У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби навчального закладу.
Кожна особистість - геніальна. Проте, якщо оцінювати рибу за її вмінням лазити по деревам то вона так і проживе все своє життя впевненою, що вона незграба. Альберт Ейнштейн
Номер слайду 3
.
Вправа “Візитівка” Напишіть свій девіз, який допомагає вам працювати з дітьми або займатися педагогічною діяльністю
Номер слайду 4
П - Я - Т - И - К - Л - А – С - Н - И - К -
Номер слайду 5
Вправа «Кошик бажань» «Що я як учитель хочу дати 5- класникам?»
Номер слайду 6
Вправа "Я розумниця/розумник і молодець ..." Завдання: Згадайте, за що ви можете себе похвалити в роботі з п'ятикласниками. Назвіть не менше трьох прикладів ...
Номер слайду 7
Кубик Блума Назви, що таке адаптація Чому в учнів 5 класу виникають труднощі у період адаптації Поясни: причини труднощів у навчанні учнів п'ятих класів Поділись своїми враженнями від роботи у 5 класі Придумай Що треба робити, щоб адаптація пройшла безболісно? Запропонуй рекомендації для поліпшення процесу адаптації
Номер слайду 8
Вправа “Шість капелюшків” Білий капелюх Розкажіть про тему лише у фактах і цифрах Жовтий Поміркуйте, чому в деяких учнів період адаптації загострюється Чорний капелюх Доведіть, що учитель може впливати на процес адаптації Червоний капелюх Поміркуйте, який емоційний стан може викликати загострення процесу адаптації в учнів Зелений капелюх Що треба робити, щоб адаптація пройшла безболісно? Синій капелюх Узагальніть висловлювання всіх попередніх груп-капелюхів, підсумуйте.
Номер слайду 9
Вправа «Сам собі психолог» Скласти список практичних рекомендацій і порад щодо успішної адаптації 1 група – учням 5 класу 2 група - вчителям 5 класу
Номер слайду 10
Методичні рекомендації Враховуйте вікові особливості п’ятикласників при виборі термінології, доборі методичних прийомів. Не перевантажуйте домашніми завданнями. Стежте за темпом уроку. Налагоджуйте емоційний контакт з класом. Дотримуйтесь єдиного орфографічного режиму. Ніколи не використовуйте оцінку як засіб покарання. Продовжуйте розвиток та формування ключових компетентностей. Фіксуйте позитивну динаміку в розвитку кожного учня. Не бійтеся визнавати свої помилки. Використовуйте різні методики. Не створюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні роботи, семестрові тощо.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Вправа «Єдині вимоги» Категорично забороняється затримувати дітей після дзвінка на перерву! Узгодити єдині вимоги, наприклад: а) обов’язкові дисциплінарні вимоги (правила): - вітатися стоячи; - не перебивати ні вчителя, ні учня; - спізнення заборонені; - носіння щкільної форми обов'язкове; б) організація навчального процесу: - наявність необхідних навчальних засобів; - дотримання правил оформлення зошитів (поля, запис дати, класної та домашньої роботи тощо). - стосунки між дітьми, між учителем та дитиною: - проявляти повагу один до одного.