М’яка мідь використовується: для виготовлення струмопровідних жил кабелів, обмотувальних і монтажних проводів. Тверда мідь використовується: для виготовлення розподільних пристроїв; для виготовлення колекторних пластин електричних машин; для виготовлення фольгованого гетинаксу. Застосування міді
МАРКУВАННЯ ДЕФОРМІВНИХ БРОНЗ Деформівні бронзи маркують літерами Бр, далі літерами позначають елементи, що входять до складу бронзи: О — олово, Ц — цинк, А — алюміній, С — свинець, Ж — залізо, Х – хром, Мц — марганець, Б — берилій. Цифрами вказують середній вміст елементів у відсотках (вміст міді не вказують).
Застосування бронз для частин насосів і арматури; для арматури, що працює у воді і водяній парі під тиском до 245 МПа; для пружин, деталей машин і підшипників; для струмопровідних пружин, контактів, штепсельних роз’ємів; для трубок контрольно-вимірювальних та інших приладів, для манометричних пружин тощо.
МАРКУВАННЯ ЛАТУНЕЙ Латуні маркують літерою Л. Після літери цифрою вказують вміст міді у відсотках. Для позначення легуючих елементів після літери Л пишуть початкові літери назв цих елементів (О — олово, С — свинець, Ж — залізо, Ф — фосфор, А – алюміній, К – кремній, Н - нікель). Вміст кожного з цих елементів показують відповідні цифри, які стоять після кількісного показника міді в латуні.
Застосування алюмінію Для виготовлення струмопровідних жил обмотувальних, монтажних і установочних проводів; для виготовлення неізольованих проводів для повітряних ліній електропередач; алюмінієві плівки використовують в інтегральних мікросхемах; з оксидованого алюмінію виготовляють котушки без додаткової міжвиткової і міжшарової ізоляції.
Вперше металічний магній був отриманий англійським хіміком Г. Деві у1808 р. Основними видами сировини для отримання магнію є магнезит, карналіт і бішофіт. В даний час поряд з розвитком електролі-тичного способу удосконалюються силікотермічний і карботермічний способи отримання магнію. Отримання магнію
Застосування магнію використовується при виготовленні надлегких сплавів для авіаційної та ракетної техніки; як легуючий компонент в алюмінієвих сплавах; як відновник при магнієтермічному одержанні металів (титану, цирконію тощо); у виробництві високоміцного магнієвого чавуну зі включеним графітом.
Застосування титану в суднобудуванні, авіаційній промисловості, виготовленні ракет, хімічних виробництвах; як легуючі добавки в різних сплавах, які володіють підвищеними характеристиками твердості і жароміцності; з титану виготовляють трубопроводи, ємності, запірну арматуру, фільтри, використовувані при перегонці і транспортуванні кислот та інших хімічно активних речовин.
ДЕ ВИ КОРИСТОВУЄТЬСЯ ТИТАН ДЕ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ТИТАН АВІАБУДУВАННЯ СУДНОБУДУВАННЯ ВІЙСЬКОВА ТЕХНІКА МЕДИЦИНА СПОРТ Елементи фюзеляжу і двигунів Деталі суден, які найбільше піддаються корозії Деталі стрілецької зброї і броня бойових машин Протези і зубні імплантанти СПОРТ Велосипеди, клюшки для гольфу, ковзани Металічний титан Діоксид титану В Україні зосереджено 20% світових запасів титану ЛАКОФАРБНА ПРОМИСЛОВІСТЬ ВИРОБНИЦТВО ПЛАСТИКА ВИРОБНИЦТВО ПАПЕРУ КОСМЕТИЧНА ПРОМИСЛОВІСТЬ ФАРМАЦЕВТИЧНА ПРОМИСЛОВІСТЬ ПОСУД, ОДЯГ Лаки, фарби, грунтовка Склопакети, меблі Папір, картон Сонцезахисні креми, емульсії Оболонка пігулок Титанова руда
Застосування титанових сплавів в авіаційній техніці (обшивка літаків, диски й лопаті компресорів тощо), ракетно-космічній техніці (корпуси двигунів, балони для стиснутих і скраплених газів, сопла тощо), в хімічній і нафтовій промисловості (клапани, вентилі для середовищ хлору та його розчинів, теплообмінники, що працюють в азотній кислоті), суднобудуванні (гребні гвинти, обшивки морських суден, підводних човнів, торпед), холодильній (кріогенній) техніці тощо.
Вимоги до антифрикційних матеріалів забезпечення низького коефіцієнта тертя; здатність утримувати мастило; добра припрацьовуваність, тобто здатність до швидкого збільшення реальної площі контакту у початковий період роботи пари; мала зношуваність поверхонь, що труться, і в першу чергу валів та осей, які працюють у парі з підшипником (мала зношувальна здатність);
Антифрикційні сплави Бабіти і чавуни застосовувалися на початковому етапі розвитку техніки і мають лише історичне значення. У міру зростання потужності двигунів, жорсткості режиму експлуатації, зниження металоємності відбувся перехід до твердіших підшипникових матеріалів на мідній, цинковій та алюмінієвій основі, добре сумісних зі сталями.