Творчі завдання з української мови до теми : "Прислівник"

Про матеріал
Пропоновані вправи допоможуть дітям практично засвоїти і закріпити та довести практичні навички із правопису до автоматизму. Завдання складені згідно з чинною типовою освітньою програмою початкових класів. Діти із задоволенням працюватимуть з даними завданнями.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Прочитайте. В якому з двох текстів краще змальовано картини природи? Які слова точніше передали зміст другому тексту? Випишіть  їх та поставте запитання.

      Зайнявся ранок. З – за обрію викотилося сонце. Туман почав танути. На траві і квітах заблищали прозорі краплинки роси. Защебетали пташки, зашумів ліс. Сколихнулось усе, ожило.

 

      Зайнявся ранок. З – за обрію поволі викотилося сонце. Туман почав швидко танути. На траві і квітах заблищали прозорі краплинки роси. Голосно защебетали пташки, зашумів ліс. Сколихнулось раптово усе, ожило.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Спиши вірш, підкресли прислівники.

Тихо над річкою, в ніченьку теплую;

спить зачарований ліс.

Ніжно шепоче він казку таємную,

сумно зітха верболіз.

Нічка розсипала зорі злости стії:

он в річці на дні,

Плачуть берези по той бік сріблистії,

стогне хтось тяжко вві сні .

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. До поданих дієслів добери і запиши відповідні прислівники, подані в довідці.

Розповідати, звертатися, ходити, виконувати, оберігати, турбуватися, думати, бачити, рухатися, з'явитися, шукати.

Слова для довідки: Гарно, ввічливо, рівно, добросовісно, ніжно, довго, вірно, добре, впевнено, несподівано, завзято .

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Доповни ряди.

(Як?) Щасливо, гарно,_____________________________________________________

(Коли?) Вранці, восени, ___________________________________________________

(Де?) Праворуч, близько,__________________________________________________

  1. Від поданих прислівників утвори іменники, прикметники, дієслова.

Весело, добре, красиво, синьо.

Зразок: сумно – сум., сумний, сумувати.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. До поданих прислівники добери синоніми.

Багаторазово -_______________________________________________

Безжалісно - ________________________________________________,

Важко - _____________________________________________________,

Видимо – невидимо - __________________________________________,

Гарно - ______________________________________________________,

Глухо - _________________________________________________________,

Дбайливо - ____________________________________________________.

  1. До поданих прислівників добери антоніми.

Вчора - ________________________________  ,

      Всюди - _______________________________,

Корисно - _________________________________,

Разом - ____________________________________

Спочатку - _________________________________,

Спереду - __________________________________.

  1. Побудуй словосполучення. Склади і запиши речення з будь – яким словосполученням.

Піти (куди?) ________________________________________________________,

Читати (як?)_________________________________________________________,

Знаходитися (де?)____________________________________________________,

Розцвітати (коли?)____________________________________________________.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Пошир опис необхідними за змістом прислівниками, що в дужках. Підбери заголовок і запиши текст.

….дихає вільна земля. Вітерець…колише свіжі запашні трави, …..перебирає листочки на гілках дерев,……..гойдає стебельце квітів. Пагорби….вкриті червоними тюльпанами. Як жар горять вони…. .

Слова для довідки: Легко, ніжно, ледь – ледь, вільно, навкруги, скірізь.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Пошир речення однорідними прислівниками, поданими в довідці і запиши.

Зійшло сонце. ……, …….дихнув легенький вітерець.  ……. , ……., заспівав він свою пісню. ….., …….співає береза. Слухаючи  її,  хочеться підійти, та обняти білокору красуню. ……, …… співав дуб. Коли чуєш його пісню, то самому хочеться бути сильним та відважним.

Слова для довідок: Ласкаво, привітно, лагідно, весело, радісно, ніжно, трепетно, мужньо, величаво, відважно.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.  Доповни речення однорідними прислівниками і запиши їх.

Весною річка розливається (де?)_____________________________________________.

Весняне сонечко світить (як?)________________________________________________.

Літнє сонце підіймається (куди?)_____________________________________________

Дерева від вітру шумлять (як?) _______________________________________________.

  1. Спиши, розкриваючи дужки і вибираючи ті прислівники, які найбільше відповідають науковому тексту.

Кульбаба, як лікарська рослина, відома (давно, давненько).

Вона має довге, зубчасте листя, жовту квітку у формі кошика. У кульбаби (добре, гарно)  розвинена коренева система. Тому рости вона може (де завгодно, скрізь). Кульбабу використовують у народній медицині та косметиці.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

  1.  Прочитай. З поданих у дужках прислівників виберіть ті, що відповідають змісту. Добери заголовок і запиши текст.

Іванко відчинив клітку і випустив щиглика. Пташка сіла на бузку і (голосно, лунко, гучно)заспівала.

    Щиглик оселився (недалеко, близько, поруч, поблизу) дому. Він (часто, неодноразово, нерідко) прилітав у Іванків садок. Сяде на яблуні і (весело, радісно, утішно) виспівує.

     Хлопчик з радістю слухав спів знайомої пташки.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

  1. Прочитай і запам'ятай вірш. Запиши по пам'яті. Підкресли прислівники.

Вчора квітки, а нині –

Жовтий лист на билині,

Вчора було так гарно,

Нині зимно і хмарно.

                                                           (Б.Лепкий)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

  1. До кожної пари слів, що зліва, добери пари слів, що справа, так, щоб прислівники у них мали протилежне значення.

Допоможу тепер                                                 повернувся звідти.

Пішов туди,                                                         дивиться сумно.

Вчора приїхав,                                                     сідає низько.

Розмовляв весело,                                                відпочину потім.

Летить високо,                                                     сьогодні від'їхав.

 

                                          

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Білявець Валентина Василівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
5509
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку