Номер слайду 5
По-перше, критичне мислення є мислення самостійне. Коли урок будується на принципах критичного мислення, кожен учень формулює свої ідеї, оцінки і переконання незалежно від інших. Ніхто не може думати критично за нас, отже, мислення може бути критичним тільки тоді, коли воно має індивідуальний характер. Учні повинні мати достатньо свободи, щоб думати самостійно і вирішувати навіть найскладніші питання. По-друге, критичне мислення пов'язане із знанням, базується на ньому. Інформація є відправним, а не кінцевим пунктом критичного мислення. Як інколи говорять, «важко думати з порожньою головою». Щоб народити складну думку, потрібно переробити гору - фактів, ідей, текстів, теорій, даних. Тому учням доводиться разом із вчителем відновлювати базу знань, та знову і знову заглиблю-ватися у фактичний матеріал, інакше користі від критичних умінь буде небагато. По-третє, критичне мислення починається з постановки питань і з'ясування проблем, які потрібно вирішити. «Тільки зіткнувшись із конкретною проблемою, віднаходячи власний вихід зі складної ситуації, учень дійсно думає». По-четверте, критичне мислення потребує переконливого аргументування. Критично мисляча людина знаходить власне розв'язання проблеми і підкріплює його розумними, обґрунтованими доводами, озброєна сильними аргументами, здатна протистояти навіть таким авторитетам, як друковане слово, сила традиції і думка більшості, такою людиною практично неможливо маніпулювати. По-п'яте, критичне мислення є мислення соціальне. Всяка думка перевіряється і відточується, коли нею діляться з іншими – це коли ми сперечаємося, читаємо, обговорюємо, заперечуємо і обмінюємося думками, ми уточнюємо і поглиблюємо свою власну позицію. Тому необхідно використовувати різні види парної і групової роботи – це проведення дебатів і дискусій. Основні характеристикита принципикритичногомислення