Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів-академічний ліцей № 15»Кам’янської міської ради Тема міні-проекту«Як гра в радість робить світ кращим?»(за твором Е. Портер «Полліанна»)Роботу виконала: Хіжко Ангеліна, учениця 5-А класу. Науковий керівник: Андрушко І. А., вчитель зарубіжної літератури 2019 рік
Кожен з нас час від часу зустрічається з труднощами, проблемами та неприємнос-тями. Але, нажаль, не кожен спроможний зберегти дух оптимізму у важкі хвилини. Іноді люди замість того, щоб шукати вихід із складної ситуації, лише жаліють себе, і тоді поганий настрій стає невід’ємною частиною їх життя. Актуальність проекту
Повість Е. Портер «Полліанна»Предмет дослідження Об’єкт дослідження. Уміння п’ятикласників застосовувати правила гри в радість в життєвих ситуаціях. Мета дослідження Використовуючи матеріал повісті, навчити учнів гра-ти в гру в радість, конструювати життєву ситуацію, знаходити у неприємних ситуаціях позитивні сторони
База дослідження Учні 5-х класів НВК-академічний ліцей № 15 Завдання Прочитати повість Е. Портер «Полліанна» Опрацювати на уроках Правила гри в радість. Розробити Правила гри в радість для учнів 5-х класів Сконструювати життєві ситуації Навчитися застосовувати Правила гри до відповідних життєвих обставин
Головна героїня роману американської письме-нниці Елеанор Портер, знає рецепт боротьби з життєвими труднощами. Кожен день вона грає у радість, тобто навіть у неприємних ситуаціях шукає позитивні сторони. Полліанна точно знає – якщо на свято замість бажаної ляльки випадково подарували милиці, можна радіти що в них немає потреби, а якщо довелося відмовитися від подорожі на ярмарок, можна радіти, що наступного разу, він буде більш довгоочікуваним. Літературна довідка
Для Полліанни речі не є головними у житті, вона відчуває радість від усього, що її оточує: від маленької, але напрочуд гарної церкви, від сріблястої річечки, від дерев…Вона наплакалася удосталь, але знайшла сили, щоб посміхатися. Навіть заборона згадувати про батька не змогла заставити її грати у дивовижну гру. Що ж це за гра?
Правила гри в радість(5 клас) {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Завжди Знаходити привід для радості (71%); знаходити позитив у сумному (18%); у поганому знаходити добре (11%). Ніколи Не втрачати надії; не сумувати (56%); не ображати інших; не плакати; не опускати руки в тяжкі хвилини (44%)У поганому Знаходити привід для радості (72%)Щиро Любити своїх рідних, допомагати їм (50%);радіти всьому, що тебе оточує (50%)
Правила гри в радість(5 клас) {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дарувати іншим привід для радості (83%)Бути вдячним Батькам, друзям за радість спілкування та за те, що вони є (77%); за все, що маю (33%)Перетворити Сумне на радісне, зло на добро, негатив на позитив (89%); світ на краще (11%) Думати про те, що (як)Ти щаслива людина (13%); як добре жити і у тебе все є в житті (62%); як усіх навчити радісно жити (24%).
Отримав погану оцінку на уроці… на уроці буду уважнішою; треба більше попрацювати та повчити; є привід виправити погану оцінку, замислитись щодо навчання; отримаю досвід, щоб більше такого не повторилося;сигнал, що треба “підтягнути” предмет; її можна завжди виправити; погано працював;на наступний урок заробити кращу оцінку;радіти не оцінкам, а знанням тощо.
Дізнався про зраду друга…надалі цей друг не зробить тобі боляче; у мене є ще багато друзів; якщо він тебе зрадив, значить йому щось в тобі не подобається; краще зараз, ніж колись; це шанс знайти нового друга; є багато інших з ким можна познайомитися; може другу захотілось нових друзів; в майбутньому з’явиться новий друг; знайду нового справжнього друга; зрозуміла, що ця людина мені не підходить тощо.
На день народження не отримав подарунок, про який мріяв… головне, щоб друзі були; у мене досі є мрія; нічого страшного, в наступному році отримаю; не ображатися на подарунок – всі для тебе старалися; мріяти далі; я зможу накопити грошей і купити його сам; не засмучуватися, радіти тому що є; все одно батьки про тебе піклуються; отримаю згодом; треба радіти любому подарунку тощо.
Немає близького друга… можу спілкуватися не тільки з однією людиною; є батьки, які мені замінять всіх; не потрібно здаватися, треба продовжувати пошуки; можна пограти з телефоном або почитати;намагатися знайти друга;згодом він з’явиться; радіти тому, що є “не близький друг”;він може бути вже поряд; радіти, що в тебе є мама, яка завжди тебе вислухає… запитай інших, чому вони з тобою не дружать тощо.
ПРОЕКТУВАННЯ СИТУАЦІЇ {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЖИТТЄВА СИТУАЦІЯЯКА РАДІСТЬ?Друг переїжджає в інше місто…Немає радостіОтримав погану оцінку на уроці…Немає радостіНе поїхав до табору відпочинку влітку…Немає радостіДізнався про втрату друга …Немає радостіНа день народження не отримав подарунок, про який мріяв…Немає радості
ВИСНОВОК Радіти життю означає шукати джерела радості, до того ж, якщо подивитися на ситуацію з іншого боку, завжди знайдеться привід посміхнутися. Навчилися діти і ще одному життєвому мистецтву – пам’ятати, що у кожній людині, навіть якщо вона це ретельно приховує, є гарні риси, але щоб побачити красу чужої душі, треба безмірно в неї вірити. А ви вмієте грати у радість?