Аналіз основних компонентів індивідуального навчального плану. Автор: Кірілюс М. С.
Номер слайду 2
Індивідуальний навчальний план (ІНП) - найбільш важливий документ для дітей з особливими освітніми потребами.
Номер слайду 3
рекомендації комітету, який оцінює учнів;інструктивні цілі й об'єкти з поділом їх оцінювання;визначення модифікацій класних кімнат.загальне визначення інформації про учнів;теперішній рівень функціонування з описом останнього розміщення12435ІНП описує забезпечення для учнів та вміщує такі розділи:
Номер слайду 4
Мета індивідуального навчального плану – працювати з потребами здобувача освіти, які описані у звіті викладацького колективу.
Номер слайду 5
Ознайомившись з ІНП, батьки повинні розуміти:❖чому їхня дитина потребує особливого навчання;❖хто буде проводити навчання;❖де відбуватиметься навчання;❖тривалість навчання;❖програма оцінювання;❖скільки часу їхня дитина проводитиме в спеціальному класі;❖які заходи здійснюватимуться для дитини, наприклад, професійна тафізична терапія, надання порад, консультацій, перевезення.
Номер слайду 6
Під час зустрічі всі учасники разом створюють індивідуальний навчальний план. Крім того, варто переконатися, що прослухали всі ідеї. Необхідно додержуватися таких важливих пунктів під час зустрічі:❖Учасники не повинні відчувати тиск, бути скованими, напруженими.❖Терміни й абревіатури не повинні використовуватися, а використані необхідно пояснити згідно з контекстом.❖Ідеї, які виникли, не повинні засуджуватися, бути догмами, обов'язковими, обмеженими. Потрібно занотовувати все, про що говориться.
Номер слайду 7
❖Необхідно переконатися, що батьки розуміють визначення та цілі індивідуального навчального плану. Потрібно пояснити батькам, що це – індивідуальна програма навчання тільки для їхньої дитини, що учень з такими ж особливими навчальними проблемами може мати інші цілі та об'єкти.❖Пояснити батькам, що мета зустрічі спланувати спеціальну навчальну програму для їхньої дитини. Повідомити батькам, що чекають від них як членів команди; важливе значення відомостей про дитину, відомі лише їм, які вони вважають важливою складовою плану. Батькам необхідно знати: якщо визначені компоненти плану не дають результату, буде організована інша зустріч для уточнення, удосконалення індивідуального навчального плану.
Номер слайду 8
Представте батькам усіх присутніх на зустрічі, які відіграють велику роль у навчанні їхньої дитини. Якщо у батьків виникають питання, вони можуть поставити їх у будь-який час. Якщо ви представляєте проект індивідуального навчального плану батькам, то поясніть їм, що проект є чорновим варіантом, і якщо у них є рекомендації чи доповнення, вони можуть їх внести в програму. На зустрічі щодо індивідуального навчального плану слід розглянути такі питання:❖Чи має учень проблеми зору, слуху?❖Чи не заважає поведінка здобувача освіти його/її навчанню або іншим?❖Чи потребує учень адаптивного фізичного навчання?❖У якій навчальній сфері необхідна допомога учневі?❖Чи є соціальні та емоційні сфери, в яких учень потребує підтримки?❖Скільки часу проведе учень, відвідуючи заняття?Якщо ж учень не відвідуватиме заняття, то як він/вона взаємодіятиме зі здоровими однолітками?
Номер слайду 9
Коли буде індивідуальний навчальний план оцінений?Кожен індивідуальний навчальний план має оцінюватися щороку. Батькам також потрібно знати, як їхня дитина досягає цілей індивідуального навчального плану, як і батькам дітей без особливих навчальних потреб. Тобто, якщо інші діти у закладі загальної середньої освіти одержують табель з успішності після кожної чверті, то й учні з особливими навчальними потребами повинні отримувати його відповідно до успішності виконання індивідуального навчального плану.Іноді батьки можуть прийти на зустріч і запитати: «Де мені розписатися?» Такі батьки не хочуть витрачати час на зустріч. Вони довіряють районному відділу освіти або були неодноразово присутні на такій зустрічі й не мають бажання зустрічатися з тими самими людьми. Яка б не була причина, батьків треба підбадьорювати, заохочувати якомога довше затриматися на зустрічі, аби шкільний колектив переконався у тому, що батьки розуміють, що відбувається.
Номер слайду 10
Коли буде індивідуальний навчальний план оцінений?Кожен індивідуальний навчальний план має оцінюватися щороку. Батькам також потрібно знати, як їхня дитина досягає цілей індивідуального навчального плану, як і батькам дітей без особливих навчальних потреб. Тобто, якщо інші діти у закладі загальної середньої освіти одержують табель з успішності після кожної чверті, то й учні з особливими навчальними потребами повинні отримувати його відповідно до успішності виконання індивідуального навчального плану.Іноді батьки можуть прийти на зустріч і запитати: «Де мені розписатися?» Такі батьки не хочуть витрачати час на зустріч. Вони довіряють районному відділу освіти або були неодноразово присутні на такій зустрічі й не мають бажання зустрічатися з тими самими людьми. Яка б не була причина, батьків треба підбадьорювати, заохочувати якомога довше затриматися на зустрічі, аби шкільний колектив переконався у тому, що батьки розуміють, що відбувається.
Номер слайду 11
Наступні пункти - це кроки, які необхідні після зустрічі, щоб забезпечити виконання ІНП:❖Переконайтеся, що батьки отримали завірену копію ІНП.❖Забезпечте копіями ІНП вчителів, які працюватимуть над його виконанням.❖Переговоріть з усіма вчителями, які працюють над виконанням ІНП кожного учня щомісячно. Перевірте, чи відповідає робота потребам учня.❖Щонайменше кожних 9 тижнів обговорюйте із вчителями, чи робить учень прогрес щодо виконання цілей ІНП.❖Переконайтеся, що батькам посилають відомості про успішність учня з особливими навчальними потребами так само часто, як учні в школі отримують табелі. Якщо ж учень не виконує цілі ІНП, або треба внести якісь зміни, необхідно організувати іншу зустріч якомога швидше.
Номер слайду 12
Після зустрічі важливо, щоб усі, хто працюватиме з учнем, підписали ІНП. Проте найважливіше - переконатися, що ІНП створений, аби забезпечити учневі всі його потреби. Обов'язково переконайтеся, що вчителі не розглядають зустріч як батьківські збори або покарання, а як перевірку прогресу учня. Зміни, які потрібно зробити, потребують додатковий час та забезпечення, щоб належно задовольнити потреби учня.