20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Урок"«Закріплення навичок правопису загальних і власних іменників. Велика буква у власних іменниках»

Про матеріал
Цікавий матеріал для закріплення теми, а робота в парах і групах допоможе дітям краще його засвоїти
Перегляд файлу

 

Черкаська ЗОШ IIIIступенів

 

 

 

Тема уроку з української мови:

«Закріплення навичок

правопису загальних і власних іменників. Велика буква у власних іменниках»

/3 клас /

 

Вчитель:

Плясецька

Світлана Миколаївна

 

 

 

 

 

Мета: закріплювати знання учнів про правопис власних і загальних іменників, збагачувати їхній активний словник; розвивати пізнавальну активність, зв̕ язне мовлення; пробуджувати інтерес до історії свого селища; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиця, карта України, портрет Лесі Українки, слайди про Черкаське, картки для індивідуальної роботи.

Зміст уроку

  1. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Всіх на кличе на урок,

Тож і ми часу не гаймо,

Мову рідну всі вивчаймо.

А гостей наших вітаймо:

«Добрий день!»

II.Актуалізація опорних знань учнів.

А) Фронтальне опитування

- Що називається іменником?

- На які питання відповідають іменники, що є назвами істот?

- На які питання відповідають іменники, що є назвами неістот?

- Як пишуться власні іменники?

- Як пишуться загальні іменники?

- Які іменники відносяться до чол., жін..,сер. роду?

Б)Гра – конкурс ( робота в групах) «Хто більше»

1 ряд – власні назви, чол. рід ( Денис, Ігор, Донбас, Василько, Орлик,Донецьк)

2 ряд – власні назви,жін. рід ( Валентина, Самара, Оля, Мурка, Лиска)

3 ряд – загальні назви, сер.рід ( село, весло, сонце, вікно, завдання)

III.Каліграфічна хвилинка.

УуУкукецьїнкрра

Україна українець українка

  • Чому перше слово записане з великої літери, а інші з маленької?
  • Звукові моделі слів ( для сильніших дітей)

IY. Повідомлення теми й мети уроку.

  • На сьогоднішому уроці ми поглибимо знання про правопис власних і загальних іменників, дізнаємося про історію створення нашого селища.
  1. Слухання казки «Брати – іменники»

*Чому одні назви предметів ми пишемо з маленької букви, а інші – з великої?

В одній мовній країні Словенії проживали брати – іменники. Одного разу вони засперечалися:

  • Я дуже важливий – каже вищий брат.
  • Ні, я важливіший! – не здавався нищий.
  • Ні, я!
  • Ні, я!

За порадою вони звернулися до Мудрої Сови, яка в цей час нудьгувала на дереві.

Подумала Сова і промовила:

  • Ти менший на зріст, тобі під силу давати назви загальним предметам. Тебе всі писатимуть з маленької букви. А ти, - вказала на вищого,- трішки вищий за зростом удався, тебе всі писатимуть з великої букви. Твоє завдання давати предметам власні імена.

   З того часу і повелося: власні іменники пишуться з великої букви, а загальні – з маленької.

  1. Завдання: (робота в парах)

об̕ єднати парами і записати у зошит слова:

дівчинка, Донецьк, ріка, Карпати, місто, Дружок,гори, собака, Оленка, Дністер.

Фізкультхвилинка (музична)

Ми і вчились , і трудились,

І напевно  вже стомились.

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз – підняли руки вгору,

Два – нагнулися додолу,

Три – крутнулись вправо, вліво,

На «чотири» враз присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою,

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

3)Робота з підручником впр. 33

  • Словникова робота

Баркарола – музичний твір.

Імпровізувати – робити щось без попередньої підготовки.

  • Прочитайте текст (чит.  учень)
  • Ким була Леся Українка?
  • Що цікаве з її біографії ви знаєте?
  • Чому Леся не стала композитором?
  • Списати перший абзац тексту, підкреслити власні назви імен.

Y. Творче застосування набутих знань.

А) Перегляд слайдів  «Моє селище»

Б) Твір – мініатюра «Моє Черкаське»

Я живу в ……… . Біля селища протікає  ……  . Найгарніша його вулиця ….. .

А навколо зеленіють  …… . Найбільше селище прикрашають ….. .

(зачитування твору учнями 2-3)

YI.Підсумок уроку

Гра «Хто більше»

Вчитель демонструє портрети відомих людей, а діти називають їх і їх вид діяльності.

Робота з індивідуальними карточками

YII. Домашнє завдання

         1 група – впр.34    2 група – впр.35

 

docx
Додано
3 квітня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку