обґрунтування позицій. Якщо після обговорення дискусійного питання учні змінили точку зору, вони можуть перейти до іншого плакату і пояснити причину свого переходу, а також назвати найбільш переконливу ідею або аргумент протилежної сторони. Займи позицію

Номер слайду 32

Карусель. Стратегія використовується як підсумок зробленого та зрозумілого учнем чи групою учнів на уроці.

Номер слайду 33

Мозкова атака. Перший етап. Крок 1 Вступ. Окреслення проблем, завдань. Формулювання проблем, завдань, задач (через проміжок часу 5-10 хв.). Крок 2 Висловлення думок, ідей. Реєстрація ідей. Другий етап. Крок 3 Обгрунтування своєї ідеї тими, хто висловив пропозиції щодо розв’язання проблеми. Загальна дискусія над запропонованими ідеями (правильність, реальність, оригінальність). Остаточний вибір найкращої ідеї. Крок 4 Обгрунтування остаточного вибору. Підсумовування проведення заняття, підкреслення моментів, що мають важливе дидактичне значення.

Номер слайду 34

- Підготовка до «мозкового штурму».- Проведення «мозкового штурму».- Запис ідей.- Селекція обраних ідей. Брейнстормінг

Номер слайду 35

Щоденник подвійних нотаток{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Фраза з тексту. Мої міркування

Номер слайду 36

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Запитання для аналізу. Джерело 1 Джерело 2 Хто є автором джерела?Як автор ставиться до написаного?Які аргументи наводить автор для доведення своєї точки зору?Про що свідчать факти, наведені у джерелі?Який висновок можна зробити після аналізу джерела? Чи викликає воно у вас довіру?Подвійний погляд

Номер слайду 37

Джигсоу

Номер слайду 38

Зигзаг. Поділити учнів на групи. Роздати текст, розбитий на частини. Кожна група отримує один і той самий текст. Один учень опрацьовує одну частину (конспект, кластер, інфографіка). Експертні групи. Учнів з однаковими частинами тексту сформувати у групи. Презентація інформації.

Номер слайду 39

Алгоритм проведення: Оголошення проблемного питання. У групі одна пара обирає позицію «За», інша – «Проти». Кожна пара обговорює свою позицію, добирає аргументи на її підтримку. Утворення нових пар, які складаються з учасників, що займали одну і ту ж позицію, але з інших груп. Учасники в нових парах порівнюють свої аргументи, додають за необхідності нові. Учасники повертаються до своїх початкових пар, маючи «удосконалений список» аргументів. Проводиться дискусія у своїй групі серед двох пар. Кожен учасник викладає власну позицію, скориговані у ході дискусії, у вигляді есе. Дискусія

Номер слайду 40

Структура есе: Вступ. Одне речення, яке пояснює головну тему чи ідею. Основна частина. Кілька фраз, у яких викладено факти, докази, пояснення на підтримку головної ідеї. Висновок. Одне підсумкове речення, що пов’язує між собою вступ і основну частину. Есе

Номер слайду 41

Прості запитання (фактичні) – вимагають знання фактичного матеріалу, тобто орієнтовані на роботу пам’яті. Уточнюючі запитання – «Наскільки я зрозумів...», «Чи правильно я Вас зрозумів, що...».Інтерпретуючі запитання (пояснюючі) – підштовхуючи учнів до інтерпретації, ми навчаємо їх навичок усвідомлення причин різних вчинків чи думок (Чому?). Оцінювальні запитання (порівняння) – необхідно використати, коли ви чуєте, що хтось із учнів висловлює сусіду по парті своє незадоволення чи задоволення від того, що відбулося на уроці. Творчі запитання (прогноз) – «Як ви думаєте, що відбудеться далі?». Практичні запитання – «Як ви можете...?», «Як би ви вчинили...?». Ромашка Блума

Номер слайду 42

Телеграма. Лист в малюнках (скіч в малюнках). Лист по колу (кожен учень записує по слову, що є продовженням думки). Лист

Номер слайду 43

Вчитель пропонує відгадати, кому з героїв твору належить валіза за переліком речей, які там знаходяться. Валіза героя

Номер слайду 44

«Я тут, тому що ...». «Я тут, незважаючи на те, що ...». Виконати індивідуальне завдання: виписати на листок А-4 два-три очікування від уроку, прикріпити на дошці. Два добровольці роблять огляд. Коло очікувань від уроку

Номер слайду 45

Завершений вірш японського походження, що складається з трьох рядків. Хоку1 рядок – п’ять складів,2 рядок – сім складів,3 рядок – п’ять складів. Я люблю вірші,я їх днями читаю,їм душу віддам.

Номер слайду 46

Завдання: Намалювати предмет, що символізував би твір чи був символом літературного героя. Визначити колір настрою поезії. Намалювати ілюстрацію до твору, допустивши помилку в зображено у та запропонувати однокласникам знайти цю помилку. Створити діафільм за сюжетом твору (робота в групах). Символ твору

Номер слайду 47

Алгоритм роботи: Учень готує запитання і задає їх сусіду по парті. Отримавши відповідь, погоджується або коректує її. Отримує зустрічне запитання і дає на нього відповідь. Взаємні запитання

Номер слайду 48

Суть. Учень, який розпочинав обговорення твору чи описаної у тексті події, вчинку героя тощо, передає естафету обговорення іншому. Після повного обговорення слово повертається до того, хто починав. Таким чином, він отримує право підбити своєрідний підсумок, погодившись з тим, що говорили інші, чи заперечити, доводячи свою думку. Як правило, таке право отримує невпевнений у собі учень, до думки якого в колективі не прислухаються. Останнє слово за мною

Номер слайду 49

Літературний турнір. Один учень викликає будь-кого із однокласників. Задає йому питання. Якщо відповідь правильна, то учень, який відповідав, викликає наступного і задає йому запитання.

Номер слайду 50

Текст читається фронтально. Учитель у момент зупинок задає питання. Варто використовувати запитання на прогнозування, розуміння та інтерпретацію. Через фактичні питання відбувається зосередження уваги на деталях. Цей прийом дає можливість утримувати увагу протягом усього читання тексту. Читання зі «Стоп»

Номер слайду 51

Встановлення партнерських взаємовідносин між учителем та учнями. Спільне визначення завдань для досягнення конкретної мети. Дослідження поточної ситуації чи проблеми. Визначення внутрішніх і зовнішніх перешкод на шляху до результату. Вироблення і аналіз можливостей для подолання труднощів у вирішенні проблеми. Вибір конкретного варіанту дійі складання плану дій. Домовленість про те, що конкретно повинно бути зроблено і у які терміни, тобто кожне наступне коучинг-заняття завжди починається з огляду: Що зроблено,Що вдалося,Що можна було зробити краще. Коучинг

Номер слайду 52

Мікрофон. Кожен учень в уявний мікрофон може висловити свою думку щодо певної теми, дати відповідь на питання. Думки та відповіді не коментуються.

Номер слайду 53

Визначте теми. Виберіть сайт, на якому розміщена матриця (шаблон) для створення веб- квесту. Надайте завдання, вибравши одну із форм: у вигляді презентації; у вигляді тексту; візуальний матеріал. Придумайте систему оцінювання. Знайдіть джерела інформації, якими користуватимуться учні для пошуку відповідей. Маючи на аркуші приблизний план і основну інформацію приступайте до розміщення веб-квесту на сайті. Веб-квест

Номер слайду 54

СИКВЕЛ – художній твір, який продовжує сюжет іншого відомого твору. ПРИКВЕЛ – художній твір, у якому описують події, що сталися до подій іншого художнього твору. МІКВЕЛ - це будь-який інший художній твір, який доповнює сюжет уже створеного твору, не продовжуючи його. Сиквел. Приквел. Міквел

Номер слайду 55

Римейк. Новіша версія або інтерпретація раніше виданого твору. Переробка на сучасний лад.

Номер слайду 56

Фанфік. Це літературний твір, заснований на якомусь оригінальному творі, що використовує його ідеї, сюжет або персонажів. Види: Передісторія. Продовження. Пародія«Альтернативний всесвіт»Кросовер («переплетення» кількох творів)Особливості: Оповідь від імені героя. Введення реальних людей. Додавання вигаданих персонажів. Введення в текст самого себе.

Номер слайду 57

ВізуалізаціяІнтелект-карта. Хмара тегів.Інфографіка. Постер. Комікс. Мем. Скрайбінг. Буктрейлер. Лепбук. Стрічка часу. OR-код. Кроссенс.

Номер слайду 58

Порушена послідовність. Коректор, або Злови помилку. Правильні-неправильні твердження, або Правда-неправда. Кросворд. Ребус. Шарада. Анаграма. Головоломка. Судоку. Бінго. Доміно. Пазли. Квест. Тест. Диктант. Вікторина. Тихе опитування. Опитування по ланцюжку. Колоквіум. Показуха. Хто я?Склади історію. Незавершені реченняІнтерв’юІнсценування. Акваріум. Метод кутів. Різні методи та прийоми. Світлофор. Ротаційній трійки. Дебати Рольова гра

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Яременко Наталя
    Удячна за цінний контент. Бажаю Вам натхнення і сил для реалізації усіх проєктів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Собко Тетяна Миколаївна
    Дякую за матеріал. Дуже змістовно і лаконічно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
7334
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку