Теми уроків1. Поняття “ Інструкція ”. Написання правил “ Поведінка в осінньому лісі ”2 - 3. Робота з деформованим текстом. Упорядкування частин тексту з опорою на ілюстративний матеріал.4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом.5. Складання інструкції “ Як зробити рамку для фотографії ”.6. Написання листа.7. Написання запрошення або привітання.8. Навчальний переказ.
ІІ семестр9. Написання переказу за колективно складеним планом.10. Складання тексту за поданим початком, кінцівкою та ілюстраціями.11. Письмовий переказ.12. Складання тексту – опису “ Соняшник ”.13. Написання переказу за колективно складеним планом.14. Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки.15. Складання висловлювання на основі вражень від прочитаного твору. Усний твір.16. Складання привітання до Дня матері.17. Складання розповіді на тему “ Мої літні канікули “.
Методика роботи над переказом. Визначення мети. Читання тексту вчителем. Бесіда (за питаннями до тексту). Читання тексту учнями. Підбір назви. Поділ тексту на абзаци. Складання плану. Орфографічна підготовка. Лексична підготовка. Усний переказ. Повторне читання тексту вчителем. Написання переказу. Самоперевірка.
Їжак Борі і Дмитрикові подарували їжака. Діти дуже любили його. Настала осінь. Їжак раптом зник. Хлоп'ята бігали, шукали їжака, але все даремно. Садівник повів дітей у садок і показав їм горбик землі між кущами. Він розповів хлопчикам, що їжак вирив собі ямку, натягав до неї трави і заліз у нірку. Тепер він спить, а прокинеться навесні. Якщо їжака розбудити, він захворіє. Діти послухали садівника і терпляче чекали весни.