Урок "Слухати та сприймати слова правди"

Про матеріал
Урок з предметів духовно-морального спрямування. Мета уроку донести до учнів необхідність не тільки слухати Слово Боже, але і виконувати його, пояснити вплив слова правди на нашу поведінку; виховувати відповідальність за свої вчинки, розуміння наслідків свого вибору у житті; розвивати в учнів розуміння, уважність до Слова Божого як найвищої мудрості. Методи роботи: тести, ребуси, загадка, мікрофон, закінчи прислів'я, робота з Біблією.
Перегляд файлу

Тема: Слухати та сприймати слова правди

 

Мета: - навчати учнів не тільки слухати Слово Боже, але і виконувати його,  

      пояснювати вплив слова правди на нашу поведінку;

  • виховувати відповідальність за свої вчинки, розуміння наслідків свого вибору у житті;
  • розвивати в учнів розуміння, уважність до Слова Божого як найвищої мудрості.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Біблійна основа: Лк 8: 5-15; Мт 13:4-9, 18-23; Євр 4:12; Як 1:22

 

Ключовий  вірш: “Будьте ж виконавцями Слова, а не слухачами, які себе самих обманюють” Як 1:22

 

Основні поняття і терміни: правда, правдивість.

 

Міжпредметні зв’язки: історія, література.

 

Обладнання та наочність: Біблія, фланелограф, роздатковий та ілюстративний матеріали, таблиця, картини до теми, магнітофонний запис християнської пісні.

 

Література до уроку: Біблія (пер. проф. І. Огієнка). К., 2002.

          

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина.

Привітання. Організаційний момент.

 

У кожного з вас на парті лежить зображення виразів обличчя. Покажіть, з яким настроєм ви прийшли на урок.

 

 

 

 

І. Актуалізація знань.

 

Вч.: За допомогою бліц-опитування пригадаймо з вами, які цінності для людини є вічними.

 

І. Що з переліченого є моральними цінностями:

а) розваги;

б) дружба;

в) справедливість;

г) любов.

 

ІІ. Які з цих цінностей належать до матеріальних:

а) модний одяг;

б) доброта;

в) гроші;

г) мудрість.

 

ІІІ. За допомогою чого можна здобути небесні скарби:

 а) віри;

б) добрих вчинків;

в) наполегливості;

г) лінивства.

 

Вч.: Отже, чому для людини моральні цінності важливіші, ніж матеріальні?

(учні згадують вивчене на минулому занятті)

Передбачувана відповідь: Тому, що вони вічні і незмінні. Вони приносять людині радість, мир і спокій.

 

 

ІІ. Вступна частина

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 

Вч.: Перед тим, як ми перейдемо до розгляду сьогоднішньої теми, кожен із вас отримає завдання, в якому ви повинні розшифрувати слова і пояснити їх. Це завдання розміщене на дошці, а також роздане кожному з вас на листочках. Вам дається 1 хвилина.

 

  1. СИЛЬСПАТЕ (Спаситель)
  2. РАКІЛ (Лікар)
  3. ТЕЛЬВЧИ (Вчитель)
  4. БІЛХ (Хліб)
  5. АЧВІС (Сівач)

 

Запитання до мотиваційного завдання:

  1. Кого християни називають Спасителем? (Ісуса Христа)
  2. Від чого нас спас і спасає Ісус Христос? (Від гріха і від вічної смерті)
  3. Чому Біблія називає Ісуса Христа Лікарем? (Бо Він лікував і зараз лікує наші душі і тіла)
  4. Чому називають Його Хлібом? (Як хліб пожива для тіла, так Слово Боже – пожива для нашої душі)
  5. Чому Боже Слово називає Ісуса Христа Сіячем? (Бо Він засіває в наші серця Слово Боже)

 

2. Оголошення теми уроку та прогнозування навчальної діяльності.

 

Вч.: Тема сьогоднішнього уроку: “Слухати та сприймати слова правди”. Притча про сіяча.

(Мт. 13: 4-9;18-23)

 

В кінці заняття кожен із вас, якщо докладе зусиль, то зможе:

  • Бути більш уважним до Слова Божого.
  • Бути не тільки слухачем, а й виконавцем Слова Божого.
  • Через Слово Боже ви зможете оцінити свою поведінку.

 

                         ПЛАН.

  1. Чому важливо слухати Слово Боже.
  2. Що означає прийняти правду у своє серце?

 

ІІІ. Основна частина.

 

1. Чому важливо слухати Слово Боже.

 

Вч.: Відгадайте загадку.

 

Не кущ, а з листочками.

Не сорочка, а зшита.

Не людина, а розповідає.

                             (КНИГА)

 

Вч.: Книга, яку я тримаю в руках -  непроста. Вона здатна змінити людину: зробити її кращою, добрішою, люблячою, щасливою.

Пригадайте будь-ласка вірш про Біблію.

 

Передбачувана відповідь:

     Читай Біблію, читай завжди

Вона дасть щастя тобі у житті.

 

Вч.:  Ісус Христос часто говорив такі слова: “Хто має вуха, хай слухає”. Як ви розумієте ці слова?

Відповіді дітей.

 

Вч.: Це вуха нашої душі, які здатні почути Бога і Слово Боже. Не випадково у нас, людей є один язик і два вуха. Це означає, що ми повинні слухати вдвічі більше, ніж говорити.

 

Вч.: За допомогою уявного мікрофона скажіть будь-ласка, як ми повинні слухати Слово Боже і поясніть чому.

 

  • УВАЖНО (щоб зрозуміти і запам’ятати)
  • СПОКІЙНО (щоб почути)
  • ЗОСЕРЕДЖЕНО (щоб зібратись з думками)
  • ТЕРПЛЯЧЕ ( щоб примусити себе почути)

 

  Вч.: Отже,  Слово Боже – це найважливіша мудрість у нашому житті. Тому ми повинні слухати його дуже уважно.

 

Вч.: Продемонструйте ваше вміння закінчувати прислів’я:

 

  • Слухай сто разів, ....а говори раз
  • Доброму слухачеві ... пів слова вистачить
  • Слухай багато, ... а говори мало
  • Слухай перший ... говори останній
  • Хто говорить – сіє, ... а хто слухає – жне

 

Вч.: Отже, чому важливо слухати Слово Боже? Якою людина стає, коли слухає Слово Боже?

 

Відповіді дітей.

Передбачувана відповідь: Слухаючи Слово Боже людина стає щасливішою  мудрішою, щирішою, милосерднішою; отримує мир і спокій в серці.

 

  1. Що означає прийняти правду в своє серце.

 

Вч.: До Ісуса Христа приходило багато людей, щоб почути Слово Боже, яке є найвищою в світі правдою.

 

  Вч.:  Як ви розумієте слово правда?

Відповіді дітей.

Передбачувана відповідь: Те, що походить від Бога.

 

Вч.: Прочитаємо, що говорить про правду Біблія.

 Зачитаємо з євангелії від Івана 17:17 “ ... Твоє слово то правда.”

Вч.: Отже, Слово Боже є правдою.

Відкрийте псалом 119 : 142 “Правда Твоя – правда вічна, а Закон Твій – то істина”

Вч.:  Слова правда та істина мають різні значення, чи одне?

Передбачувана відповідь: Одне.

Вч.: Отже, Божа правда є вічна і незмінна.

Робота з підручником (с. 53-54).

Прочитаймо і запам’ятаймо нові слова і поняття:

 

Правда – те, що народжено з Божою наукою і узгоджується з нею.

 

Правдивість – чеснота людини, яка говорить тільки те, що думає і робить насправді.

 

Вч.: Отже, джерелом правди є Бог. Правдива людина – це та людина, яка говорить правду.

 

 

Навчаючи людей вічної правди, Спаситель використовував притчі.

 

Пригадаймо, що таке притча?

Відповідь дітей.

Передбачувана відповідь: Притча – алегоричний твір, оповідання, повчального характеру.

 

 Вч.: Яка мета Ісусових притч?

Відповіді дітей.

Передбачувана відповідь: Допомогти людям навчитися відрізняти добро від зла, допомогти їм потрапити в Царство Боже....

 

Вч.: Від чого застерігають нас притчі?

Передбачувана відповідь: Від помилок, горя. В кожній притчі ми повинні побачити себе, як у дзеркалі.

 

Вч.: Спаситель притчами доносив таємниці Царства Божого до людських душ. Порівнював Себе із сіячем.

 

Робота з Біблією.

 

Вч.:  Ознайомимось із притчею про сіяча. Відкрийте євангеліє від Матвія 13 розділ 4-9 вірші.

 Ми сьогодні говорили, що Слово Боже треба слухати уважно, зосереджено, спокійно і терпляче. Зараз ви будете слухати аудіозапис цієї притчі і слідкувати за текстом в Євангелії.

Звучить запис притчі.

 

Вч.: Отже, закріпимо те, що ви прочитали.

 

Запитання до змісту притчі:

  1. Скільки грунтів розглядається в притчі?

Передбачувана відповідь: чотири.

  1. Що сталося із зернятками, які впали біля дороги?

Передбачувана відповідь: Потоптане, видзьобане птахами.

  1. Що сталося із зернятками, які впали на кам’янистий грунт?

 Передбачувана відповідь: Висохло.

  1. Чи дало плід зерно, яке впало між терен?

Передбачувана відповідь: терен заглушив зерно.

  1. Як називається земля, яка вродила плід в тридцять, шістдесят і сто раз?

Передбачувана відповідь: добра земля

 

ПОЯСНЕННЯ ПРИТЧІ

 

Вч.: В притчі про сіяча говориться про те, як люди по різному приймають Слово Боже в своє серце, душу, і як воно по-різному діє на людей в залежності від стану їх душі.

  Розглянемо тлумачення цієї притчі.

 

Робота з підручником (с. 55).

 

Вч.: Розгорніть свій підручник.  Читаючи, вдумаймось в слова притчі.

 

Відгадайте загадку.

 

Хто нам приклад наводив,

Як сіяч зерно носив.

Де він сіяв, і де впало,

І що з нього виростало

(Христос)

 

Запитання до тлумачення притчі

  1. Хто є сіячем в притчі?

Передбачувана відповідь: Бог. Ісус Христос.

  1. Що символізує зерно в притчі?

 Передбачувана відповідь: Слово Боже.

  1. Що слід розуміти під землею (ґрунтом)?

  Передбачувана відповідь: Серце людини.

Робота з зошитом.

Розгорніть свій робочий зошит (с. 14-15), розгляньте таблицю і порівняйте зміст трьох колонок.


Вч.: Звернімось до першого ґрунту.

 

 Коли ми є першим ґрунтом?

 

Передбачувана відповідь: земля при дорозі, куди впало зерно, означає неуважних, розсіяних людей, до серця яких Слово Боже не має доступу. Слово Боже чула ( наприклад, що не можна говорити неввічливих слів), але, що чула, швидко забула тому, що Слово Боже не проникло в її серце. Людина навіть не намагається слухати Слово Боже. Лукавий легко викрадає і виносить його з душі, щоб людина не увірувала і не спаслася.

Вч.: Коли ми є другим ґрунтом?

 

Передбачувана відповідь: Люди, які не постійні у своєму переконанні. У них добрі бажання є (наприклад виконувати Заповіді Божі), але не глибокі. Вони не вірять, що Слово Боже може їм допомогти. Вони не мають твердості у добрих бажаннях. При перших випробуваннях і труднощах зраджують Бога.

Вч.: Коли ми є третім ґрунтом?

