Розробка уроку з української мови в 3 класі "Рід іменників"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови в 3 класі на тему : "Рід іменників" містить в собі два види диктантів
Перегляд файлу

Тема: Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній

 

Мета: ознайомити учнів з новими поняттями: «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід»; розвивати вміння розрізняти рід іменників; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати культуру писемного мовлення.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: електронна фізкультхвилинка, зображення для малюнкового диктанту, табличка, картки для гри «Лото».

Хід роботи:

 

І.  Організаційний момент

1. Перевірка готовності до уроку

 

ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Лото» Фронтальне опитування
- Що таке іменник?
- Які іменники називаються власними?(прізвища, імена, по батькові людей, клички тварин, назви країн, міст, сіл; пишуться з великої літери)

- Як вони пишуться?
- Які іменники називаються загальними? (назви, що даються багатьом предметам)
- Як вони пишуться?

2. Каліграфічна хвилинка

- Розгадайте загадки та пропишіть цілий рядок цих слів.

- По дроту ходить, пітьму розгонить.(електричка)

- Не має рота й язика, на цілий день не замовкає: воно говорить і співає, танцюй собі, коли співає. (радіо)

- Запишіть каліграфічно.

- Визначте рід цих іменників
3. Малюнковий диктант
Ковзани, метелик, лижі, санчата, горобина, кукурудза, ведмідь.

 

ІІІ.  Повідомлення теми, мети уроку

1.Творча робота

— Утворіть словосполучення прикметника чудовий з іменниками день, квітка, плаття.

(Чудовий день, чудова квітка, чудове плаття)

— Чому закінчення прикметника змінилося? (Тому що іменники різні.)

— Яким словом можна замінити іменник день? (Він)

— Яким словом можна замінити іменник квітка? (Вона)

— Яким словом можна замінити іменник плаття? (Воно)

— Це слова - помічники, які допоможуть вам навчитися визначати рід іменників.

 

ІV.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота за вправою 304 с. 127

- Спиши вставляючи замість крапок слова мій, моя, моє, він, вона, воно.

— Випишіть імена хлопчиків, а потім — імена дівчат, додаючи слова він, мій; вона, моя.

2.  Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 128)

— Якого роду бувають іменники?

— Як визначити рід іменника?

3.  Розподільний диктант

- В перший стовпчик запишіть слова чоловічого роду, в другий – жіночого, в третій – середнього.

Ведмедик, іграшка, вікно, лялька, хустина, олівець, ручка, перо, зошит, книжка, пенал, серце, електрика, малюнок, блюдце, стіл, поле, Івась, Оленка, дядько, небо, пиріг, панчоха.

- Поставте закінчення в іменниках за зразком.(зразок на с. 129)

4. Фізкультхвилинка (електронна)

 

V.  Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.Робота з вправою 305 с. 128

- Кого так називають – осіб чоловічої чи жіночої статі?

- Наведіть ще подібні приклади.

- А так кого називають?

 

2.  Словникова робота. Робота з анаграмами

- Зверніть увагу на ці слова

- Прочитайте слова, дотримуючись правильної вимоги.

- Прочитайте іменники чоловічого, жіночого роду.

-  Прочитайте назви істот, неістот.

- Прочитайте слова вжиті в множині.
шкарпетки
панчохи
лялька

Іграшка

Хустина

Олівець
 

VІ. Підсумок уроку

— Якого роду можуть бути іменники?

— За допомогою яких слів можна визначити чоловічий, жіночий, середній рід іменника?

 

VІІ. Домашнє завдання

 

Вправа 307, с. 111. с. 129,с. 128 правило.

docx
Додав(-ла)
Цикова Алена
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
1074
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку