Презентація акцентує увагу на новітніх методах педагогічної діяльності, на впровадження сучасних технологій у навчальний процес. Презентація допоможе вчителю осягнути принципи використання ІКТ.
Сучасний етап розвитку передбачає потребу суспільства в людях, здатних швидко орієнтуватися в обстановці, здатних мислити самостійно й вільних від стереотипів. Застосування цих технологій у навчанні історії пояснюється необхідністю вирішення проблеми пошуку шляхів і засобів активізації пізнавального інтересу учнів, розвитку їхніх творчих здібностей, стимуляції розумової діяльності. Центром діяльності стає учень, що виходячи зі своїх індивідуальних здібностей і інтересів, вибудовує процес пізнання. Учитель часто виступає в ролі помічника, консультанта, що заохочує оригінальні знахідки, що стимулює активність, ініціативу, самостійність.
Освітні технології в навчальному процесі Освітній результат ЧОМУ НАВЧАЄМО? Освітні технології ЯК НАВЧАЄМО? Імітація ситуацій (ігрові маніпулятори) Практика Трансляція матеріалу (лекція) Розбір ситуацій (case-study) Розробка проектів Освітні вимоги Форми організації навчального процесу, методичне забезпечення Викладацький склад Матеріально-технічна і інформаційна база
Вимоги до сучасних освітніх технологій: практичність освіти; реалізація компетентнісного підходу; «зжаття часу» освітнього процесу; забезпечення «безвідривності» від професійної діяльності, необхідність використання дістантних технологій; забезпечення конкурентоздатності освітніх програм, з точки зору методів, що використовуються; вчитися на власному досвіді (experiential learning).
активність учнів: - фізична - соціальна - пізнавальна ініціатива (спрямованість дій) як викладача, так і учня взаємодія з досвідом (пряма взаємодія ступенем освоюваного досвіду), залучення реальних практиків зворотний звязок вирішення проблем командоутворення Принципи сучасних освітніх технологій
МУЛЬТИМЕДІА (англ. multimedia, від multi — багато і media — носій, середовище), сукупність комп’ютерних технологій, які використовують і відтворюють всі види інформації (текст, фотографію, аудіо, відео, анімацію, малюнки, таблиці). Створюються спеціальними апаратними і програмними засобами. Мультимедійна інформація використовується під час навчання, в комп'ютерних іграх, для створення баз даних. епідіаскоп діапроектор кіноапарат відеомагнітофон магнітофон, програвач вінілових дисків ілюстративний матеріал на паперових носіях мультимедіа ПК та периферійні пристрої ІКТ
Комп’ютерні технології [інформаційні] В практиці це всі технології, які використовують спеціальні технічні інформаційні засоби. Комп’ютерні (нові інформаційні) технології навчання — це процеси підготовки і передачі інформації, засобом здійснення яких є комп’ютер. Комп’ютерні технології: розвивають ідеї програмованого навчання; відкривають якісно нові технологічні варіанти навчання, які пов’язані з унікальними можливостями сучасних комп’ютерів і телекомунікацій.
Комп’ютерна технологія базується на використанні дещо формалізованої моделі змісту, яка репрезентована педагогічними програмними засобами, які записані в пам’ять комп’ютера, і можливостями телекомунікативної сітки. Головна особливість - наявність комп’ютерного інформаційного середовища: на сучасному рівні база інформації; гіпертекст; мультимедіа (гіпермедіа); мікросвіти; імітаційне навчання; електроні комунікації (мережі); експертні системи. Комп’ютерні технології [особливості змісту]
Етапи процесу навчання з використанням комп’ютера: при поясненні нового матеріалу; закріпленні, повторенні, контролі набутих знань, вмінь і навичок. Комп’ютерні технології Особливості методики Комп’ютерні засоби навчання називають інтерактивними - наділені здатністю «реагувати» на дії учнів і учителя, «вступати» з ними до діалогу, що складає головну особливість даної методики навчання.
Зміст комп'ютерної грамотності знання основних понять інформатики і обчислювальної техніки; знанння принципового устрою і функціональних можливостей комп’ютерної техніки; знанння сучасних операційних систем і володіння їх основними командами; знанння сучасних програмових оболонок і операційних засобів загального змісту (Norton, Commander, Windows, їх розширення) і володіння їх функціями; володіння текстовим редактором; нагальні уявленняпро алгоритми, мови і пакети програмування; першочерговий досвід використання прикладних програм утилітарного призначення.
• постановка пізнавального завдання; • висунення змісту навчального матеріалу; • організація застосування первинно отриманих знань (організація діяльності з виконання окремих завдань, в результаті якої відбувається формування наукових знань); • зворотній зв’язок, контроль діяльності тих, хто навчається; • організація підготовки до подальшої навчальної діяльності (задання орієнтирів для самоосвіти, для читання додаткової літератури). * Дидактичні можливості засобів ІКТ