Презентація "МОВНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ РЕЧЕННЯ (порядок слів у реченні, граматична основа, види речень)"

Про матеріал
Презентація "МОВНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ РЕЧЕННЯ (порядок слів у реченні, граматична основа, види речень)" містить цікавий актуальний матеріал для дистанційного навчання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Мовні аспекти вивчення речення. Порядок слів у реченні

Номер слайду 2

МОВОЗНАВЧА ВІКТОРИНА1. Яка мова є державною в Україні?2. Як називають науку про мову?3. Який розділ мовознавства вивчає словосполучення й речення?4. Чи може речення складатися лише з одного слова?5. Яке слово є присудком у реченні Жити - добру служити?6. Яке звертання пропущено в реченні Душу й тіло ми положим за нашу свободу і покажем, що ми, … , козацького роду?7. Односкладним чи двоскладним є речення: У хаті пахне хлібом?

Номер слайду 3

Завдання 1. Прочитайте речення. Укажіть випадки, коли порушення прямого порядку слів підсилює значення членів речення, уносить додаткові смислові відтінки, спричинює зміну експресивного забарвлення речення.1. Не бажаємо вам легких доріг. Бажаємо вам доріг чесних (Олесь Гончар). 2. Осики лист каро-зелений тремтить на вітрі і тремтить (В. Стус). 3. В одному з найславетніших соборів ворота царські вразили мене (Л. Костенко). 4. Установлення автономної сигналізації імовірність крадіжки в квартирі зменшує (Із журналу). 5. Степан Маркович упевнений, що степова ця піраміда була не нижча, ніж єгипетські піраміди… (Олесь Гончар).

Номер слайду 4

Поміркуйте, скільки частин є в реченні. Обґрунтуйте свою думку. Гарно так весною бродиться. Поміж росяних отав. Там, де в небі зорі сходяться. Й сяє місяць-златоглав,Де, повірте, з двору кожного. До світанку співи чуть,Де хмаринки в небі гожому,Як закохані, пливуть,Де туман над степом стелетьсяІ біліє за версту. Чи метелиця-хурделиця,А чи яблуня в цвіту. Г. Могильницька

Номер слайду 5

Вправа «Я редактор»Відредагуйте й запишіть речення.1. Зберігшийся примірник підручника треба обов’язково передати в бібліотеку. 2. У країні почали активно відкриватися школи, лікарні, навчальні заклади, інститути. 3. Студенти, очікуючі початку занять, розійшлися по аудиторіям. 4. Милуючись краєвидами з вагона, у мене виникали спогади далекого дитинства.

Номер слайду 6

Визначте вид складнопідрядних речень за поданими фрагментами. Доберіть продовження речень. Утворені речення запишіть.1. Я щасливий, бо …2. Я щасливий, коли …3. Я щасливий там, де …4. Я щасливий, незважаючи на те що …5. Я щасливий настільки, що …

Номер слайду 7

Дякую за роботу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Іванівна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Грицюк Галина Дмитрівна
    ДУЖЕ ДЯКУЮ!!! Виручили. Нехай Господь в усьому Вам допомагає!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Підлужна Валентина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
10618
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку