Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)6 клас. Урок на тему: Грецька релігія та міфологія. Олімпійські ігри
Номер слайду 2
Стародавня Греція. Фізична карта. Гора Олімп
Номер слайду 3
Історичний диктант (12 балів)І варіант 1. Греція розташована на ________________ півострові.2. Гінекей - це ____________. 3. Давні греки називали свою країну ___________________. 4. Вищий посадовець в Афінах. 5. Що означає поняття «демократія .6. Демос – це ______________.ІІ варіант1. Поліс – це ______________.2. Хто мав громадянські права в Афінах?3. Найвища гора Греції – _____________________.4. Хітон – це ____________.5. Хто ввів оплату посадовцям? _____________6. Давні греки називали себе ___________________.
Номер слайду 4
Перевіряємо (12 балів) І варіант1. Греція розташована на Балканському півострові.2. Гінекей - це жіноча частина дому. 3. Давні греки називали свою країну Елладою. 4. Вищий посадовець в Афінах (Стратег). 5. Що означає поняття «демократія» (Влада народу) .6. Демос – це народ.ІІ варіант1. Поліс – це місто-держава.2. Хто мав громадянські права в Афінах? (Чоловіки)3. Найвища гора Греції – Олімп.4. Хітон – це вид одягу греків.5. Хто ввів оплату посадовцям? (Перикл)6. Давні греки називали себе (Еллінами).
Номер слайду 5
ТЕМА УРОКУ: Грецька релігія та міфологія. Олімпійські ігри. Визначимо завдання уроку.- Що ми маємо вивчити протягом уроку ?
Номер слайду 6
Про кого «розповідає» хмаринка слів?Де ви з ними зустрічалися?Як у Стародавньому світі виникали релігійні вірування?
Номер слайду 7
Робота з підручником с. 1411. Прочитайте текст параграфа й визначте, як вплинули на формування пантеону богів життя та заняття населення Давньої Греції.2. Що з ілюстрацій свідчить про антропоморфний (людиноподібний) характер релігійних уявлень греків?3. Якими рисами скульптори наділили божество, щоб відобразити його характер?Зевс (античне зібрання, Берлін)Гера (Лувр, Париж)
Номер слайду 8
Таблиця «Грецькі боги»{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}№ з/пІм’я бога«Професія» (які сили уособлював)З чим зображували123456789
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Як греки «спілкувалися» з Богами2. Скульптурна композиція західного фронтону Парфенона: «Суперечка між Афіною та Посейдоном» (Реконструкція).3. Парфенон – головний храм Афін (реконструкція). Храм Зевса в Олімпії (комп’ютерна реконструкція, на підставі історичної ХІХ ст. Пауля Неффа Верлага)
Номер слайду 11
Толос (культова споруда) в Дельфах — місті, де здійснював пророцтва оракул. Піфія (жриця) здійснює передбачення — віщує майбутнєПринесення жертви богам (червонофігурний розпис на кратері)Завдання1. Визначте, як давні греки «спілкувалися» з богами.2. Як греки намагалися привернути увагу богів до себе?3. Як ви думаєте, чи збереглися до нашого часу окремі атрибути давньогрецьких релігійних практик?
Номер слайду 12
Вправа. Міркуємо дружно1. Чи схожа грецька релігія з віруваннями інших давніх цивілізацій? Чим?2. З якими богами давнього Єгипту можна порівняти богів Греції? 3. Чим грецькі боги відрізнялись від богів Єгипту? Озіріс – бог родючості та оживаючої природи. Анубіс – бог-охоронець могил і мумій. Маат – богиня істини. Бастет – богиня краси, любові та веселощів. Ра – бог сонця, верховний бог4
Номер слайду 13
ОЛІМПІЙСЬКІ ІГРИ1. Визначте, які олімпійські види спорту зображено на малюнку.2. Якими якостями володіли давньогрецькі спортсмени?На честь Зевса Олімпійського влаштовувалися Олімпійські ігри – символ єднання й взаємної згоди усіх греків.
Номер слайду 14
Олімпійські ігри (антична гравюра)1. Які елементи ілюстрації свідчать про те, що Олімпійські ігри були святом?2. Змагання з якого виду спорту зображено на малюнку?
Номер слайду 15
Хронологічна задача2797 років. Скільки часу минуло від проведення вперше Олімпійських ігор?2021+776=
Номер слайду 16
Узагальнення та систематизація знань. Виконати завдання за посиланням https://learningapps.org/watch?v=pro146ae319
Номер слайду 17
Виконати завдання на відповідність і утворити схему331 р до н. е. 776 р. до н.е. Олімпія Афіни. Зевс Олімпійський Посейдон. Кожні 5 років Раз на 4 роки 10 днів 5 днів. Всі жителі Греції Чоловіки, вільні елліни. Грамоти, подяки, статуетки Вінки з маслинових гілок, влаштування свят. Біг, метання диска і списа, Плавання на човнах, стрибки у висоту, їзда верхистрибки, боротьба, перегони на колісницях
Номер слайду 18
Орієнтований зразок схеми
Номер слайду 19
Підсумки уроку. Рефлексія На уроці я дізнався(ся)…Мені було цікаво дізнатися…. Я хочу дізнатися ще про…. У мене виникли труднощі з …..
Номер слайду 20
Самооцінювання Оцінити власну роботу на уроці: – - я працював(ла) активно, все встигав(ла), презентував(ла) відповіді групи - активно працював(ла) у групі, маю конспект уроку, іноді відповідав(ла) - працював(ла), але був(ла) не дуже активним.
Номер слайду 21
Домашнє завдання. Прочитати та опрацювати § 37 та. Закінчити оформлення таблиці «Грецькі боги» Скласти сенкан про одного із богів.