 

Передбачувана відповідь: Христос говорить про людей, які занадто заклопотані життєвими клопотами, у яких на першому місці в житті: поїсти, поспати, полежати, подивитись телевізор, пограти в комп’ютерні ігри, порозважатись, ну а потім, якщо залишиться час виконати домашнє завдання, може допомогти мамі поприбирати в квартирі, а може і ні... тобто добрі і корисні справи для душі на останньому місці. Про таку людину кажуть: “Поглушив її терен”

Вч.: Четвертий ґрунт?

 

Передбачувана відповідь: Добра, родюча земля означає людей з добрим серцем. Вони уважні до Слова Божого, зберігають його у своїй душі, стараються жити за ним і приносити користь іншим людям. Плоди їхні – це добрі діла.

Отже, Де зберігають Слово Боже?

 Передбачувана відповідь: В серці.

 

Робота з малюнками

 

Вч.: Розгляньте малюнок. Поясніть, що на ньому зображено

 

 

 

Отже, якщо людина буде уважно читати Слово Боже, то вона засіє в своє серце зерна доброти, любові, милосердя, ввічливості, щедрості правдивості...

 

 

 

Вч.: Подивіться на малюнки, які розміщені на дошці і скажіть, в яких вчинках проросло Слово Боже, а в яких не проросло.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 На малюнках зображено:

 

  • Дівчинка подає бабусі милостиню.

Вч.: Що зображено на малюнку?

Чи принесло плід зерно Слова Божого в серці цієї дівчинки?

 

  • Дівчинка допомагає матері готувати їжу.

Що ми бачимо на цьому малюнку?

Яким ґрунтом можна вважати серце цієї дівчинки?

 

  • Діти діляться яблуками.

Що роблять діти?

Чи принесло плід Слово Боже в їхніх серцях?

 

  • Вчитель веде урок християнської етики, тримає в руках Біблію. Учні граються мобільним телефоном.

Який предмет викладає вчитель?

Яким грунтом є серця цих учнів?

 

  • Хлопчик ввічливо пропускає дівчинку в дверях перед собою.

Чи доброю є поведінка цього учня?

Чи є доброю землею його серце?

 

  • Старший хлопець зневажливо запитує дівчину чи читає вона Біблію, а дівчина соромиться і відповідає, що ні.

Що зображено на цьому малюнку?

Яким ґрунтом є серце цієї дівчини?

 

ІІІ. Заключна частина.

 

  1. Як ми повинні слухати Слово Боже?
  2. Що символізує зерно?
  3. Що означає земля в притчі?
  4. Що заважало зерну рости?
  5. Що сталося з зерном, яке впало біля дороги?
  6. Що символізує терен?
  7. Як названа земля, яка вродила багато плодів?
  8. Де повинно зберігатися Слово Боже?

 

Підбиття підсумків уроку.

Вч.: Поміркуймо, чому навчає нас притча про сіяча?

(Відповіді дітей)

 

 

Вч.: Всі разом прочитаємо ключовий вірш сьогоднішнього уроку

 

(Як 1:22 “Будьте ж виконавцями слова, а не слухачами самими, що себе самих обманюють”.)

 

Вч.: Отже, в цій притчі Господь закликає кожну людину заглянути в своє серце, душу і запитати себе: “Яким я є грунтом на сьогоднішній день? Якщо я є неродючою землею, то я можу покаятись, виправитись, стати віруючою людиною, добрими вчинками загладити свої провини...”

 

Хай пісня, яку ми зараз почуємо нагадає нам, що людина є тільки тоді справжньою, коли в її серці проростають зернятка доброти.

 

 

Музичний супровід: “Людина починається з добра”

 

Домашнє завдання:

Прочитати на сторінці 55-56 повчальне оповідання “Не виходило по-іншому” і проаналізувати його. Визначити, яким ґрунтом було серце кожного з хлопців.

Намалювати серця, які символізують собою чотири ґрунти.

Вивчити напам’ять золотий вірш (Як. 1:22)

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
До підручника
Основи християнської етики 6 клас (Жуковський В.Л., Ніколін М.М., Филипчук С.В., Лахман Н.М.)
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
5293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку