Черкаська ЗОШ I – IIIступенів
Тема уроку з української мови:
«Закріплення навичок
правопису загальних і власних іменників. Велика буква у власних іменниках»
/3 клас /
Вчитель:
Плясецька
Світлана Миколаївна
Мета: закріплювати знання учнів про правопис власних і загальних іменників, збагачувати їхній активний словник; розвивати пізнавальну активність, зв̕ язне мовлення; пробуджувати інтерес до історії свого селища; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: таблиця, карта України, портрет Лесі Українки, слайди про Черкаське, картки для індивідуальної роботи.
Зміст уроку
Продзвенів уже дзвінок,
Всіх на кличе на урок,
Тож і ми часу не гаймо,
Мову рідну всі вивчаймо.
А гостей наших вітаймо:
«Добрий день!»
II.Актуалізація опорних знань учнів.
А) Фронтальне опитування
- Що називається іменником?
- На які питання відповідають іменники, що є назвами істот?
- На які питання відповідають іменники, що є назвами неістот?
- Як пишуться власні іменники?
- Як пишуться загальні іменники?
- Які іменники відносяться до чол., жін..,сер. роду?
Б)Гра – конкурс ( робота в групах) «Хто більше»
1 ряд – власні назви, чол. рід ( Денис, Ігор, Донбас, Василько, Орлик,Донецьк)
2 ряд – власні назви,жін. рід ( Валентина, Самара, Оля, Мурка, Лиска)
3 ряд – загальні назви, сер.рід ( село, весло, сонце, вікно, завдання)
III.Каліграфічна хвилинка.
УуУкукецьїнкрра
Україна українець українка
IY. Повідомлення теми й мети уроку.
*Чому одні назви предметів ми пишемо з маленької букви, а інші – з великої?
В одній мовній країні Словенії проживали брати – іменники. Одного разу вони засперечалися:
За порадою вони звернулися до Мудрої Сови, яка в цей час нудьгувала на дереві.
Подумала Сова і промовила:
З того часу і повелося: власні іменники пишуться з великої букви, а загальні – з маленької.
об̕ єднати парами і записати у зошит слова:
дівчинка, Донецьк, ріка, Карпати, місто, Дружок,гори, собака, Оленка, Дністер.
Фізкультхвилинка (музична)
Ми і вчились , і трудились,
І напевно вже стомились.
Тож давайте для розрядки
Зробим кілька вправ зарядки.
Раз – підняли руки вгору,
Два – нагнулися додолу,
Три – крутнулись вправо, вліво,
На «чотири» враз присіли.
Похитали головою,
Ще й притупнули ногою,
Пальчиками повертіли
І за парти тихо сіли.
3)Робота з підручником впр. 33
Баркарола – музичний твір.
Імпровізувати – робити щось без попередньої підготовки.
Y. Творче застосування набутих знань.
А) Перегляд слайдів «Моє селище»
Б) Твір – мініатюра «Моє Черкаське»
Я живу в ……… . Біля селища протікає …… . Найгарніша його вулиця ….. .
А навколо зеленіють …… . Найбільше селище прикрашають ….. .
(зачитування твору учнями 2-3)
YI.Підсумок уроку
Гра «Хто більше»
Вчитель демонструє портрети відомих людей, а діти називають їх і їх вид діяльності.
Робота з індивідуальними карточками
YII. Домашнє завдання
1 група – впр.34 2 група – впр.35