Презентація "Модифікаційна мінливість"

Про матеріал
Презентація до уроку по темі "Модифікаційна мінливість" містить інформацію для: - організації роботи учнів в групах - проведенню гри брейн-ринг «Спадкова ознака чи модифікація» - проведенню лабораторного дослідження
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Генотип Умови довкілля. Фенотип Модифікаційна мінливість

Номер слайду 2

Модифікаційна мінливість як наслідок взаємодії генотипу та умов довкілля

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Ступінь прояву спадкових ознак. Ступінь прояву спадкової ознаки залежить від середовища існування1. Розгляньте малюнок. Перед вами рослина стрілолист, яка розвивається в умовах різних середовищ. 2. Визначте середовища зростання стрілолисту.3. Визначте модифікацію, яка сформувалася під впливом даних середових.4. Сформулюйте висновок про залежність формування модифікації від середовища існування.

Номер слайду 5

Ступінь прояву модифікацій. Ступінь прояву модифікації залежить від інтенсивності і тривалості дії певного екологічного фактору на організм. Рачок артемія 1. Розгляньте малюнок. Перед вами організми, які розвивалися за різних умов середовища. 2. Визначте модифікації, які зазнали змін та їх причини.3. Сформулюйте висновок про залежність формування модифікації від тривалості та інтенсивності дії екологічного фактора середовища на організм.

Номер слайду 6

F1+=чи. Успадкування модифікацій. Модифікації не успадковуються1. Розгляньте малюнок. Перед вами організми - миші, які зазнали модифікації. Їх позбавили хвостів. 2. Визначте: чи будуть дані модифікаціі успадковані їх нащадками?3. Сформулюйте висновок про успадкування модифікацій.

Номер слайду 7

Тривалість існування модифікацій. Модифікації можуть зникати протягом життя особини, якщо припиняється дія фактору, що їх спричиняє1. Розгляньте малюнок. Перед вами організми, в різні періоди свого життя. 2. Визначте модифікаціі та причини їх зміни впродовж життя людини.3. Сформулюйте висновок про збереження модифікацій упродовж життя організмів.

Номер слайду 8

Тривалість існування модифікацій. Модифікації, які виникли на ранніх етапах індивідуального розвитку, можуть зберігатися протягом усього життя особини1. Розгляньте малюнок. Перед вами діти хворі на рахіт. 2. Що ви знаєте про дане захворювання.3. Чи зміниться набута модифікація протягом життя організму?4. Сформулюйте висновок про збереження модифікацій, які виникли на початкових етапах розвитку, протягом усього життя.

Номер слайду 9

Значення модифікацій. Модифікації забезпечують пристосування до змінних умов середовища життя1. Розгляньте малюнок. Перед вами організми, які розвивалися за різних умов. 2. Що є причиною модифікаційних змін? Яке це має значення в житті організмів?3. Сформулюйте висновок про роль модифікацій в житті організмів.

Номер слайду 10

Підсумовуючи сказане1. Ступінь прояву спадкових ознак залежить від середовища2. Ступінь прояву модифікації залежить від інтенсивності і тривалості дії певного екологічного фактору на організм3. Модифікації не успадковуються4. Модифікації можуть зникати протягом життя особини, якщо припиняється дія фактору, що їх спричиняє5. Модифікації, які виникли на ранніх етапах індивідуального розвитку, можуть зберігатися протягом усього життя особини6. Модифікації забезпечують пристосування до змінних умов середовища життя

Номер слайду 11

Спадкова ознака чи модифікація?

Номер слайду 12

1. Трутень 2. Матка 3. Робоча бджола (самець) Касти медоносної бджоли. Спадкова ознака чи модифікація?

Номер слайду 13

1. Трутень 2. Матка 3. Робоча бджола (самець) Касти медоносної бджоли. Спадкова ознака чи модифікація?

Номер слайду 14

Спадкова ознака чи модифікація?Карта температурних порогів в різних частинах тіла горностаєвих кроликів

Номер слайду 15

Формування модифікації у горностаєвих кроликів. Природні умови. Підвищена температуралід

Номер слайду 16

Спадкова ознака чи модифікація?

Номер слайду 17

Спадкова ознака чи модифікація?Квазімодо – Горбун. Персонаж роману В. Гюго«Собор Паризької Богоматері»"Величезна голова, вкрита рудою щетиною; величезний горб між лопатками й другий, що врівноважував його, — на грудях; стегна настільки вивихнуті, що ноги його могли сходитися тільки у колінах... широкі ступні, страхітливі руки""Важко описати цей чотиригранний ніс, рот, схожий на підкову, крихітне ліве око, майже закрите щетинистою рудою бровою, у той час як праве зовсім зникало під величезною бородавкою ...«... Це була якась кутаста, рухлива грудочка, утиснутий у полотняний мішок ... З мішка стирчала голова. Голова ця була потворна. Особливо звертали на себе увагу копиця рудих волос, одне око, рот і зуби.»

Номер слайду 18

Спадкова ознака чи модифікація?Сколіоз - це викривлення хребта бокового характеру

Номер слайду 19

Норма реакції – межі модифікаційної мінливості ознаки

Номер слайду 20

Варіаційний ряд – послідовність кількісних показників певного варіанта (варіант), розміщених у порядку зростання чи зменшення

Номер слайду 21

Варіаційна крива – графічне зображення кількісних показників мінливості певної ознаки

Номер слайду 22

ЛАБОРАТОРНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ 3 Тема. Дослідження мінливості у рослин і тварин. Мета: дослідити модифікаційну мінливість у рослин і тварин, набути умінь побудови варіаційного ряду та варіаційної кривої; навчитися за варіаційним рядом і варіаційною кривою характеризувати норму реакції ознаки

Номер слайду 23

4. Визначте середню величину ознаки за формулою:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}M = ∑ (V1·p) + (V2·p) + … + (V 15·p),n{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}M = М = ________

Номер слайду 24

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ варіанти 123456789101112131415161718 Довжина листка, V               Частота прояву, p               3. Порівняйте довжину всіх 30 листків. Визначте варіанти даної ознаки від найменшої до найбільшої і частоту прояву ознаки. Дані занесіть до таблиці:

Номер слайду 25

Побудова варіаційного ряду. Довжина, мм0 5 4 3 2 1 6 Варіанта ознаки 7 8 910 11 12 13 14

Номер слайду 26

Побудова варіаційної кривоїЧастота вияву ознаки0 5 4 3 2 1 6 Довжина листка, мм 7 8 910 11 12 13 14

Номер слайду 27

Домашнє завдання. Опрацювати § 352. Завершити лабораторне дослідження 33. Підібрати пари прикладів: - спадкова ознака – модифікація - ознаки з вузькою та широкою нормою реакції

Номер слайду 28

Знання біології!!!Спадкова ознака чи модифікація?

pptx
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
18 травня 2020
Переглядів
3796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку