Презентація методичної доповіді "Сучасні ефективні технології навчання - запорука якості підготовки молодшого спеціаліста"

Про матеріал
Методична доповідь у формі презентації для закладів вищої освіти І-ІІ р.а., що готують молодшого спеціаліста.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИРІВНЕНСЬКИЙ ЕКОНОМІКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ КОЛЕДЖ НУВГПСучасні ефективні технології навчання – запорука якості підготовки молодшого спеціаліста. Підготувала Нарижна А. Г. Рівне - 2017

Номер слайду 2

Сучасне виробництво вимагає від молодого спеціаліста самостійності, вміння швидко ухвалювати рішення , не лякатися особистої відповідальності, творчо підходити до розв'язання виробничих завдань. Соціальні перетворення в українському суспільстві докорінно змінили орієнтації в галузях освіти. Нова освітня філософія визначила головну стратегію педагогічної діяльності :спрямування навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості;утвердження загальнолюдських цінностей;розкриття потенційних можливостей та здібностей студентів.

Номер слайду 3

Національна програма розвитку освіти покликана створити такі умови, щоб кожний, хто навчається, мав би здатність смислової діяльності і пізнання. Соціальне замовлення на це підтверджується концептуальними положеннями ряду державних документів, а саме Закону України “Про вищу освіту”, Національної доктрини розвитку освіти. В умовах ринкової економіки до випускника вищої школи ставлять підвищені вимоги. Розв'язання цієї проблеми неможливе без удосконалення навчання, без запровадження педагогічних технологій, які були б спрямовані на розвиток творчих сил, здібностей та нахилів особистості.

Номер слайду 4

Мета таких технологій – прагнення зробити кожного студента безпосереднім активним учасником навчально-виховного процесу, пошук шляхів і способів розвязання проблем, що вирішуються в курсах різних дисциплін.

Номер слайду 5

Технологія – за походженням грецьке слово (tehne – “мистецтво”, “ремесло”, “наука”, logos – “поняття”, “вчення” ) – форма реалізації людського інтелекту, сфокусованого на розвязанні важливих проблем буття. У словниках іншомовних слів: технологія – “сукупність знань про способи й засоби здійснення виробничих процесів”. За допомогою технології інтелектуальну інформацію перекладають на мову практичних рішень. Тобто технологія – це способи діяльності й те, яку участь особистість бере в цій діяльності.

Номер слайду 6

Технологія навчання відображає шлях засвоєння конкретного навчального матеріалу в рамках відповідної теми, розділу з кожного предмета. У документах ЮНЕСКО технологію навчання розглядають як системний метод створення, застосування й визначення всього процесу викладання й засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їхньої взаємодії.

Номер слайду 7

СУЧАСНІ ЕФЕКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯтехнологія особистісно -орієнтованого навчання;інтерактивні технології навчання;технологія критичного мислення;ігрові технології;технологія кооперованого навчання;інформаційні технології;кейс- технологія та інші.

Номер слайду 8

СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯТЕХНОЛОГІЯ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯТЕХНОЛОГІЯ РІВНЕВОЇ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУТЕХНОЛОГІЯ СИТУАТИВНОГО МИСЛЕННЯ Індивідуалізація Диференціація навч. процесу навч. процесу Враховують і розширюють досвід студента

Номер слайду 9

Особистісно-зорієнтовані технології спрямо-вані на співробітництво; колективне творче виховання; “створення ситуації успіху”; формування творчої особистості; виховання особистістю та власним прикладом. Інтерактивне навчання – це сумісне навчання і взаємонавчання (колективне., групове, індивідуальне, парне. Навчання в співпраці), де викладач і студенти є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання. Під час інтерактивного навчання студенти вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, ухвалювати продумані рішення.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Технологія критичного мислення базується на вихідній особистій інформації, оскільки сприймання будь-якої інформації залежить від попереднього досвіду студента. Чим більше новий матеріал пов’язаний із засвоєним раніще знаннями, тим він цікавіший. Зовсім незнайома інформація буде незрозумілою, важкою, отже, нецікавою; старе без елементу новизни не приверне уваги, викличе “інформаційний голод”. Нове ж засвоється легко і з інтересом тоді, коли воно випливає в контексті попередніх знань. Технологія критичного мислення – активний процес. Що дає молоді можливість контролювати інформацію, порівнювати протилежні точки зору, формувати власні судження. (Яке значення має інформація для мене? Як я можу використати ці знання?)

Номер слайду 12

Ігрові технології – це форма навчання, яка дає можливість відтворити професійну діяльність людини; програти практично кожну конкретну ситуацію в особах, що дозволяє краще зрозуміти психологію людей, їхнє ставлення. Технології кооперованого навчання – спрямовані на формування певних навичок та умінь, засвоєння понять, академічних і професійних знань у груповій діяльності. Кейс-технологія – це метод аналізу ситуацій. Суть його полягає в осмисленні реальної життєвої ситуації, опис якої одночасно відображає не тільки яку-небудь практичну проблему. Але й актуалізує визначений комплекс знань, який необхідно засвоїти при розв'язанні даної проблеми. При цьому означена проблема не має однозначних рішень.

Номер слайду 13

Згадані технології навчання відносяться до активного навчання, яке заохочує студентів робити щось і думати про те, що вони роблять, як і чому. Їх використання в навчально-виховному процесі є надзвичайно ефективним внаслідок їхнього могутнього впливу на молодь.

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

Номер слайду 15

Сенкан Це вірш, що складається з п’яти рядків; використовується для фіксації емоційних оцінок, опису своїх вражень, відчуттів і асоціацій. План складання сенкану:1. Слово, яке позначає тему (іменник) – Праця.2. Опис теми, який складається з двох слів (прикметники) – Різноманітна, цікава.3. Дія, пов’язана з темою, і складається з трьох слів (дієслова) – Виховує, надихає, удосконалює.4. Фраза або речення, які висловлюють авторську думку – Праця шліфує і загартовує людину.5. Підсумок (синонім або асоціація) – Розвиток.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку