Презентація на тему: "Іван Драч"

Про матеріал
засвоїти нові знання, здобуті по творчості поета; розвивати виразне читання поезії; вміти розрізнювати поняття: балада, вірш, поема, притча,етюд, кіноповість, кіносценарій; повторити тропи; виховувати любов до поезії та вивчення творчості поета.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Художнику – немає скутих норм. Він – норма сам, він сам в своєму стилі…” (І. Драч) Мета уроку: засвоїти нові знання, здобуті по творчості поета; розвивати виразне читання поезії; вміти розрізнювати поняття: балада, вірш, поема, притча,етюд, кіноповість, кіносценарій; повторити тропи; виховувати любов до поезії та вивчення творчості поета.

Номер слайду 2

Закріплення здобутих знань: Що таке есе і белетристика? Сторінки життєвої і творчої долі Павла Архиповича Загребельного… Загребельний – романіст? Загребельний – журналіст? Загребельний – повістяр?

Номер слайду 3

17 жовтня 1936 р. – народився Іван Драч в с.Теліжинці на Київщині. 50 – 60 – ті роки – учителювання, служба в армії, вступ до Київського університету ім. Т.Г. Шевченка.

Номер слайду 4

1962р. – перша зб. “Соняшник” 1964р. – зб. “Протуберанці сонця” 1967 р. – зб. “Балада буднів” 1972 р. – зб. “До джерела” 1974 р. – зб. “ Корінь і крона” 1976 р. – зб. “ Київське небо” 1978 р. – зб. “ Сонячний фенікс” 1980 р. – зб. “ Американський зошит” 1981 р. – зб. “ Шабля і хустина” 1983 р. – книга нарисів і есе “Духовний меч” 1985 р. – зб. “ Теліжинці” 1988 р. – зб. “ Храм сонця” 1995 р. – зб. “ Вогонь з попелу” 1997 р. – документальна драма “Гора” 1999 р. – зб. “Сізіфів меч” 2002 р. – зб. “Анатомія блискавки”

Номер слайду 5

Іван Драч – політик. В 90 – ті роки – займався активною громадською діяльністю (був головою Народного Руху України та депутатом Верховної Ради). Сьогодні Іван Драч – голова Конгресу української інтелігенції (КУІн), керівник товариства “Україна”, голова Світового конгресу українців.

Номер слайду 6

Основні жанри творчості: Балади – “Балада про соняшник”, “Крила”; Вірші і поеми – “Чорнобильська мадонна”, “Смерть Шевченка”, ”Дума про вчителя”, “Соловейко – Сольвейг”; Етюди – “Етюд про хліб”, “Сонячний етюд”; Кіноповісті, кіносценарії – “Пропала грамота”, “Вечори на хуторі біля Диканьки”.

Номер слайду 7

Теоретичний матеріал: Балада – вірш, в якому розповідається про якусь подію, нерідко виняткового, незвичний смисл і моральне повчання. Вірш – ( від лат. – повтор, поворот) – елемент ритмічного мовлення у літературному творі, основна одиниця віршованого ритму. Поема – (від грец. – твір) – ліричний, епічний, ліро – епічний твір, переважно віршований, у якому зображені значні події і яскраві характери. Етюд – ( від фр. – вправи, вивчення) – невеликий за обсягом , переважно безсюжетний твір настроєвого характеру. Кіноповість – твір кіномистецтва, сюжет якого порівняно складний, базується на цілій низці подій і в якому досягається епічна широта охоплення зображувальної дійсності. Кіносценарій – літературний драматичний твір, за яким створюється кінофільм.

Номер слайду 8

Провідні теми і проблеми: кохання; роздуми над призначенням поета і поезії; екологічна проблема; хліб - святиня; краса і потворність людської душі; велич Кобзаря; доля звичайної людини. Особливості творчого стилю І Драча: різноплановість художнього мислення; прозорі образи (часто фольклорні); складні метафори; філософічність роздумів про загальнолюдські цінності; модернізація класичної форми балади – додає фантастики; сонцепоклонницькі мотиви; Мова збагачена символами та метафорами;

Номер слайду 9

Теоретичний матеріал: Метафора – переміщення, - троп, у якому ознаки одного явища переносяться на інше за подібністю між ними. Різновиди метафора: - власне метафора; уособлення; алегорія; символ – предметний або словесний знак, яки опосередковано , умовно виражає сутність певного явища. ( весна – символ життя, молодості..) “Балада про соняшник” Алегоричні образи – соняшник (поет) і сонце (поезія) – пробудження таланту - “земний” і до “небесного”; Використання верлібру - неримованих рядків (білий вірш).

Номер слайду 10

Поема “Чорнобильська мадонна” ( із зб. “Храм сонця”. 1988) Чорних дат у людства є немало. Кожна з них – це міна під прогрес. Найстрашніше, що усіх спіткало, - Вибух на Чорнобильській АЕС. 26 квітня.. В ніч забуття Йде страшне створіння – атомне дитя. Суть його безкровна і зіниць нема, І уста безкровні, і душа німа….

Номер слайду 11

Б. Олійник – поема “Сім”, В Яворівський – роман “Марія з полином в кінці століття”. Ю. Щербак - документально повість “Чорнобиль”. В “Чорнобильській мадонні” – головний образ – образ мадонни, матері, яка покликана захищати свій рід і свій народ.

Номер слайду 12

Підсумок уроку: Які образи – символи Драч використовує у своїх поезіях? Які проблеми сучасності порушуються в поемі “Чорнобильська мадонна”? Поясніть тропи “Балади про соняшник”? Теоретичний матеріал, який запмєятали? Д/З Аналіз поезії “Балада про соняшник”, доля І. Драча…., Творчість Г. Тютюнника.

Номер слайду 13

Поему побудовано на роздумах про маральний бік трагічних подій. Твір складається з 25 окремих розділів, поєднаних тематично: лірика (“Пролог”); прозова вставка (з канадської листівки “Мадонна атомного віку” Василя Курлика); своєрідна балада (“Хрещатицька мадонна”); відроджений міф (“Солдатська мадонна”); епічна картина (“Баба в целофані”); сатира (“Бенкет в пору СНІДу”, “Мати і христопрадавці”, “Ода молодості”). Ідея твору: Нагадування людству про те, що через свої гріхи, через недбале ставлення до природи, до самих себе трапляються катастрофи, що виносять людину за межі існування. Паралельно з руйнуванням екології руйнується свідомість особи, нищиться психологічна цілісність.

ppt
Додано
3 липня 2020
Переглядів
3457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку