Використовуючи матеріал повісті, планували навчити учнів грати в "Гру в радість", конструювати життєву ситуацію, знаходити у неприємних ситуаціях позитивні сторони, любити життя на прикладі життя героїні,
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів-академічний ліцей № 15»Кам’янської міської ради Тема міні-проекту«Як гра в радість робить світ кращим?»(за твором Е. Портер «Полліанна»)Роботу виконала: Хіжко Ангеліна, учениця 5-А класу. Науковий керівник: Андрушко І. А., вчитель зарубіжної літератури 2019 рік
Номер слайду 2
Кожен з нас час від часу зустрічається з труднощами, проблемами та неприємнос-тями. Але, нажаль, не кожен спроможний зберегти дух оптимізму у важкі хвилини. Іноді люди замість того, щоб шукати вихід із складної ситуації, лише жаліють себе, і тоді поганий настрій стає невід’ємною частиною їх життя. Актуальність проекту
Номер слайду 3
Повість Е. Портер «Полліанна»Предмет дослідження Об’єкт дослідження. Уміння п’ятикласників застосовувати правила гри в радість в життєвих ситуаціях. Мета дослідження Використовуючи матеріал повісті, навчити учнів гра-ти в гру в радість, конструювати життєву ситуацію, знаходити у неприємних ситуаціях позитивні сторони
Номер слайду 4
База дослідження Учні 5-х класів НВК-академічний ліцей № 15 Завдання Прочитати повість Е. Портер «Полліанна» Опрацювати на уроках Правила гри в радість. Розробити Правила гри в радість для учнів 5-х класів Сконструювати життєві ситуації Навчитися застосовувати Правила гри до відповідних життєвих обставин
Номер слайду 5
Головна героїня роману американської письме-нниці Елеанор Портер, знає рецепт боротьби з життєвими труднощами. Кожен день вона грає у радість, тобто навіть у неприємних ситуаціях шукає позитивні сторони. Полліанна точно знає – якщо на свято замість бажаної ляльки випадково подарували милиці, можна радіти що в них немає потреби, а якщо довелося відмовитися від подорожі на ярмарок, можна радіти, що наступного разу, він буде більш довгоочікуваним. Літературна довідка
Номер слайду 6
Визначення поняття «радість» учнями 5-х класів. Щось нове, подарунки. Відчуття задоволення Коли посміхаєшся Найгарніші спогади життя. Почуття, яке дарує позитивний настрій Щастя Коли людина радіє з якоїсь подіїДуже сильна емоція Це мить, коли стає радісно і приємно
Номер слайду 7
Для Полліанни речі не є головними у житті, вона відчуває радість від усього, що її оточує: від маленької, але напрочуд гарної церкви, від сріблястої річечки, від дерев…Вона наплакалася удосталь, але знайшла сили, щоб посміхатися. Навіть заборона згадувати про батька не змогла заставити її грати у дивовижну гру. Що ж це за гра?
Номер слайду 8
ГРА В РАДІСТЬ ПРАВИЛА ГРИ: У БУДЬ ЯКІЙ СИТУАЦІЇ ТРЕБА ЗНАХОДИТИ ПРИВІД ДЛЯ РАДОСТІЕ. Портер «Полліанна»
Номер слайду 9
Правила гри в радість(5 клас) Завжди… Ніколи… У поганому… Щиро… Бути вдячним… Дарувати… Перетворити…
Номер слайду 10
Правила гри в радість(5 клас) {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Завжди Знаходити привід для радості (71%); знаходити позитив у сумному (18%); у поганому знаходити добре (11%). Ніколи Не втрачати надії; не сумувати (56%); не ображати інших; не плакати; не опускати руки в тяжкі хвилини (44%)У поганому Знаходити привід для радості (72%)Щиро Любити своїх рідних, допомагати їм (50%);радіти всьому, що тебе оточує (50%)
Номер слайду 11
Правила гри в радість(5 клас) {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дарувати іншим привід для радості (83%)Бути вдячним Батькам, друзям за радість спілкування та за те, що вони є (77%); за все, що маю (33%)Перетворити Сумне на радісне, зло на добро, негатив на позитив (89%); світ на краще (11%) Думати про те, що (як)Ти щаслива людина (13%); як добре жити і у тебе все є в житті (62%); як усіх навчити радісно жити (24%).
Номер слайду 12
ПРОЕКТУВАННЯ СИТУАЦІЇ {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЖИТТЄВА СИТУАЦІЯЯКА РАДІСТЬ?Друг переїжджає в інше місто…Отримав погану оцінку на уроці…Не поїхав до табору відпочинку влітку…Дізнався про втрату друга …На день народження не отримав подарунок, про який мріяв…
Номер слайду 13
Друг переїжджає в інше місто… я зможу підтримувати з ним зв’язок за допомогою телефону, Інтернету, переписуватися (22%); хто знає може другу буде там краще (50%) негативна радість; тепер я можу відвідати інше місто;більше не будемо сваритися; він може знайти нових друзів;
Номер слайду 14
Отримав погану оцінку на уроці… на уроці буду уважнішою; треба більше попрацювати та повчити; є привід виправити погану оцінку, замислитись щодо навчання; отримаю досвід, щоб більше такого не повторилося;сигнал, що треба “підтягнути” предмет; її можна завжди виправити; погано працював;на наступний урок заробити кращу оцінку;радіти не оцінкам, а знанням тощо.
Номер слайду 15
Дізнався про зраду друга…надалі цей друг не зробить тобі боляче; у мене є ще багато друзів; якщо він тебе зрадив, значить йому щось в тобі не подобається; краще зараз, ніж колись; це шанс знайти нового друга; є багато інших з ким можна познайомитися; може другу захотілось нових друзів; в майбутньому з’явиться новий друг; знайду нового справжнього друга; зрозуміла, що ця людина мені не підходить тощо.
Номер слайду 16
На день народження не отримав подарунок, про який мріяв… головне, щоб друзі були; у мене досі є мрія; нічого страшного, в наступному році отримаю; не ображатися на подарунок – всі для тебе старалися; мріяти далі; я зможу накопити грошей і купити його сам; не засмучуватися, радіти тому що є; все одно батьки про тебе піклуються; отримаю згодом; треба радіти любому подарунку тощо.
Номер слайду 17
Не поїхав до табору відпочину влітку… можна провести час або із сім’єю, або з друзями (61%); нічого сумного в цьому немає;обов’язкого поїду в наступному році; вдома може бути краще; влаштувати свій табір на пікніку; поїду в інше місце;
Номер слайду 18
Немає близького друга… можу спілкуватися не тільки з однією людиною; є батьки, які мені замінять всіх; не потрібно здаватися, треба продовжувати пошуки; можна пограти з телефоном або почитати;намагатися знайти друга;згодом він з’явиться; радіти тому, що є “не близький друг”;він може бути вже поряд; радіти, що в тебе є мама, яка завжди тебе вислухає… запитай інших, чому вони з тобою не дружать тощо.
Номер слайду 19
ПРОЕКТУВАННЯ СИТУАЦІЇ {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЖИТТЄВА СИТУАЦІЯЯКА РАДІСТЬ?Друг переїжджає в інше місто…Немає радостіОтримав погану оцінку на уроці…Немає радостіНе поїхав до табору відпочинку влітку…Немає радостіДізнався про втрату друга …Немає радостіНа день народження не отримав подарунок, про який мріяв…Немає радості
Номер слайду 20
ВИСНОВОК Радіти життю означає шукати джерела радості, до того ж, якщо подивитися на ситуацію з іншого боку, завжди знайдеться привід посміхнутися. Навчилися діти і ще одному життєвому мистецтву – пам’ятати, що у кожній людині, навіть якщо вона це ретельно приховує, є гарні риси, але щоб побачити красу чужої душі, треба безмірно в неї вірити. А ви вмієте грати у радість?
Номер слайду 21
Я ніколи не вважала, що необхідно заперечувати існування труднощів, страждань і зла. Я тільки думала, що набагато краще йти назустріч невідомому бадьоро й радісно. Е. Портер