зміст. Вступ1. Кафедра - основний навчально-науковий підрозділ навчального закладу.2. Поняття морально-психологічного клімату в колективі.3. Роль морально-психологічного клімату в життєдіяльності особистості і коллективу.4. Шляхи регулювання та формування морально-психологічного клімату. Висновки. Список використаної літератури
Основними завданнями методичної роботи на кафедрах і циклах є:пошук шляхів підвищення наукового, теоретичного, професійного та методичного рівня проведення занять;вибір і використання в педагогічному процесі цільових форм, ефективних методів, раціональних прийомів та засобів навчання;інтенсифікація навчального процесу за рахунок використання різних технічних засобів, електронно-обчислювальної техніки і дидактичних матеріалів до них;підвищення професійного та педагогічного рівня викладачів, їх методичної майстерності;розробка навчально-методичних матеріалів до різних видів занять;удосконалення системи педагогічного контролю за діяльністю викладачів,перевірки та оцінки знань, навичок і вмінь учнів;підвищення якості аудиторної і поза аудиторної самостійної роботи студентів;узагальнення та поширення передового досвіду методичної роботи викладачів кафедр, циклів;впровадження в педагогічний процес вітчизняного і світового педагогічного досвіду.
Поняття морально-психологічного клімату в колективі. Морально-психологічний клімат - це переважний у групі або колективі відносно стійкий психологічний настрой його членів, що проявляється у всіх різноманітних формах їхньої діяльності. Морально-психологічний клімат визначає систему відносин членів колективу друг до друга, до праці, до навколишніх подій і до організації в цілому на підставі індивідуальних, особистісних цінностей, орієнтацій.
Роль морально-психологічного клімату в життєдіяльності особистості і колективу. Морально-психологічний клімат - один з найбільш значимих компонентів у структурі соціально-психологічних умов і найважливіших факторів усієї життєдіяльності трудового колективу, який відбиває пануючий внутрішній стан колективу, його психологічну атмосферу. Морально-психологічний клімат це чинник не тільки росту продуктивності праці, мобілізації внутрішніх резервів трудового колективу, але й посилення трудової дисципліни.
Шляхи регулювання та формування морально-психологічного клімату. Активне сприяння самих членів колективу створення найбільш сприятливого морально-психологічного клімату спільної діяльності. Організована і цілеспрямована робота керівництва колективу, спрямована на оптимізацію клімату, виходячи з накопиченого досвіду. Високий рівень регуляції та формування морально-психологічного клімату на основі поєднання досягнень науки і практики.
висновок. Морально-психологічний клімат – це відносно стійкий психологічний настрій членів колективу, що проявляється у всіх різноманітних формах його діяльності. Морально-психологічний клімат колективу є істотним чинником життєдіяльності людини, що чинить вплив на всю систему соціальних відносин, на спосіб життя людей, на їх повсякденне самопочуття, працездатність і рівень творчої та особистісної самореалізації. Ефективність групової діяльності колективу залежить від стану морально-психологічного клімату
Список використаної літератури:1. «Сприятливий морально-психологічний клімат в колективі - основа ефективної взаємодії учасників освітнього процесу», О. В. Могила, педагог-психолог. // http://festival.1september. ua/2005_2006.2. Бабаєва А. В. Мамина Р. В. Маркова О. Ю. «Філософія спілкування (закони, правила і норми ділових комунікацій)». // http://yurik-kod. narod. ru/s/3kurs/1.html3. Зарецька Е. Н. Ділове спілкування. Підручник у 2 т. М. 2004 р.4. Ковальов А. Р. «Колектив та соціально-психологічні проблеми керівництва». М. 1978 р.5. Мясищев Ст. Н. «Соціально-психологічні та лінгвістичні характеристики форм спілкування і розвитку контактів між людьми. Л. 1970 р.6. Паркінсон С. Мистецтво управління. - СПб.: Пітер, 1992.7. Паригін Б. Д. «Соціально-психологічний клімат колективу». М. 1981.8. Психологія та етика ділового спілкування. Підручник для вузів/ під ред. Ст. Н. Лавриненко. М. 2001.