Презентація на тему "Доба героїчних походів козаків"

Про матеріал
Презентація на тему "Доба героїчних походів козаків" з історії України 8 клас розділ 2.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: «Доба героїчних походів козаків. Петро Конашевич-Сагайдачний»вчитель історії Новокочубеївського ЗЗСО І – ІІІ ступенів Скороходівської седищної ради Заєць Тетяна Миколаївна

Номер слайду 2

Мета уроку: - навчальна - пояснити, чому перші два десятиліття XVII ст. називають “добою героїчних походів” українського козацтва; охарактеризувати діяльність гетьмана П. Конашевича-Сагайдачного; - розвиваюча – удосконалювати набуті вміння та навички роботи з підручником, вміння працювати з додатковими матеріалами та шукати інформацію з додаткових джерел;- виховна – виховувати почуття поваги до історичного минулого України.

Номер слайду 3

Обладнання: підручник Історія України. 8 клас; комп’ютер; комп’ютерна презентація; атлас та контурна карта; фрагменти історичного відео; портрет П. Конашевича-Сагайдачного,роздатковий матеріал.

Номер слайду 4

Основні терміни та поняття: ясир, яничари, гарем, каторга, доба героїчних походів, Кафа, церковна ієрархія.

Номер слайду 5

Основні дати:1577-1578рр. – 1622р. – роки життя та діяльності гетьмана П. Конашевича-Сагайдачного;1602-1623рр. – період «доби героїчних походів» українського козацтва;1616р. – здобуття українськими козаками Кафи – найбільшого невільницького ринку в Криму;1618 – похід П. Конашевича-Сагайдачного на Москву;1620р. – відновлення ієрархії православної церкви;22 серпня – 29 вересня 1621р. – Хотинська битва.

Номер слайду 6

Очікувані результати: Після уроку учні зможуть:показувати на карті місця найважливіших подій;встановлювати хронологічну послідовність подій періоду;на основі різних джерел інформації визначати причини, суть та наслідки основних явищ і подій періоду;характеризувати та оцінювати діяльність П. Конашевича-Сагайдачного;висловлювати ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події доби.

Номер слайду 7

План уроку:1. Причини й передумови морських походів козаків.2. «Доба героїчних походів».3. Гетьман П. Конашевич – Сагайдачний та його значення в історії .

Номер слайду 8

Вправа «Незакінчене речення»1. Козак це – (вільна озброєна людина).2. На початку ХVІІ ст. українські землі перебували у складі таких держав: (Москва, Річ Посполита,Османська імперія).3. Більшість українських земель на початку ХVІІ ст. належала (Речі Посполитій).4. Ці землі перейшли до Польщі в результаті підписання між Польщею і Литвою (Люблінської) унії.5. Українці зазнавали утисків від поляків і потерпали від (феодального, національного, релігійного) гніту.6. Ворогами козаків також були – (татари, турки).

Номер слайду 9

Хто не знає свого минулого, Той не вартий майбутнього. Хто не відає про славу своїх предків, Той не вартий пошани. Максим Рильський.

Номер слайду 10

1. Причини й передумови морських походів козаків. Турецько-татарські напади на Україну

Номер слайду 11

Кримське ханство - держава на півострові Крим,що виникла після розпаду Золотої Орди

Номер слайду 12

Робота з термінами і поняттями. Ясир (від турецького «полонений») — бранці, яких захоплювали турки й татари під час нападів на українські, російські й польські землі. Гарем — жіноче приміщення в будинку мусульманина, де утримувалися жінки й наложниці господаря. Яничари — привілейована піхота в турецькій армії, що поповнювалася примусовим набором хлопчиків підданих-християн, які виховувалися для військової служби. Каторга — назва великого дерев’яного веслового військового судна в Османській імперії. Кафа – найбільший невільницький ринок.

Номер слайду 13

Причини походів:1. Постійні спустошення українських земель від татарських і турецьких наскоків, які несли руїни. Турки й татари грабували міста і села, спалювали їх, винищували або забирали в полон тисячі людей.2. Неспроможність і нездатність Речі Посполитої забезпечити захист своїх південних рубежів від цієї агресії.

Номер слайду 14

2. Виконайте завдання № 1, 2, 3 контурної карти1. Позначте території Запорозької Січі на початок XVІІ ст. 2. Позначте територію Кримського ханства на початок XVІІ ст. 3. Покажіть напрямки вторгнень ординців на українські землі.4. Покажіть напрямки морських походів козаків поч. XVІІ ст.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

3. Визначте передумови, мету морських походів. Робота з відеофрагментом: (В. Бабич «Історія українських земель-Козаки» Серія 4).

Номер слайду 19

Висновки: Передумова походів – вдосконалення мистецтва морського бою. (Козацькі човни – чайки. Тактика.) Мета походів – звільнення полонених, захист православ’я, здобич. Найчастіше зазнавали нападів запорожців території Османської імперії: Кримське ханство, Західне узбережжя Чорного моря, південь Чорного моря. Чорне море у XVI – на початку XVIІ ст. перетворилось на арену морських боїв між невеличкими козацькими човнами і великими кораблями турецького флоту.

Номер слайду 20

2. «Доба героїчних походів». Робота з підручником. Доба героїчних походів – це період двох десятиліть 17 ст. коли козаки здійснювали вдалі морські походи проти татар і турок, захоплювали їх укріпленні фортеці, руйнували їх і визволяли полонених українців.

Номер слайду 21

Робота з відео фрагментом Завдання: запам’ятати і записати в таблицю дати походів. Дата. Подіяспустошення Варни, найсильнішої турецької твердині на Чорному морікозаки узяли Перекопбуло пограбовано Кілію, Ізмаїл та Акерманзазнав штурму Трапезунднапад на Костантинопольську гаваньпохід на Кафу

Номер слайду 22

Морські походи козаків. Дата. Подія1606 р.спустошення Варни, найсильнішої турецької твердині на Чорному морі1608 р.козаки узяли Перекоп1609 р.було пограбовано Кілію, Ізмаїл та Акерман1614 р.зазнав штурму Трапезунд1615 р.напад на Костантинопольську гавань1616 р.похід на Кафу

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Значення "доби героїчних походів"1. Відбувалася активна протидія туркам і татарам з боку запорожців.2. Стримувалося розгортання турецько-татарської агресії вглиб українських земель.3. Значно послабилася військова міць Кримського ханства і Турецької імперії.4. Унаслідок походів було звільнено багато полонених.5. Походи сприяли зростанню міжнародного авторитету козаків.

Номер слайду 25

Висновки:1. Походи захищали український народ від постійних наскоків турків і татар і від знищення.2. Допомагали визволенню підкорених народів з-під влади Турецької імперії.

Номер слайду 26

3. Гетьман П. Конашевич – Сагайдачний та його значення в історії . Постать в історії (ментальна мапа). Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний (бл. 1577-1622)

Номер слайду 27

Робота з таблицею:

Номер слайду 28

Пам'ятник П. Сагайдачному у Кульчицях Пам'ятник П. Сагайдачному у Києві

Номер слайду 29

Графічний диктант: Дайте ствердну або заперечну відповідь на такі твердження. - «так» - +; - «ні» - –1. Головним заняттям кримських татар було землеробство.2. Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний провів у полоні 25 років.3. Перші два десятиліття XVII ст. називають «доба героїчних походів козаків».4. Найбільший морський похід козаків — похід на Синоп.5. Човни козаків називалися чайками.6. Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний був смертельно поранений у Хотинській битві.7. Польський уряд, враховуючи мужність козаків у Хотинській битві, значно поліпшив їх становище.8. Козаки постійно вдосконалювали свою військову майстерність.

Номер слайду 30

Бесіда: Про які події ви дізналися на уроці?Висловіть своє ставлення до діяльності гетьмана П. Конашевича – Сагайдачного.

Номер слайду 31

Протягом уроку я мав змогу дізнатись …Особливо сподобалось …Я навчився …Для себе зробив такі висновки …Тепер я зможу …

Номер слайду 32

Домашнє завдання:1. Опрацювати § підручника2. Вивчити визначення нових понять.3. Підготувати повідомлення про участь козаків у Хотинській війні.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Корх Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
12124
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку