Презентація "Методи творчого та критичного мислення в проектній технології" знайомить з основними методами, які використовуються в проектній технології. Подяється коротка історія та особливості застосування методу.
Методи творчого та критичного мислення в проектній технології
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
«Мозкова атака»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Автор. Коротка історія і необхідність створення методу. Особливість методу А. Осборн (американський винахідник). В 40-і роки XX століття почали розвиватися такі галузі як атомна енергетика, ракетобудування, електронно-обчислювальна техніка тощо. Стало зрозумілим, що зв'язування складних, трудомістких задач не під силу винахідникам-одинакам, навіть геніальним. Потрібні колективні зусилля для всебічного охоплення проблеми, що розв'язуються. Він названий методом активізації перебору варіантів. Ґрунтується на наступній особливості творчого процесу людини: одні винахідники більш схильні до генерування (створення) ідей, а інші — до їх критичного аналізу. Осборн запропонував доручати пошук розв'язків задач колективу, який складається із двох груп: “генераторів ідей” та групи «експертів». Ним розроблені правила використання “мозкової атаки”.
Номер слайду 10
«Тіньова мозкова атака»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Автор. Коротка історія і необхідність створення методу. Особливість методу. Авторство методу не зафіксовано. “Тіньова мозкова атака” — одна із модифікацій «мозкової атаки». Виявило-ся, що всі модифікації не сильніші за «мозкову атаку”. Метод ґрунтується на наступній особливості творчого процесу людини: у багатьох людей творчі конструктивні ідеї вини-кають під впливом ідей, що висловлені іншими особа-ми.
Номер слайду 11
«Синектика»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Автор. Коротка історія і необхідність створення методу. Особливість методу. У. Гордон (американський винахідник). В середині XX ст. У. Гордон удосконалював «мозкову атаку», використовуючи принципово інші підходи. Метод, який він запропонував, дістав назву «синектика», що в перекладі із грецької мови означає “об'єднання різнорідних елементів”. Створений Гордоном метод є значно ефективнішим за всі інші методи перебору варіантів. Оцінюючи надійність і важливість методу «синектики» радянський винахідник Г. Альтшуллер сказав: «Синектика — це границя того, що можна досягнути, зберігаючи принцип перебору варіантів.
Номер слайду 12
«Морфологічний аналіз»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Автор. Коротка історія і необхідність створення методу. Особливість методу. Принципово інший підхід до пошуку розв'язків творчих технічних задач запропонував у 40 роки XX ст. відомий швейцарський астроном і винахідник Цвіккі. Він назвав цей метод морфологічним аналізом. Морфологічний аналіз — це перша спроба системного підходу в галузі винахідництва. Особливість і важливість методу морфологічного аналізу полягає у тому, що його використовують часто для пошуку не одного конкретного рішення, а коли необхідно дослідити цілу область можливих рішень
Номер слайду 13
«Фокальних об'єктів»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Автор. Коротка історія і необхідність створення методу. Особливість методу. Метод запропонований у 1924 році німецьким професором Кунце. Метод фокальних об'єктів досить простий для засвоєння. Але результати, здобуті за його допомогою, не достатньо вагомі.
Номер слайду 14
«Контрольних запитань»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Автор. Коротка історія і необхідність створення методу. Особливість методу. Перші списки запитань з'явилися у 20—і роки минулого століття, а нові розробляються зараз. У кожного списку свій автор. Під час досліджень процесу технічної творчості кон-структорів, винахідників, раціоналізаторів було помічено, що у багатьох із них конструктивні ідеї виникають тоді, коли їм задають спеціально підго-товлені запитання, або вони обмінюються думками з іншими людьми
Номер слайду 15
«Випадковостей»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Автор. Коротка історія і необхідність створення методу. Особливість методу. Авторство методу не зафіксовано. Діяльність фахівця під час використання цього методу не пов'язана із свідомоютворчою діяльністю.