Сучасне виробництво вимагає від молодого спеціаліста самостійності, вміння швидко ухвалювати рішення , не лякатися особистої відповідальності, творчо підходити до розв'язання виробничих завдань. Соціальні перетворення в українському суспільстві докорінно змінили орієнтації в галузях освіти. Нова освітня філософія визначила головну стратегію педагогічної діяльності :спрямування навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості;утвердження загальнолюдських цінностей;розкриття потенційних можливостей та здібностей студентів.
Національна програма розвитку освіти покликана створити такі умови, щоб кожний, хто навчається, мав би здатність смислової діяльності і пізнання. Соціальне замовлення на це підтверджується концептуальними положеннями ряду державних документів, а саме Закону України “Про вищу освіту”, Національної доктрини розвитку освіти. В умовах ринкової економіки до випускника вищої школи ставлять підвищені вимоги. Розв'язання цієї проблеми неможливе без удосконалення навчання, без запровадження педагогічних технологій, які були б спрямовані на розвиток творчих сил, здібностей та нахилів особистості.
Технологія – за походженням грецьке слово (tehne – “мистецтво”, “ремесло”, “наука”, logos – “поняття”, “вчення” ) – форма реалізації людського інтелекту, сфокусованого на розвязанні важливих проблем буття. У словниках іншомовних слів: технологія – “сукупність знань про способи й засоби здійснення виробничих процесів”. За допомогою технології інтелектуальну інформацію перекладають на мову практичних рішень. Тобто технологія – це способи діяльності й те, яку участь особистість бере в цій діяльності.
Технологія навчання відображає шлях засвоєння конкретного навчального матеріалу в рамках відповідної теми, розділу з кожного предмета. У документах ЮНЕСКО технологію навчання розглядають як системний метод створення, застосування й визначення всього процесу викладання й засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їхньої взаємодії.
СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯТЕХНОЛОГІЯ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯТЕХНОЛОГІЯ РІВНЕВОЇ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУТЕХНОЛОГІЯ СИТУАТИВНОГО МИСЛЕННЯ Індивідуалізація Диференціація навч. процесу навч. процесу Враховують і розширюють досвід студента
Особистісно-зорієнтовані технології спрямо-вані на співробітництво; колективне творче виховання; “створення ситуації успіху”; формування творчої особистості; виховання особистістю та власним прикладом. Інтерактивне навчання – це сумісне навчання і взаємонавчання (колективне., групове, індивідуальне, парне. Навчання в співпраці), де викладач і студенти є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання. Під час інтерактивного навчання студенти вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, ухвалювати продумані рішення.
Технологія критичного мислення базується на вихідній особистій інформації, оскільки сприймання будь-якої інформації залежить від попереднього досвіду студента. Чим більше новий матеріал пов’язаний із засвоєним раніще знаннями, тим він цікавіший. Зовсім незнайома інформація буде незрозумілою, важкою, отже, нецікавою; старе без елементу новизни не приверне уваги, викличе “інформаційний голод”. Нове ж засвоється легко і з інтересом тоді, коли воно випливає в контексті попередніх знань. Технологія критичного мислення – активний процес. Що дає молоді можливість контролювати інформацію, порівнювати протилежні точки зору, формувати власні судження. (Яке значення має інформація для мене? Як я можу використати ці знання?)
Ігрові технології – це форма навчання, яка дає можливість відтворити професійну діяльність людини; програти практично кожну конкретну ситуацію в особах, що дозволяє краще зрозуміти психологію людей, їхнє ставлення. Технології кооперованого навчання – спрямовані на формування певних навичок та умінь, засвоєння понять, академічних і професійних знань у груповій діяльності. Кейс-технологія – це метод аналізу ситуацій. Суть його полягає в осмисленні реальної життєвої ситуації, опис якої одночасно відображає не тільки яку-небудь практичну проблему. Але й актуалізує визначений комплекс знань, який необхідно засвоїти при розв'язанні даної проблеми. При цьому означена проблема не має однозначних рішень.
Сенкан Це вірш, що складається з п’яти рядків; використовується для фіксації емоційних оцінок, опису своїх вражень, відчуттів і асоціацій. План складання сенкану:1. Слово, яке позначає тему (іменник) – Праця.2. Опис теми, який складається з двох слів (прикметники) – Різноманітна, цікава.3. Дія, пов’язана з темою, і складається з трьох слів (дієслова) – Виховує, надихає, удосконалює.4. Фраза або речення, які висловлюють авторську думку – Праця шліфує і загартовує людину.5. Підсумок (синонім або асоціація) – Розвиток.