Презентація "Мистецтво 10 клас. «Мистецтво американського культурного регіону. Музичне мистецтво США. Національна музика США»"

Про матеріал
Різноманітні види і форми афроамериканської музичної культури. Формування та розвиток блюзу і джазу. Легенди блюзу. Легенди джазу. Співаки, які увійшли в історію музичного мистецтва світу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мистецтво 10 клас. Мистецтво американського культурного регіону. Музичне мистецтво США. Національна музика США

Номер слайду 2

Мистецтво американського культурного регіону. Своєрідність різних видів мистецтва американського культурного регіону, які обумовлені їх історичними, соціально-політичними та етнічними особливостями, краще всього розглядати на прикладі мистецтва Сполучених Штатів Америки. 

Номер слайду 3

Мистецтво американського культурного регіону. Головними факторами, що вплинули на формування національної ідентичності США, були принципи, що покладені до Декларації Незалежності, релігійна філософія — протестантська етика і пуританська мораль, ідеї свободи і демократії, а також строкатий етнічний склад країни, де кожна нація зберігала культурні традиції своєї батьківщини.

Номер слайду 4

Мистецтво американського культурного регіону. Створення мистецтва США відбувалося на основі синтезу не тільки різних національних, але й расових культур — американських індіанців, народів Африки, іммігрантів з Європи, а пізніше і переселенців із країн Азії (Ізраїлю, Іраку, Сирії, Туреччини, В'єтнаму та іншіх). Саме це зіграло важливу роль у розвитку національної самосвідомості молодої держави, формуванні її нових культурних принципів, пріоритетів, громадської думки і особливо художніх традицій різних видів мистецтва. Зараз кінематограф, телебачення, музика США служать фундаментом світової масової культури.

Номер слайду 5

Музичне мистецтво США. Національна музика СШАПоміркуємо разом. Що ви знаєте про музичні напрямки США? Чи вплинула багатонаціональна музика США на музичний світ Європи? Наведіть приклади. Без музики земля — порожній, недобудований будинок, у якому ніхто не живе. Людвіг Тік, німецький поет

Номер слайду 6

Музичне мистецтво США. Національна музика СШААмериканський репер Жак Вебстер (Трейвіс Скотт)Індіанський вуличний музикант у США

Номер слайду 7

Музичне мистецтво США. Національна музика СШАДжазовый ансамбль Bolden Band (1905)У жодній країні світу музичний фольклор не відрізняється такою строкатістю, як у Сполучених Штатах Америки. Саме тут виявляються особливості тих етнічних груп, що утворюють багатонаціональне населення США, які, якщо судити про мову, побут, суспільний устрій, повністю асимілювалися і створили загальноамериканські традиції.

Номер слайду 8

Музичне мистецтво США. Національна музика СШАТаким чином, національна музика США ґрунтується на музичних традиціях, принесених із Європи, Африки, пізніше Азії, а також на музичних традиціях американських індіанців. Усі ці культури асимілювали одна в одну і створили нову музичну культуру, нові, до цього не існуючі музичні напрямки, які згодом поширилися у всьому світі. Джаз-бенд з Нового Орлеану, 2005 р.

Номер слайду 9

Для допитливих. З історії музики корінних американських індіанців. Музика американських індіанців збереглася тільки в резерваціях. Вона відрізнялася одноголоссям, пентатонічним складом, звуконаслідуванням голосам у природі. Музичні інструменти індіанців — флейти, свистки, барабани, тріскачки.

Номер слайду 10

Для допитливих. З історії музики корінних американських індіанців. Пентатоніка (від грец. «pente» — «п'ять» і «tonos» — «звук») — звукова система, лад, що має 5 звуків різної висоти у межах октави. Пентатоніка широко представлена як у сучасній, так і у народній музиці. Вона характерна для традиційної музики країн Далекого Сходу, Африки, Індії, індіанців, а також для багатьох європейських народів, наприклад, зустрічається у ірландській фолк-музиці, звідки вона перейшла до американського кантрі. Сліди пентатоніки зустрічаються і у деяких українських піснях (особливо в так званих календарних обрядових піснях). Також звукоряд цього типу широко використовується у сучасній рок-музиці, поп-музиці та блюзі. У важкій рок-музиці близько половини гітарних рифів і соло граються за гамою пентатоніки.

Номер слайду 11

Для допитливих. З історії музики США (музика вихідців із країн Європи)Американська музична культура, як і американська нація в цілому, — явище відносно молоде. З самого початку свого формування (з XVII ст.) вона була пов'язана зі спадщиною Європи, перш за все з Великою Британією. Пуританська мораль колоністів (вихідців з Великої Британії) не давала розвиватися світським жанрам, дозволяючи лише спів псалмів, пізніше релігійні гімни, які масово співали і поза церквою на релігійних зібраннях (до 20 тисяч осіб), що поклало початок виникненню і духових оркестрів.«Болгарський Балканський оркестр» - заснований у 1915 році в Стілтоні, штат Пенсільванія. Більшість його учасників були з Прилепу, Македонія.

Номер слайду 12

Для допитливих. З історії музики США (музика вихідців із країн Європи)У період утворення держави США (1776 р.) особливого поширення набули патріотичні пісні («Янки Дудль», «Зоряно-смугастий прапор», «Слався, Колумбіє» та інші). Поступово музика міцно ввійшла до повсякденного життя — набуло популярності домашнє музикування: концерти салонного характеру, танці. Кадры из фильма Янки Дудл Денди 

Номер слайду 13

Для допитливих. З історії музики США (музика вихідців із країн Європи)У кінці XVIII ст. відбулося формування американської професійної музики. У XIX ст. з'явився ряд симфонічних оркестрів. У 1883 р. відкрилася «Метрополітен-опера» в Нью-Йорку, потім з'явилися свої оперні театри в Чикаго, Новому Орлеані, Бостоні та інших містах. Характерною особливістю музичного мистецтва Північної Америки початку XX ст. залишалося змішування різних стилів, використання народних мотивів.«Метрополітен-опера» в Нью-Йорку

Номер слайду 14

Музичне мистецтво СШАВажливою складовою в музичному мистецтві США є різноманітні види і форми афроамериканської музичної культури. Саме африканці, які були вивезені до Нового Світу в XVII — на початку XIX ст. й там стали рабами, мали значний вплив на музичну культуру країни. Вони відкрили в музичному мистецтві США нову емоційну сферу.«На святі» Художник невідомий

Номер слайду 15

Музичне мистецтво СШАНа новому громадському і культурному ґрунті вони створили нові види музичної творчості, які набули значення загальноамериканського музичного мистецтва і, починаючи з середини ХХ ст., досягли рівня класичних зразків світового музичного фольклору. Спірічуел, регтайм, блюз, джаз-банд, суінга і сучасний джаз поступово увійшли до американської та європейської музичной культури.

Номер слайду 16

Музичне мистецтво США. Спірічуел. Благання до Бога - Спірічуелс«Для тих, хто чув негритянські спірічуел, немає ні найменшого сумніву в тому, що народне мистецтво Америки досягло в них свого вищого висловлювання. Ці пісні є найзначнішим досягненням музичної Америки, створіннями, гідними стати на одному рівні з видатними зразками світової музичної культури», — вважав американський фольклорист Алан Ломакс.

Номер слайду 17

Музичний напрямок фольклору — спірічуел — це духовні пісні афроамериканців, з типовим для фольклорної балади простим сюжетом, з синкопованим ритмом. Це колективна імпровізація, характерна ритміка з яскраво вираженою поліритмією, нетемперованими акордами, особливою емоційністю, неповторною барвистою своєрідністю, зі стилістичними рисами американських пуританських гімнів, що виникли на англо-кельтській основі. Спірічуел мають структуру «запитання — відповідь» у діалозі проповідника з прихожанами. Найчастіше спів супроводжувався плесканням у долоні, тупанням, рідше — танцями. Музичне мистецтво США. Спірічуел

Номер слайду 18

Музичне мистецтво США. СпірічуелІнтонації спірічуел із характерним тонким варіюванням неможливо записати, навіть якщо виконавець — тільки один співак. А коли співають кілька людей разом, то спроба передати цей ефект є просто безнадійною. Виконавці хору дають повну свободу своїй фантазії, вступаючи і зупиняючись за бажанням і вводячи нове звучання, що утворює гармонію. При цьому завжди зберігається дивовижна точність ритму.

Номер слайду 19

Бажано подивитися і послухати (за вибором учителя)Знайдіть в Інтернет-ресурсі відеокліпи: Госпел-хор «Чікаго спірічуел»;Джазова співачка Тєкора Роджерс;Louis Armstrong — Nobody Knows the Trouble I've Seen.

Номер слайду 20

Музичне мистецтво СШАПісні спірічуел значно вплинули на зародження, формування та розвиток блюзу і джазу, багато з них до цього часу використовуються джазовими музикантами як теми для імпровізацій. Найбільш популярні серед джазменів — це «Swing Low, Sweet Chariot», «Go Down, Moses», «Nobody Knows The Trouble I've Seen», а тема «When The Saints Go Marching In» просто є гімном традиційного джазу (диксиленду).

Номер слайду 21

Музичне мистецтво США. Блюз«Блюзи на мене завжди справляли враження безмежно сумної музики... Це тому, що в блюзах гіркота не пом'якшена сльозами, а, навпаки, розлючена сміхом — абсурдним, суперечливим сміхом горя», — говорив американський поет, прозаїк, драматург, один із перших, хто винайшов нову літературну форму, — джазову поезію — Ленгстон Г'юз. Ленгстон Г'юз

Номер слайду 22

Блюз — це музична стихія, яка не має визначень і застиглих форм, над якою не владний час, це невичерпне джерело натхнення, пошук самовираження і свободи. За допомогою гітари і банджо музиканти блюзу виражають стан своєї душі, всі відтінки її переживань, особливо коли їй сумно. Музика і текст у блюзі імпровізуються і відбувається діалог вокаліста й інструментів. Особливого забарвлення ця музика набуває завдяки поєднанню принципів європейської та африканської мелодики. Музичне мистецтво США. Блюз

Номер слайду 23

Бажано подивитися і послухати (за вибором учителя)Знайдіть в Інтернет-ресурсі відеокліпи та музику: Robert Johnson «Crossroad Blues»;«Modern Blues Band» — «Тайна (Блюз опадаючого листя)».

Номер слайду 24

Музичне мистецтво США. Легенди блюзу. Спочатку блюз був виключно афроамериканською музикою. Він склався з таких етнічних музичних напрямків афроамериканського суспільства як робоча пісня, спірічуел, холер і балади. Один із найбільш відомих блюзменів XX ст. співак, гітарист, автор пісень Роберт Джонсон (1911—1938). У кінці 1920-х — на початку 1930-х рр. він записав близько тридцяти пісень. Серед них пісня «Перехрестя» («Crossroad»), яка є обов'язковим номером у програмі блюзменів наступних поколінь. У деяких піснях Р. Джонсона: «Walking Blues» («Гуляє Блюз»), «Crossroad Blues» («Блюз перехрестя»), «If I Had Possession Over Judgement Day» («Володій я чимось під час Судного дня») блюз звучить, як справжній рок-н-рольний бенд. Усі пісні Р. Джонсона увійшли до колекції безсмертних блюзових стандартів, а сам співак залишився найпомітнішою, загадковою і легендарною фігурою у всій історії блюзу. Роберт Джонсон

Номер слайду 25

Американську співачку, одну з найбільш впливових виконавиць в історії джазу і блюзу — Бессі Сміт (1894—1937) — називали імператрицею блюзу. Її спів заворожував публіку. Новоорлеанський гітарист Денні Баркер говорив, що коли вона співала, в залі можна було почути звук падаючої шпильки. Музичне мистецтво США. Легенди блюзу. Бессі Сміт

