Це презентація з досвіду роботи вчителя інформатики за темою: "Формування інтегрованих знань засобами інформаційних технологій".
Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який потрібно запалити. ( Блез Паскаль)Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів. Випускник основної школи — це патріот України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець, що вільно спілкується державною мовою, володіє також рідною (у разі відмінності) й однією чи кількома іноземними мовами, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості й ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.
Завданнями навчання інформатики є: визначати й формулювати у різноманітних життєвих ситуаціях задачі, для розв’язання яких можна залучити цифрові пристрої та інформаційні технології;знаходити, подавати, перетворювати, аналізувати, узагальнювати та систематизувати дані, необхідні для розв’язання життєвих задач;застосовувати алгоритмічний та системний підходи, створювати та аналізувати інформаційні моделі для ефективного розв’язання задач, що постають у житті, навчальній та професійній діяльності; вільно, відповідально й безпечно використовувати сучасні інформаційні технології та цифрові пристрої, а також самостійно опановувати нові;створювати інформаційні продукти, працюючи індивідуально або в команді;критично оцінювати інформацію та її вплив на людину і суспільство, переваги та ризики використання ІТ для себе, суспільства й довкілля;усвідомлювати етичні, суспільні, культурні та правові норми й дотримуватися їх під час роботи з інформацією та використання інформаційних технологій
Расскажи - и я забуду… Покажи - и я запомню Дай мне возможность действовать самому - и я научусь. Китайская мудрость. Як вважають науковці з даної проблеми, застосування комп'ютера в навчанні стане активним і переважаючим порівняно з чинною методикою, якщо будуть такі його форми, за яких отримуються якісні й кількісні переваги. Під якісними перевагами розуміємо розширення можливості аналізу фізичних явищ і процесів (а відповідно, поглиблене й усвідомлене вивчення курсів навчальних предметів), під кількісними – вивільнення резервного часу на уроці. Мультимедійні програми з інтерактивним інтерфейсом, оснащені графічним, відео – і звуковим супроводом, перетворюють роботу користувача на творчу працю.
Формування інтегрованих знань засобами інформаційних технологій Міжпредметні зв’ язки на уроках інформатики Комп’ ютер і шкільні предмети. Програмування Прикладні програми орієнтовані на користувача Прикладні програми навчального призначення. Програми Ms Office Електронні посібники Програми Ms Office
Комп’ютер і шкільні предмети. Майбутнє за електроннимипосібниками та прикладними програмами. Позитивними моментами використання мультимедійних засобів є: Покращення сприйняття предмета, що вивчається; образи без надмірних усиль запам'ятовуються. Мультимедійні засоби дають можливість відтворювати процеси, про які на уроках можна лише говорити, звертаючись лише до уяви учнів, спираючись на їхнє абстрактне мислення. Є можливість доповнювати, корегувати, змінювати, повторювати деякі епізоди, завдяки використанню можливостей комп'ютерної техніки. Використання мультимедійних засобів сприяє створенню позитивної атмосфери, що має велике значення для сприйняття інформації.
Формування інтегрованих знань на прикладі теми: «Текстовий редактор». Приклади вправ. Створити таблицю2. Створити схему фітотерапія чай з трав полоскання водні процедури{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Продукція. Кількість, кг. Ціна за 1кг, грн. Сума, грн. НДП, грн. Сума з НДП, грн. Морква20051000101010 Лук50042000202020 Свьокла10033003303 Всього800123300333333
Участь у проектах. Трьохізбенська ЗОШ I-III ступенів Новоайдарської районної ради Луганської області під керівництвом директора школи Васильєвої Г. О. знову учасник проекту «Енергоефективні школи: нова генерація». В цьому 2018-2019 навчальному році учні 6 класу разом з класним керівником, учителем інформатики Долженко А. М. почали вивчати курс за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження»У 2017-2018 н.р. учні 8 класу нашої школи брали участь у Проекті « Енергоефективні школи: нова генерація».
Завдяки розвивальному компоненту курс інформатики має розвивати в учнів аналітичне, синтетичне, логічне й критичне мислення, творчі здібності, естетичний смак, толерантність та повагу до чужого інтелектуального продукту, здатність аналізувати різноманітні процеси та явища й з’ясовувати їхні причинно-наслідкові та структурні зв’язки. Хоча розвиток зазначених здатностей і мисленнєвих навичок не є винятково завданням навчання інформатики, а відбувається не меншою мірою під час вивчення інших навчальних предметів, саме в процесі навчання інформатики закладаються основи таких умінь: визначати послідовність дій, які необхідно виконати для розв’язування певних задач, тобто розробляти алгоритми;подавати алгоритми в певному формальному вигляді та виконувати їх;використовувати алгоритмічні структури;застосовувати алгоритми для опрацювання різнотипних повідомлень;добирати якомога ефективніший алгоритм розв’язування задачі (на зазначених уміннях базується алгоритмічне мислення);визначати параметри об'єктів та їх можливі значення;класифікувати явища та об'єкти;знаходити структурні зв'язки між класами об'єктів, класифікувати знайдені зв’язки;подавати дані в табличному та графічному вигляді, інтерпретувати дані, подані графічно;формулювати задачі з опрацювання структур даних і формалізувати їх з метою подальшого автоматизованого розв’язування з використанням ІКТ-засобів (зазначені вміння є основою структурного мислення).