Актуальність теми. Мета роботи. Завдання роботи. Класифікація навчальних практичних робіт. Алгоритм виконання практичних робіт в основній школіПослідовність виконання практичної роботи. Оцінювання практичної роботи. Значення практичних робіт у процесі навчання географіїВисновок. Анотація Структура презентації
Актуальність теми: Головна задача шкільної освіти не тільки знайомство учня з основами різноманітних наук, а і виховання людини – громадянина, котра може володіти « знаннями – уміннями – навичками» і важливими для суспільства ключовими компетентностями. Щоб бути успішною людиною необхідні такі якості як самостійність, комунікабельність, відповідальність, здатність приймати рішення як самостійно, так і в групі, уміння творчо відноситися до виконання поставлених завдань, бажання постійно навчатися новому. Вивчення географії на сучасному етапі не можливе без набуття практичних умінь і навичок, які формуються під час виконання практичних робіт. Саме практичні роботи дають учням можливість активно навчатися, проводити пошуково-дослідницьку діяльність, творчо осмислювати процеси і явища, що відбуваються в оболонках Землі, доводити існування в природі закономірних взаємозв’язків. Тому сучасний вчитель географії повинен використовувати різноманітний арсенал навчальних прийомів і технологій, спрямованих на формування практичних умінь і навичок.
Сприяти підвищенню інтересу до вивчення географії, формувати практичні уміння і навички під час навчання географії. Мотивація учнів до пошукової діяльності, використання їх життєвого досвіду, навчання колективній та груповій роботі. Формування умінь проводити пошуково-дослідницьку діяльність, творчо осмислювати процеси і явища, що відбуваються в оболонках Землі, доводити існування в природі закономірних взаємозв’язків. Мета роботи:
Використання різноманітних прийомів і технологій під час проведення навчальних практичних робіт, спрямованих на формування практичних умінь і навичок учнів. Формування умінь практично застосовувати набуті географічні знання в житті. Формування картографічної грамотності і культури. Завдання роботи
На першому (початковому) етапі відтворюються фундаментальні знання і вміння, необхідні для подальшого виконання роботи. Другий етап — тренувальні завдання під рубрикою « Вчимося спостерігати... робити розрахунки... визначати географічні координати... розв'язувати задачі... встановлювати взаємозв'язки... аналізувати... порівнювати...». Третій етап – виконавчий, коли від школяра потрібен максимум творчості, проведення пошуково-дослідницької роботи з різними джерелами географічних знань, індивідуальний підхід до кожного з них до виконання завдань, уміння проявити географічну фантазію тощо. Послідовність виконання практичної роботи
Оцінюється реальний рівень сформованості в учнів теоретичних знань і практичних умінь; їх уміння застосовувати свої теоретичні знання у процесі виконання практичних робіт. Вчителю необхідно визначити критерії оцінок для кожної практичної роботи, оскільки зміст робіт різний і не може бути підпорядкований загальним вимогам оцінювання. Результати виконання практичних робіт необхідно систематично перевіряти не тільки з метою їх оцінювання, а й для виявлення труднощів і типових помилок, що при цьому виникають. Оцінювання практичної роботи
Метою Нової української школи є різнобічний розвиток особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, прагне до самовдосконалення і навчання протягом життя. Орієнтація сучасного освітнього простору на активне впровадження компетентнісного підходу передбачає максимальне використання практичної складової шкільної географії. Під час проведення навчальних практичних робіт формуються важливі навички та вміння, які можуть бути використані не лише в навчанні, а й в повсякденному житті. Значення практичних робіт у процесі навчання географії
ВИСНОВОКПрактичні роботи є важливим й водночас необхідним компонентом шкільної географічної освіти, обов'язковою складовою навчально-виховного процесу. Головне завдання, вчителя географії не просто дати учням теоретичний матеріал, а й навчити їх мислити, аналізувати явища, пов’язувати між собою і практично застосовувати. Цьому сприяє виконання практичних робіт, як творчої співпраці вчителя і учнів, що дає широкі можливості для особистісного зростання педагога та його вихованців. Практичні роботи є сполучною ланкою між теоретичним засвоєнням шкільної географії та самостійним застосуванням її положень на практиці.