Номер слайду 26

Музичне мистецтво США. Легенди блюзу. Б. Сміт залишила велику музичну спадщину. Вона зверталася до різних жанрів — від водевільних пісеньок до блюзів, які вона співала потужним контральто, посиленим величною манерою виконання. Жоден із наслідувачів співачки так і не зміг повторити її манеру виконання. Особливо важливі для розуміння блюзу і величезного значення Бессі в його історії — ті з них, які вона записала з Луї Армстронгом і Джо Смітом.

Номер слайду 27

Музичне мистецтво США. Легенди блюзу. Бі Бі Кінг (справжнє ім'я Райлі Бен Кінг) (1925—2015) американський блюзовий гітарист, співак, автор пісень, якого шанувальники називають королем блюзу. Витончений стиль гітарного соло, заснований на плавному бендінзі і блискучому вібрато музиканта (періодичні зміни висоти, сили (гучності) або тембру музичного звуку або співу) вплинули практично на кожного послідовника електрогітарного блюзу. Бі Бі Кінг мав славу найбільш шанованого, успішного блюзмена не тільки в США, але і в усьому світі. За результатами опитування, проведеного в 2011 р. журналом Rolling Stone, він знаходиться на 6-му місці в списку «100 кращих гітаристів усіх часів». Однією з його найбільш знаменитих композицій є «The Thrill Is Gone». Бі Бі Кінг

Номер слайду 28

Бажано подивитися і послухати (за вибором учителя)Знайдіть в Інтернет-ресурсі відеокліпи та музику: Louis Armstrong & Bessie Smith — Cold In Hand Blues;Bessie Smith — Taint Nobodys Business If I Do;BB King — The Thrill Is Gone.

Номер слайду 29

Музичне мистецтво США. Національна музика СШАОтже, блюз — це музичний напрям, який виник зовсім стихійно в середовищі американського народу і є істинно народною американською національною творчістю. Блюз багато в чому вплинув на сучасну популярну музику, особливо таких жанрів, як поп-музика, джаз, рок-н-рол, соул.? Чим блюз відрізняється від спірічуелів? Розкажіть про ваші враження від звучання цієї музики.

Номер слайду 30

Музичне мистецтво США. Джаз? Чи слухали ви джаз? До якого роду музики — серйозної чи легкої, академічної чи розважальної — належить джаз? Який він, джаз?Джаз — це виплеск енергії, яку накопичила Америка. Джордж Гершвін, американський композитор і піаніст

Номер слайду 31

Бажано подивитися і послухати (за вибором учителя)Знайдіть в Інтернет-ресурсі відеокліпи та музику: Louis Armstrong with Velma Middleton & His All Star. «Saint Louis Blues»;Duke Ellington and John Coltrane. «In a sentimental mood».

Номер слайду 32

Музичне мистецтво США. Джаз. Гарячий, запальний, пройнятий особливим ритмом, драйвом, здатний змусити будь-якого слухача танцювати. Але в той же час прохолодний, чуттєвий, той, що занурює в особливу емоційну атмосферу. Джаз виник як синтез блюзу і регтайму, але його головна відмінна риса — імпровізація виконання, що накладена на яку-небудь вибрану композицію. При цьому імпровізаційну партію може виконувати як один інструмент, так й кілька. Але обов'язково ці партії не повинні «заглушити» інші інструменти або голос соліста. Класичний новоорлеанський джаз

Номер слайду 33

Музичне мистецтво США. Джаз. Як правило, імпровізаційні партії виконують три інструменти: труба, кларнет і тромбон. Один із головних духових інструментів джазу, — саксофон. Фоном для них служать бас і ударні. Віртуозна вокальна імпровізація здійснюється специфічним джазовим способом — скетом — імпровізованим вокалізом, в якому голос використовується для імітації музичного інструмента без присутності у звуках смислового навантаження.

Номер слайду 34

Музичне мистецтво США. Легенди джазу. Луї Армстронг (1901—1971) — видатний джазовий музикант усіх часів, трубач, який мав свій живий стиль, винахідливість, віртуозність, музичну виразність і динамічне видовище. Вплив Л. Армстронга на американську музику неоціненний.

Номер слайду 35

Музичне мистецтво США. Легенди джазу. Елла Джейн Фіцджеральд (1917—1996) — джазова співачка, яку називали першою леді американської пісні та королевою джазу. Діапазон її голосу становив три октави (від D 3 до D 6), для виконання її манери були характерні чистота тону, бездоганна дикція, фразування та інтонація, а також майстерна імпровізація і використання скету. Протягом 59-річної кар'єри співачка записала понад 70 альбомів і продала більше 40 мільйонів копій своїх платівок, отримала 13 премій «Греммі», Національну медаль мистецтв та Президентську медаль Свободи.

Номер слайду 36

Музичне мистецтво США. Легенди джазу. Майлс Дейвіс (1926—1991) — один із найбільш інноваційних, впливових і шанованих музикантів ХХ ст. Він був центральною фігурою джазової музики з середини 40-х років ХХ ст., у тому числі бі-бопу, кул-джазу, хард-бопу, модального джазу і джаз-фьюжну.

Номер слайду 37

Музичне мистецтво США. Легенди джазу. Біллі Холідей (1915—1959) — вважається генієм імпровізації. Співачка перетворила композиції «Embraceable You, I'll Be Seeing You» і «I Cover the Waterfront» на відомі джазові стандарти, а її виконання «Strange Fruit» вважається одним із кращих в американській музичній історії.

Номер слайду 38

Бажано подивитися і послухати (за вибором учителя)Знайдіть в Інтернет-ресурсі відеокліпи та музику: Nat King Cole — Autumn Leaves;John Coltrane — My Favorite Things;Thelonious Monk — 'Round Midnight.

Номер слайду 39

Для допитливих. Вплив джазу на мозок людини. За результатами досліджень лікаря Роберта Заторре з Монреальського неврологічного інституту, що займається дослідженням впливу аудіоінформації на мозок, джаз є одним із найскладніших для сприйняття видів музики, що вимагають від мозку складної і напруженої роботи для простеження і аналізу гармонійних побудов і прогресій. Виконання джазу і особливо створення джазової імпровізації є для мозку складним завданням. Музична освіта та імпровізація як його частина є ефективними інструментами для підвищення інтелектуальних здібностей.

Номер слайду 40

Співаки, які увійшли в історію музичного мистецтва світу. Елвіс Арон Преслі (1935—1977) — американський співак і актор. У США його називали «королем рок-н-ролу». У співака більше, ніж у кого-небудь пісень (149), які потрапляли до «гарячої сотні» хіт-парадів «Біллборд». Е. Преслі посідає 3-тє місце серед найвидатніших виконавців усіх часів і народів і найвидатніших вокалістів за версією журналу Rolling Stone. За життя співак отримав 3 нагороди «Grammy». У світі продано понад мільярд платівок. У США було випущено 150 альбомів Е. Преслі, які досягли золотого, платинового і мультиплатинового статусу.

Номер слайду 41

Бажано подивитися і послухати (за вибором учителя)Знайдіть в Інтернет-ресурсі відеокліпи та музику: Elvis Presley — Blue Suede Shoes 1956;Elvis Presley — Live 1977 — Last Concert.

Номер слайду 42

Співаки, які увійшли в історію музичного мистецтва світу. Американський естрадний співак, актор, кінорежисер, продюсер і шоумен Френк Сінатра (1915—1998) є легендою не тільки музичного світу, а й кожного аспекту американської культури. Це символ американського суспільства. Одинадцять разів він ставав лауреатом премії «Grammy». Славився романтичним стилем виконання пісень і «оксамитовим» тембром голосу. Пісні в його виконанні увійшли до класики естради і стилю свінг і стали найяскравішими зразками естрадно-джазової манери співу «крунінг». Ф. Сінатра записав близько 100 популярних дисків-свінглів, виконав усі найвідоміші пісні видатних композиторів США — Д. Гершвіна, Кола Портера та І. Берліна. У 1997 р. йому була присуджена найвища нагорода США — «Золота медаль Конгресу».

