Формування інтегрованих знань засобами інформаційних технологій. З досвіду роботи вчителя інформатики Трьохізбенської ЗОШ I-III ступенів. Долженко Алли Миколаївни
Номер слайду 2
Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який потрібно запалити. ( Блез Паскаль)Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів. Випускник основної школи — це патріот України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець, що вільно спілкується державною мовою, володіє також рідною (у разі відмінності) й однією чи кількома іноземними мовами, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості й ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.
Номер слайду 3
Завданнями навчання інформатики є: визначати й формулювати у різноманітних життєвих ситуаціях задачі, для розв’язання яких можна залучити цифрові пристрої та інформаційні технології;знаходити, подавати, перетворювати, аналізувати, узагальнювати та систематизувати дані, необхідні для розв’язання життєвих задач;застосовувати алгоритмічний та системний підходи, створювати та аналізувати інформаційні моделі для ефективного розв’язання задач, що постають у житті, навчальній та професійній діяльності; вільно, відповідально й безпечно використовувати сучасні інформаційні технології та цифрові пристрої, а також самостійно опановувати нові;створювати інформаційні продукти, працюючи індивідуально або в команді;критично оцінювати інформацію та її вплив на людину і суспільство, переваги та ризики використання ІТ для себе, суспільства й довкілля;усвідомлювати етичні, суспільні, культурні та правові норми й дотримуватися їх під час роботи з інформацією та використання інформаційних технологій
Номер слайду 4
Расскажи - и я забуду… Покажи - и я запомню Дай мне возможность действовать самому - и я научусь. Китайская мудрость. Як вважають науковці з даної проблеми, застосування комп'ютера в навчанні стане активним і переважаючим порівняно з чинною методикою, якщо будуть такі його форми, за яких отримуються якісні й кількісні переваги. Під якісними перевагами розуміємо розширення можливості аналізу фізичних явищ і процесів (а відповідно, поглиблене й усвідомлене вивчення курсів навчальних предметів), під кількісними – вивільнення резервного часу на уроці. Мультимедійні програми з інтерактивним інтерфейсом, оснащені графічним, відео – і звуковим супроводом, перетворюють роботу користувача на творчу працю.
Номер слайду 5
Формування інтегрованих знань засобами інформаційних технологій Міжпредметні зв’ язки на уроках інформатики Комп’ ютер і шкільні предмети. Програмування Прикладні програми орієнтовані на користувача Прикладні програми навчального призначення. Програми Ms Office Електронні посібники Програми Ms Office
Номер слайду 6
Комп’ютер – це стимул на кожному уроці
Номер слайду 7
Комп’ютер і шкільні предмети. Майбутнє за електроннимипосібниками та прикладними програмами. Позитивними моментами використання мультимедійних засобів є: Покращення сприйняття предмета, що вивчається; образи без надмірних усиль запам'ятовуються. Мультимедійні засоби дають можливість відтворювати процеси, про які на уроках можна лише говорити, звертаючись лише до уяви учнів, спираючись на їхнє абстрактне мислення. Є можливість доповнювати, корегувати, змінювати, повторювати деякі епізоди, завдяки використанню можливостей комп'ютерної техніки. Використання мультимедійних засобів сприяє створенню позитивної атмосфери, що має велике значення для сприйняття інформації.
Номер слайду 8
Формування інтегрованих знань на прикладі теми: «Текстовий редактор». Приклади вправ. Створити таблицю2. Створити схему фітотерапія чай з трав полоскання водні процедури{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Продукція. Кількість, кг. Ціна за 1кг, грн. Сума, грн. НДП, грн. Сума з НДП, грн. Морква20051000101010 Лук50042000202020 Свьокла10033003303 Всього800123300333333
Номер слайду 9
Формування інтегрованих знань на прикладі теми:«Табличний процесор»
Номер слайду 10
Формування інтегрованих знань на прикладі теми:«Бази даних Ms Office Access»Приклади завдань: Найбільші гори світу;Солі і кислоти;Клас ссавців. Учні краще запам’ятовують, якщо опрацюютьв формі таблиці
Номер слайду 11
Прикладні програми орієнтовані на користувача. Прикладне програмне забезпечення навчального призначення це – міжпредметні зв’язки.
Номер слайду 12
Участь у конкурсах. Учні 9-11 класів Трьохізбенської ЗОШ у 2018-2019 навчальному роцібрали участь у Всеукраїнськомуконкурсі «Безпечний Інтернет» від проекту «На Урок» та отримали Дипломи та сертифікати за участь у конкурсі.
Номер слайду 13
Участь у проектах. Трьохізбенська ЗОШ I-III ступенів Новоайдарської районної ради Луганської області під керівництвом директора школи Васильєвої Г. О. знову учасник проекту «Енергоефективні школи: нова генерація». В цьому 2018-2019 навчальному році учні 6 класу разом з класним керівником, учителем інформатики Долженко А. М. почали вивчати курс за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження»У 2017-2018 н.р. учні 8 класу нашої школи брали участь у Проекті « Енергоефективні школи: нова генерація».
Номер слайду 14
Завдяки розвивальному компоненту курс інформатики має розвивати в учнів аналітичне, синтетичне, логічне й критичне мислення, творчі здібності, естетичний смак, толерантність та повагу до чужого інтелектуального продукту, здатність аналізувати різноманітні процеси та явища й з’ясовувати їхні причинно-наслідкові та структурні зв’язки. Хоча розвиток зазначених здатностей і мисленнєвих навичок не є винятково завданням навчання інформатики, а відбувається не меншою мірою під час вивчення інших навчальних предметів, саме в процесі навчання інформатики закладаються основи таких умінь: визначати послідовність дій, які необхідно виконати для розв’язування певних задач, тобто розробляти алгоритми;подавати алгоритми в певному формальному вигляді та виконувати їх;використовувати алгоритмічні структури;застосовувати алгоритми для опрацювання різнотипних повідомлень;добирати якомога ефективніший алгоритм розв’язування задачі (на зазначених уміннях базується алгоритмічне мислення);визначати параметри об'єктів та їх можливі значення;класифікувати явища та об'єкти;знаходити структурні зв'язки між класами об'єктів, класифікувати знайдені зв’язки;подавати дані в табличному та графічному вигляді, інтерпретувати дані, подані графічно;формулювати задачі з опрацювання структур даних і формалізувати їх з метою подальшого автоматизованого розв’язування з використанням ІКТ-засобів (зазначені вміння є основою структурного мислення).