Номер слайду 43

Співаки, які увійшли в історію музичного мистецтва світу. Крім музичного тріумфу, Ф. Сінатра був і успішним кіноактором, найвищою точкою його кар'єри став «Оскар» за кращу чоловічу роль другого плану. За своє життя Ф. Сінатра знявся більш ніж у 60 кінофільмах.

Номер слайду 44

Бажано подивитися і послухати (за вибором учителя)Знайдіть в Інтернет-ресурсі відеокліпи та музику: Frank Sinatra — My way.

Номер слайду 45

Співаки, які увійшли в історію музичного мистецтва світу. Майкл Джозеф Джексон (1958—2009) удостоєний звання «Самого успішного артиста всіх часів», відомий як король поп-музики, автор пісень, музичний продюсер, аранжувальник, танцюрист, хореограф, сценарист, підприємець. Першу свою нагороду «Grammy» за пісню «ABC», яку виконувала «The Jackson Five», Майкл Джексон отримав у 14 років. Він володар 15 премій «Grammy», 700 нагород, із них 372 — музичні, інші — за благодійну діяльність (нагороджений «За видатний внесок у світову культуру»). Сотні мільйонів доларів він вніс до 39 благодійних організацій, які підтримував, і мав власний фонд «Heal the World»).

Номер слайду 46

Співаки, які увійшли в історію музичного мистецтва світу. На рахунку співака 25 рекордів Гіннесса. Власне М. Джексон тільки в 2000 р. був згаданий в Книзі рекордів 10 разів, поставивши рекорд за кількістю рекордів Гіннесса на рік. Нагороджений (посмертно) «Премією Муз-ТВ 2010» за величезний внесок у світову музичну індустрію.

Номер слайду 47

Бажано подивитися і послухати (за вибором учителя)Знайдіть в Інтернет-ресурсі відеокліпи та музику: Michael Jackson — Thriller;Альбоми «Off the Wall», «Bad», «Dangerous», «HIStory».

Номер слайду 48

Співаки, які увійшли в історію музичного мистецтва світу. Мадонна (повне ім'я: Мадонна Луїза Вера Чукчонне, 1958 р. н.) співачка, танцівниця, кіноактриса, продюсерка, режисерка, активістка добродійних та правозахисних організацій. За даними Книги рекордів Гіннесса, її вважають найбільш успішною артисткою всіх часів. «Time», оцінивши вплив Мадонни на сучасну музику, включив співачку до списку 25 жінок минулого століття, які мають найбільшу владу. Світові продажі її альбомів перевищили 300 мільйонів екземплярів. За головну роль у кіномюзиклі «Евіта» Мадонна виборола премію «Золотий глобус» (1996 р.). Вона знялася в більш ніж двадцяти фільмах. Перший фільм, де Мадонна була режисером, — це «Бруд та мудрість». Вона має багато нагород: 2 «Золотих глобуси», 20 статуеток «MTV Video Music Awards» і 7 премій «Grammy».

Номер слайду 49

Бажано подивитися і послухати (за вибором учителя)Знайдіть в Інтернет-ресурсі відеокліпи та музику: Madonna — Don't Tell Me;Madonna — Live To Tell;Madonna — La Isla Bonita.

Номер слайду 50

Домашнє завдання. Які сучасні американські виконавці та музичні гурти подобаються саме вам? Які жанри вони використовують у своїй творчості? Розкажіть про них і їх музику. Чим саме вони вам подобаюся?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Шевчун Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тесленок Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Havryliv Maria
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Havryliv Maria
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
22903
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку